Rulada cu crema


Cand ma gandesc la rulada cu crema, parca vad cele cinci mici rulade delicioase cu crema pe care le cumparam de la "Paine" cand eram copil. Erau ambalate toate in celofan, pe un suport alb de plastic, fiecare rulada cu locasul ei : doua cu crema de cacao, doua cu crema de vanilie si una cu crema roz de fructe...nu stiu ce fel de fructe, ca oricum aia nu-mi placea! Mai era si prajitura Raluca, tot cu foi de rulada si crema de cacao. Nu sunt o nostalgica a vremurilor comuniste, dar imi place sa-mi amintesc partile bune, care chiar erau bune...si nu e vorba doar de prajituri, ci, in general, de lucrurile bine facute, ca la carte, in special cele alimentare. Nu vorbesc chiar in cunostinta de cauza, pentru ca atunci eram copil, dar nu am uitat niciodata gusturile acelor alimente, fie ele mezeluri, peste, carne, lapte, iaurt, biscuiti, bomboane, ciocolata sau prajituri. Cu timpul...sau cu noile timpuri, as putea spune, gusturile stiute au disparut, fiind inlocuite de "inlocuitorii" de lapte, oua, zahar, faina, cacao, si cine mai stie ce mai inlocuiesc oamenii astia, ca sa le iasa un castig. Abia cand am invatat sa fac si eu dulciurile care imi placeau in copilarie, am recunoscut gustul stiut.
Rulada cumparata azi de la magazin e pufoasa, de parca e umpluta cu aer dulce,  ti se lipeste de dinti si e dulce de te lesina! Crema are un vag gust de cacao, de parca doar ar fi trecut pe langa punga cu castronul, dar cine isi bate capul sa studieze ce si cum? Cui ii place, s-o manance! Insa cine vrea sa manance o rulada adevarata, va trebui sa munceasca putin...ori sa puna robotul sau mixerul la treaba! Oricum ar fi facuta, o rulada cu crema facuta in casa, nu se compara cu cea cumparat de pe rafturile magazinelor.
Fata de aceeasi rulada pe care o fac cu gem, rulada cu crema e aceeasi Marie, dar cu alta palarie! Adica rulada cu crema se face la fel ca si rulada cu gem, doar ca o umplu cu crema, in loc de gem. Pentru crema de cacao folosesc reteta de la Torta de ciocolata cu visine din visinata. Daca vreau o crema alba, folosesc aceeasi reteta, dar nu mai pun cacao. Am mai facut si crema simpla, fara fierbere, doar cu zahar pudra si unt, dar dureaza mai mult pana se topeste zaharul.


Dupa ce fac blatul, intind crema pe blat, rulez si gata rulada. De fapt, inca nu e gata, pentru ca trebuie sa mai stea macar o ora la frigider, sa se mai intareasca crema.



Ca sa revin la timpurile de mult apuse si "de trista amintire" atunci imi placea rulada cu frisca de la cofetarie, care era o rulada cu crema de cacao si frisca deasupra. Din cand in cand, imi amintesc gustul delicios si pun si eu frisca pe rulada mea cu cacao, fie si doar in farfuria mea, daca ceilalti nu vor.


Pofta buna!




Comentarii

Postări populare