Crutoane de post


Ce sunt crutoanele? Poate ca mai e cineva care nu stie, asa ca va spun eu. Crutoanele sunt niste cubulete mici de paine, bine rumenite si uscate, foarte crocante. Asta daca le facem in casa, pentru ca am vazut ca se gasesc si de cumparat, sub forma de bilute. Eu fac crutoanele in casa. Crutoanele de post sunt foarte bune cu o supa-crema de telina de post, careia ii dau un gust mai bun. De fapt, atunci cand am paine mai veche, pe care nu o mai mancam, o fac crutoane, chiar daca nu fac supa-crema. Dar, de cele mai multe ori, faptul ca am o paine veche din care sa fac crutoane, ma inspira sa fac o supa-crema. Nu se alta, dar e pacat sa arunci painea si, daca e prea multa, nu o sa o dau pe toata cateilor mei - nu de alta, dar nici nu e buna pentru ei, decat daca le-o dau sub forma de crutoane. Da, s-a intamplat sa fac crutoane si special pentru cainele meu Boss, stiind ca doar asa poate sa manance paine si, mai ales, pentru ca crutoanele ajuta sa ii curete dintii. De multe ori le-am folosit ca recompensa. Asa l-am invatat pe Boss sa dea labuta, pe cand avea doar 4 luni, dandu-i crutoane drept recompensa. Crutoanele sunt acel adaos crocant care face o supa-crema  de post mai buna, dar merge si cu o salata de post. Crutoanele de post se fac la fel ca si crutoanele cu unt, doar ca mult mai simplu. Am nevoie de o bucata de paine, de preferat veche. Pot sa fac oricat de multe crutoane vreau - si daca sunt multe si daca sunt putine, tot la fel se fac. Tai painea in felii mai groase sau mai subtiri, dupa cum vreau sa iasa crutoanele : mari sau mici. 


Asez cate 2-3 felii de paine una peste alta, le tin cu grija si le tai in fasii, avand grija sa nu se deranjeze de la locul lor, astfel incat apoi sa le tai mai usor in cuburi, fara sa iau fiecare fasie in parte.

Pun toate crutoanele pe o tava de aragaz si le imprastii pe toata suprafata tavii, astfel incat fiecare cruton sa stea direct pe tava. Se pot face si in tigaie, pe aragaz, ca si crutoanele cu unt, fara a pune unt.

Sau, pot sa le fac condimentate cu sare, boia, piper si ulei de masline, ca pentru supa-crema de conopida cu cascaval

Le bag la cuptor la foc mare de 250 C pentru maxim 5 minute, fara sa plec de langa cuptor pana cand sunt gata, pentru ca se pot arde. Verific din cand in cand, ca sa vad in ce stadiu sunt si, atunci cand sunt rumenite frumos, le scot din cuptor. 


Daca nu fac multe crutoane, pot sa le fac la air-fryer, unde se fac excelent.

Le pun intr-un castronel si le servesc la supa-crema de ciuperci sau la supa-crema de telina de post.



Pofta buna si spor la treaba!


Comentarii

Postări populare