Strudel de post cu cirese si nuci

 

Ce sa faci cand ai prea multe cirese? Poate o placinta cu cirese americana, dar si o placinta de post cu cirese. Dar, pentru doar doua persoane, cum suntem eu si sotul meu, trebuie mai putine portii, asa ca un strudel e mai potrivit. Am din nou o gramada de cirese din ciresul meu, asa ca pot sa fac ce imi pofteste inima cu ele - deci, strudel sa fie! Insa o sa fac un strudel de post, pentru ca inca suntem in Postul Sfintilor Petru si Pavel.Am ales sa fac foaia mea simpla, cu apa si ulei, frageda si gustoasa si de post. Daca adaug si cateva nuci, strudelul iese si mai bun, ca si strudelul cu dovleac si nuci.

Ingrediente pentru 2 suluri de strudel

Pentru aluat

- aceleasi cantitati ca la aluatul pentru placinta sau strudel

Pentru umplutura

- 2 cani de cirese

- 2 maini de nuci

- 4 linguri de zahar

- 2 linguri de faina

- 1 lingura de gris, plus inca 2 linguri pentru pus pe foaie

- 1 plic de zahar vanilat

E foarte simplu de facut strudel, mai ales strudelul de post. Fac intai aluatul de placinta si strudel de post, la fel ca si pentru strudelul de post cu mere. Las aluatul sa se odihneasca timp de 10 de minute, acoperit cu un servet.

Pregatesc tava de aragaz, in care pun o bucata de foaie de copt. Pot sa pun strudelul direct pe tava, pentru ca nu se lipeste, dar e mai bine cu foaie de copt, pentru ca, inevitabil, mai iese zeama din strudel, care se arde si murdareste tava.

In acest timp spal ciresele si le curat de samburi. 

Fac umplutura ca si la placinta de post cu cirese.

Pun zaharul peste ciresele curatate.

Adaug grisul.

Apoi pun si faina.

Adaug si nucile tocate si le amestec in umplutura.

Amestec toate ingredientele pentru umplutura intr-un castron mai mare, ca sa am loc sa amestec bine cu lingura.

Am grija sa nu rup ciresele, dar trebuie sa fie bine acoperite de zahar, faina si gris.

Cand e gata umplutura, pot sa intind aluatul. Dar intai preincalzesc cuptorul la foc mediu de 180 C, cu focul si de jos si de sus, la cuptorul electric.

Impart aluatul in doua parti egale, din care urmeaza sa intind 2 foi lungi cam cat tava de aragaz si late de aproximativ 12-15 cm, atat cat sa pun umplutura si sa petrec apoi foaia peste aceasta, in asa fel incat sa se inchida bine, sa nu iasa umplutura.

Presar putina faina pe blatul de bucatarie si intind prima foaie cu sucitorul. 

Presar faina si pe aluat si intind, apoi mai intorc aluatul si intind faina care a fost dedesupt, ca sa nu ramana multa intr-un loc, pe foaie. Intind din nou si mai presar faina, in caz ca se lipeste aluatul de sucitor sau de blat.

Cand am obtinut foaia lunga cat tava de aragaz si lata de 12-15 cm, pot sa pun umplutura. 

Intai presar o lingura de gris pe mijlocul foii si pe toata lungimea acesteia, ca sa absoarba zeama care va iesi din cirese la copt. 

Apoi asez cate o lingura de umplutura, pana ce acopar toata lungimea foii. 

Mie mi-au intrat cate 2 cirese pe latime - fiind foarte mari - plus nucile. Am constatat ca e mai bine sa pun nucile la sfarsit, peste umplutura de cirese, direct pe foaie, pentru a le repartiza uniform, astfel incat sa nu se supere nimeni ca nu gaseste nuci. Am grija sa las capetele libere, astfel incat sa le inchid bine, peste umplutura.

Dupa ce asez uniform umplutura, pot sa inchid strudelul.

Aduc o margine a foii peste cealalta, astfel incat sa acopere bine umplutura, Apas pe foaie, ca sa se sigileze bine, pentru a nu iesi umplutura pe-afara in timpul coptului.

Apuc cu grija sulul inchis si il asez in tava de aragaz, pe foaia de copt. Fac si al doilea sul si il asez pe tava. Daca mai am umplutura, trebuie sa mai fac inca jumatate din cantitatea de aluat si mai fac inca un sul de strudel.


Dau tava la cuptor pentru 40 de minute, pana cand foaia se rumeneste frumos.

Scot tava si las strudelul sa se raceasca.


Apoi il tai bucati.


Arata foarte bine ciresele din interior.

Mie imi place sa il pudrez cu zahar. 

Este delicios si deosebit, mai ales cu nucile crocante. Daca ciresele sunt carnoase, nu se inmoaie de tot la copt si fac strudelul sa fie cu atat mai gustos.


Pofta buna si voua!



Comentarii

Postări populare