Salata de legume cu maioneza de mustar, pentru iarna



Am gustat cu ani in urma dintr-o asemenea salata si mi s-a parut exceptionala. M-a uimit faptul ca era cu maioneza de mustar, de care nu stiam ca se poate face. Multe nu stiam eu pe vremea aia, de aceea am tot invatat si inca mai invat, pentru ca sunt atatea feluri de mancare, incat nu le poti invata pe toate intr-o viata. Dar macar pe cele mai cunoscute sa le stiu si as fi multumita.
Salata de legume se face destul de usor, insa am constatat ca e mai bine sa fac cantitati mai mici, care se mananca mai repede, pana in Craciun. Altfel, salata se poate strica - depinde si cat de frig e acolo unde o tin si cat de mult sta pana o mancam. Desi am tinut-o in pivnita, totusi, pentru ca a stat cateva luni, borcanele cu salata ramase s-au stricat. Dar am gasit explicatia : aveam reteta gresita si salata a iesit prea otetita, de aceea nu ne-a prea placut. Acum ca am reteta buna, o sa mai fac, dar jumatate din cantitate. Sunt convinsa ca acum o vom manca, mai ales ca este o salata de post, numai buna pentru postul Craciunului.

Ingrediente pentru 6 borcane mari de 800 ml

- 1 kg morcovi
- 1 kg ceapa
- 1 kg gogonele
 - 1 kg ardei grasi
- 1 kg gogosari

Pentru maioneza

- 1 borcan mustar de 200g
- 400 ml ulei floarea-soarelui

Pentru saramura

- 1 litru apa
- 1/2 litru otet din vin de 9 grade
- 2 1/2 linguri sare grunjoasa
- 4 linguri zahar
- 1 foaie de dafin






Intai am curatat toate legumele. Am taiat ardeii si gogosarii fideluta.


Am ras morcovii pe razatoarea mica, iar ceapa am taiat-o pestisori. Eu am avut noroc ca nu am muncit prea mult, pentru ca morcovii si ceapa am putut sa-i toc la robotul de bucatarie.


 

Am taiat si gogonelele in bastonase cat de subtiri.


Avand toate legumele tocate, am pus apa cu otetul la fiert, am adaugat apoi sarea, zaharul si foaia de dafin.


Cand saramura a inceput sa clocoteasca, am oparit intai ceapa, adica am bagat-o pe toata in saramura, pentru 5 minute,  lasand focul mare, sa clocoteasca.


Dupa 5 minute, am scos ceapa cu o spumiera si am pus-o intr-o sita, sa se scurga bine.
Cand saramura a inceput din nou sa clocoteasca, am pus ardeii si gogosarii, apoi am procedat la fel ca si cu ceapa. Dupa 5 minute, i-am scos si i-am pus si pe ei in sita, la scurs.


Am oparit si gogonelele la fel. Am lasat morcovii la sfarsit, pentru ca acestia trebuie sa stea 10 minute la oparit, fiind mai atosi si mai tari. Apoi i-am scos si pe ei si i-am lasat la scurs, pana a doua zi.


A doua zi am facut maioneza dintr-un borcan de mustar de 200g si 400 ml ulei. Se face foarte usor si de mana si la robot, exact ca maioneza obisnuita, decat ca nu sunt sanse atat de mari sa se taie.


Am spalat bine toate borcanele, pentru care am cumparat capace noi. Apoi le-am sterilizat, tinandu-le 10 minute in cuptor la foc mic. Cand s-au mai racorit, le-am scos din cuptor ca sa fie reci cand le voi umple cu salata.
Am amestecat toate legumele cu maioneza intr-un lighenas, apoi am umplut borcanele.


 

Am strans bine capacele si am dus borcanele in pivnita, la racoare.


Ar fi de preferat sa stea in frigider, daca nu exista o pivnita sau un balcon in care sa fie rece fara sa inghete. Dar, din experienta mea e mai bine sa fie consumata in maxim 2 luni.
Sfatul meu s-ar putea sa fie inutil, pentru ca doar la mine s-a intamplat sa mai ramana salata. Celelalte colege au terminat salata in prima saptamana de cand au facut-o si au mai facut inca o serie.
Asa ca, haideti sa mai incercam salata, e intr-adevar delicioasa!
Pofta buna si spor la treaba!

Comentarii

  1. Super!!! E fantastic de buna!E rețeta pe care o caut de ani se zile. O facea mama mea cu 20 de ani in urmă și îmi ramasese doar o vagă amintire. De cum am citit-o mi-am amintit tot ,și ingredientele și procedimentul.Acum am și cantitățile. Vă mulțumesc din suflet și poftă buna!!!🤤🤤🤗🤗🤗🤗

    RăspundețiȘtergere
  2. Maioneza a ieșit foarte subțire,cumva o pot repara?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dacă s-a tăiat, pui separat o lingurita de mustar și adaugi câte puțină maioneză tăiată , pana când o incorporezi pe toată, fără sa mai pui ulei.

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare