Cum se pastreaza icrele crude



Nu se intampla foarte des sa gasesti icre intr-un peste si sa trebuiasca sa le conservi pentru o pregatire ulterioara. Dar, daca ai norocul sa gasesti icre intr-un peste proaspat, nu le arunca, pentru ca le poti pastra foarte bine in frigider, cu sare si putin ulei deasupra.
Anul trecut, in Postul Craciunului, am cumparat un crap de Dunare proaspat, care nu era foarte mare - avea cam 4 kg - dar era plin de icre. Le-am cantarit si am constatat ca erau aproape 1 kg de icre. Eu aveam deja experienta in  pregatirea icrelor proaspete, pentru ca mai gasisem icre proaspete in pesti, dar nu atat de multe. Stiam cam ce trebuie sa fac, de aceea m-am cam strambat cand m-am gandit ca va trebui sa le curat pe toate de pielita pe care o au deasupra.

 

Nu e foarte usor, pentru ca pielita se rupe imediat si apoi e greu sa o alegi de icre, dar nu e ceva imposibil. Pielitele contin vase de sange, de aceea trebuie indepartate. Insa chiar daca mai raman ceva pielite, nu e nici o nenorocire.
Odata curatate, am pus icrele la scurs intr-o sita, deasupra unui castron. Icrele mai contin si sange, care trebuie sa se scurga, altfel, dupa un timp, capata un miros si un gust neplacut.


Le-am lasat la scurs pana a doua zi, apoi le-am pus intr-un borcan de 800g, adica unul mare, normal. Cantitatea de sare trebuie sa fie cam 10% din cantitatea de icre. Considerand ca icrele cantareau 1 kg, a trebuit sa pun 100g  grunjoasa- cam 2 linguri cu varf.


Am amestecat usor icrele cu sarea, apoi le-am indesat bine in borcan, sa nu existe nici o bula de aer. Le-am nivelat deasupra si am turnat 1 deget de ulei deasupra, ca sa nu intre aer la ele si sa se strice. Nu se pot pregati imediat deoarece nu se leaga, fiind atat de proaspete. Le-am tinut in frigider cam o saptamana si au inceput sa se coloreze intr-un portocaliu aprins.


Atunci a fost momentul sa incep sa le consum. In zilele de post cu dezlegare la peste salata de icre formeaza micul nostru dejun. Pot sa spun ca icrele astea au venit la timp, pentru ca in Postul Craciunului e foarte des dezlegare la peste.
Acum, dupa 6 luni, mai am ceva mai putin de jumatate de borcan si inca sunt bune. Dar am avut grija ca, de fiecare data cand am umblat la icre, sa le indes bine inapoi, sa nivelez deasupra si sa mai completez cu ulei, daca a fost nevoie. In acest fel au stat fara probleme si inca mai sunt bune, doar nu aveau cum sa se strice.
Spor la treaba si voua!

Comentarii

  1. Icrele proaspete se păstrează cel mai bine în congelator..... Porții puse în pungulite am și de 3. 4 ani. Șanț asa cum erau când le am pus.

    RăspundețiȘtergere
  2. Icrele la congelator le puneti dupa ce adăugați sarea sau inainte?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca se pun crude la congelator. Eu asa le-as pune.

      Ștergere
    2. La congelator icrele de crap proaspete se pun fără sare, în congelator sarea le poate da un iz de pamant

      Ștergere
    3. Mulțumesc pentru informație!

      Ștergere
  3. Eu am icre de crap puse la borcan, amestecate cu sare și deasupra un strat de ulei..le am in frigider de peste 2 ani,am preparat un borcan acum vreo 6 luni
    .sunt perfecte..tot secretul este.sa le cureți bine înainte să le pui in borcan..

    RăspundețiȘtergere
  4. Corect! Mulțumesc pentru ca ti-ai împărtășit experienta!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare