Rosii umplute cu salata de macrou afumat cu maioneza de post



In timpul Postului, cand e dezlegare la peste, e o sarbatoare, mai ales pentru cei care tin tot Postul. In unele posturi, avem parte de mai multe dezlegari la peste, cum e in Postul Craciunului sau in Postul Sf. Petru si Pavel. Asta inseamna mai multe zile in care mancam peste si nu doar legume, dar ce peste sa mancam si cum sa-l gatesc? Ma intreb asta, pentru ca la noi pestele e tot mai scump si nici macar conservele de peste nu sunt prea accesibile la pret. Daca ar fi dupa mine, as manca doar somon la tigaie, care imi place foarte mult - desigur, si pentru ca nu are oase, nu doar pentru ca e foarte gustos. Dar nu-mi permit, pentru ca e mult prea scump! Ca sa cumpar crap, iar nu-mi permit mereu, pentru ca si acesta e destul de scump, pentru ca nu prea se gasesc pesti mai micuti, ci doar peste 3 kilograme. Asa ca tot macroul ramane de baza, fie el congelat sau afumat - daca vreau sa mananc altfel de peste decat in conserva.
De departe, preferata familiei e salata de macrou afumat cu maioneza, pe care o pregatesc foarte des, mai ales la mesele festive, fiind foarte apreciata si de musafiri. Pentru ca se face cu maioneza, nu e de post, dar ce m-am gandit eu : oare n-as putea sa o fac si cu maioneza de mustar, ca sa pot sa o pregatesc si pentru o zi de Post? Asa cum fac si salata de boeuf fara boeuf, tot cu maioneza de mustar, la fel de buna trebuie sa fie si salata de macrou afumat cu maioneza de mustar. Raspunsul l-am gasit dupa ce am pregatit aceasta salata pentru prima oara, intr-o zi de Post cu dezlegare la peste.
Acum, fiind in timpul Postului dinaintea sarbatoririi Sf. Petru si Pavel, am avut aproape in fiecare week-end dezlegare la peste. Am pregatit si peste prajit, dar si zacusca de peste la minut. Am mancat spaghete cu ton, salata de icre, salata verde cu ton, dar si macrou afumat simplu. Dar pentru ca mai aveam inca un macrou afumat, m-am gandit sa fac si o salata cu maioneza de mustar. Si, ca sa nu fie ca de obicei, am umplut cateva rosii cu aceasta salata, intocmai cum umplu si rosiile cu salata de vinete. Rezultatul a fost spectaculos, un adevarat deliciu!

Ingrediente pentru 6 rosii potrivite umplute

- un macrou afumat
- 1 lingura de mustar (de Dijon, daca e posibil)
- 1 lingurita de zeama de lamaie
- un varf de lingurita de sare
- 1/2 de cana de ulei
- 1 ceapa
- 2 castraveti acri

Am facut salata la fel ca si salata de macrou cu maioneza din oua.
Am curatat macroul de oase, rupandu-l in bucatele mici.



Apoi am tocat marunt castraveciorii si i-am pus peste peste, in castron.

 

Am facut maioneza de mustar, la fel ca si la salata de legume cu maioneza, pentru iarna. Singura deosebire a fost ca, nemaiavand destul mustar "de-al nostru" obisnuit, am facut maioneza cu mustar de Dijon. Dar nu pentru ca voiam o maioneza "de fite", ci dintr-un simplu accident.
Ca la orice maioneza, exista mereu riscul de a se taia, fie ca o fac la robot, fie ca o fac la mana. Nu mi se intampla des, dar - ca in "legile lui Murphy" - tocmai cand te grabesti sa faci ceva, tocmai atunci nu iti iese! Iar cu maioneza nu e bine sa te grabesti, pentru ca riscul de a se taia, pentru ca torni prea mult ulei deodata, e foarte mare. Dar maioneza taiata se poate repara, iar maioneza de mustar taiata se repara si mai usor, insa iti ia si mai mult timp decat te asteptai - de aceea, mai bine nu te grabesti!
Asa am patit eu, cu singura lingura de mustar pe care o mai aveam si pe care am pus-o in bolul robotului de bucatarie, ca sa fac o maioneza de post, pentru salata de macrou afumat cu maioneza, pe care aveam de gand sa o pregatesc. Pentru ca era singura lingura de mustar, asa cum era si normal, maioneza s-a taiat! Daca mai aveam mustar, as fi pus separat o alta lingura de mustar si reparam maioneza, adaugand-o pe cea taiata peste mustar, putin cate putin, amestecand incontinuu. Dar cum nu mai aveam mustar, nu stiam ce sa fac. Sa ma duc sa iau alt mustar sau sa renunt la salata? Am inceput sa caut prin camara, poate mai aveam vreun borcan de mustar pe-acolo, dar nu, nu era... In timp ce ma gandeam cum sa fac sa repar maioneza, ce as putea sa pun in loc de mustar, am deschis frigiderul si, uitandu-ma prin el, am descoperit ca mai aveam chiar doua borcanele de mustar de Dijon, pe care le-am luat atunci cand am facut salata Cezar. Uraaaaaa!!!!!!!! Salata mea era salvata!
Am pus o lingura de mustar de Dijon in castron si am adaugat maioneza taiata, cate putina o data si am amestecat pana cand s-a legat toata. Am constatat ca s-a legat chiar mai bine decat atunci cand o faceam din mustar obisnuit. Asa am ajuns la concluzia ca poate acest mustar e mai bun, mai legat...nu stiu cum, dar cred ca il voi folosi mai des de-acum incolo, desi e mult mai iute. Dar mai bine sa fie iute, decat sa se taie maioneza.

 

Odata facuta, am adaugat maioneza peste salata si am amestecat.


Am tocat si ceapa si am adaugat-o in salata.

 

Am gustat si am mai adaugat putina zeama de lamaie, ca sa fie mai acra.


Am taiat cate un capacel la fiecare rosie, ca si la rosiile umplute cu salata de vinete si am scos miezul cu o lingurita, facand o miscare circulara prin interior, cu grija sa nu rup rosia..

 

Miezul il voi pune la o ciorba, ca sa nu il arunca, ca e pacat de el.


Am umplut rosiile cu salata, folosind o lingurita.

 

Am pus capacelul deasupra si gata rosiile umplute!


Cum am spus, au fost delicioase! Gustul de maioneza, ceapa, castraveciori acri si peste, combinat cu rosia e minunat!
Pofta buna, daca vreti sa incercati si voi!

Comentarii

Postări populare