Rulada cu crema de cacao si frisca, ca la cofetarie

Acest fel de rulada gaseam la cofetarie, pe vremea copilariei mele. Imi placea la nebunie! N-as putea sa spun ca era preferata mea, pentru ca imi placeau mai multe prajituri. Nu am mai gasit de multi ani acest fel de rulada si de aceea mi-am dorit sa o fac chiar eu, acasa. Am mai facut rulada cu crema de unt si cacao, dar de aceasta data am hotarat sa fac un alt fel de crema de cacao, adaugand cacao la crema de unt cu bezea italiana, pe care am folosit-o la rulada de cacao cu crema de bezea italiana si unt.  Este o crema foarte usor de facut si foarte gustoasa, desi poti sa ai surpriza ca se taie si apoi trebuie sa mai astepti putin, pana cand o poti repara. De obicei nu am probleme, de aceea o folosesc destul de des in ultimul timp, mai ales pentru ca imi place gustul. Asa ca am folosit-o si la rulada pe care mi-am propus sa o fac si a iesit excelenta. Mi-am reamintit de gustul ruladei cu frisca, pe care il uitasem deja. Nu stiu daca crema de cacao era la fel cu cea pe care am facut-o eu, dar a fost tare buna. De fapt, pot sa spun ca m-am si saturat deocamdata, pentru ca am facut o rulada mare, acoperita de multa frisca.

Ingrediente pentru o rulada facuta in tava de aragaz de 40/30 cm

Pentru blatul de rulada

- 6 oua

- 6 linguri de zahar

- 5 linguri de faina

Pentru crema

- 2 albusuri

- 1 lingura si jumatate de zahar

- 180 g unt

- 5 linguri de cacao


Pentru siropul de zahar

- 150 g (6 linguri cu varf) de zahar

- 4 linguri normale de apa

Pentru decor

- 400 ml frisca lichida

- 1 lingura de cacao


Am facut acelasi blat simplu, ca si la rulada cu crema de unt cu bezea italiana si caramel. Iar crema a fost cam la fel, doar ca in loc de caramel am adaugat cacao. Am facut intai blatul de rulada. Am lasat blatul sa se raceasca si am facut crema, in bolul robotului de bucatarie, in acelasi mod ca si la rulada cu crema de caramel : am batut albusurile, am adaugat siropul de zahar si apoi untul taiat cubulete, cate un cubulet odata.

Deosebirea a fost ca am pus cacao in crema, in loc de caramel.  Am facut o greseala, de care trebuie sa va spun, ca sa nu faceti la fel. Pentru ca vazusem intr-o alta reteta cum s-a amestecat cacaoa cu putina apa calda, inainte de a o incorpora in crema, am facut si eu la fel. Am amestecat 2 linguri de cacao cu apa calduta si cu esentele, ca pe o crema.  

Am adaugat-o in crema de unt cu bezea gata facuta, tot cu telul mixerului vertical, dar crema s-a taiat - adica nu a mai avut aspectul compact de frisca, ci s-a inmuiat si a inceput sa curga. 

M-am suparat putin, pentru ca asta ma intarzia, dar stiam cum sa o repar, asa ca nu am intrat in panica si nici nu am aruncat crema la gunoi. A trebuit sa o repar, asa cum repar mereu crema de unt cu bezea italiana, atunci cand se taie : am pus bolul cu crema taiata in congelator si am lasat-o acolo, timp de 10-15 minute, pana cand s-a racit putin, atat cat sa fie untul mai tare. Nu e ceva neobisnuit ca aceasta crema cu unt sa se taie, la fel cum mai patim si cu maioneza, nu? Important e sa stim cum sa le reparam, ca sa nu aruncam produsele la gunoi. Am scos crema din congelator si am batut-o din nou in robot la viteza 4 maxima, iar crema s-a legat bine. Am gustat-o si am constatat ca nu avea un gust pregnant de cacao, cum as fi vrut, asa ca am mai adaugat cate o lingura de cacao in crema, pana cand am obtinut gustul dorit, adica, in total, 6 linguri. Mi-am dat seama ca era mai bine sa adaug cacaoa praf, direct in crema, inca de la inceput.

Am pus crema peste foaia de rulada si am intins-o pe toata suprafata.


Am rulat-o si am dat-o la frigider pentru 2 ore, ca sa se intareasca bine.

Am infasurat rulada in hartia in care s-a copt, pentru a-si pastra forma, fara sa se desfaca, in timp ce sta la rece.

Intre timp am batut frisca, ca si pentru rulada de bezea cu ciocolata, frisca, capsuni si zmeura. Dupa vreo 2 ore, am scos rulada si am asezat-o pe o tava. Am pus frisca intr-un pos cu dui si am facut dungi de frisca alaturate pe rulada : intai pe o parte, apoi am intors rulada si am facut si pe partea cealalta.

Partea cea mai interesanta a decorului au fost petele de cacao de pe rulada. Nu aveam idee cum trebuiau facute, dar m-am gandit ca ar trebui sa fac intai cate o adancitura cu o lingurita, inmuiata in apa, ca sa nu se lipeasca frisca de ea. Am dat lingurita prin apa si am facut o gaura in frisca, apasand usor cu varful si tragand-o apoi spre mine. 

A ramas o adancitura in care am pus un varf de lingurita de cacao, pe care am presat-o apoi usor cu varful linguritei, doar cat stratul sa devina neted. Desigur, am folosit o alta lingurita uscata ca sa pun cacaoa.

Nu am reusit sa fac rulada cu frisca chiar la fel cum era pe vremuri, la cofetarie, dar gustul e chiar mai bun si pentru asta ma felicit. Nici aspectul nu e rau, ba e chiar foarte apetisant, nu? Am taiat cate o felie, cat sa cuprinda un strat de frisca si punctul de cacao.

Eu am mancat-o cu mare placere, doar sotul meu a vrut sa ii curat frisca si sa ii dau rulada simpla. Treaba lui, nu stie ce pierde! Eu m-am bucurat ca am mancat mai multa frisca. Vorba englezului : The more, the merrier! Ce sa spun, aceasta rulada e o bunatate. Trebuie sa o incercati!

Pofta buna si voua si spor la treaba!


Comentarii

Postări populare