Pasca fara aluat


Cand am vazut prima oara reteta Jamilei mi s-a parut fantastica si am vrut sa o fac si eu neaparat. Insa, uitandu-ma mai bine la ingrediente, mi-am dat seama ca este aceeasi compozitie de umplutura de pasca pe care o fac si eu, atata doar ca nu se pune si aluatul pe margine. Este un fel de cheesecake fara blatul de biscuiti si fara glazura de fructe, doar ca se pune mai multa smantana, fiind asemanatoare si cu pasca de smantana, la care nu se pune branza de vaci. Eu nu fac pasca de smanatana, dar fac placinta de iaurt, care se face la fel, singura deosebire fiind foile de placinta, care la pasca lipsesc.
Fiecare dintre acestea sunt foarte simplu de facut si nu trebuie sa aveti nici o emotie la preparare sau la coacere, pentru ca nu se poate sa nu iasa bine. Branza in combinatie cu smantana si ouale, se topeste si se incheaga foarte bine, iar dupa racire pasca e perfecta, bine inchegata, nu se sfarama si se taie foarte bine felii. Pot sa pun sau nu stafide, in functie de musafirii care vin - adica, cei carora nu le plac stafidele !


Ingrediente pentru o forma cu diametrul de 26 cm

- 750 g branza de vaci
- 6 oua
- 400 g smantana
- 100 g unt cu 82% grasime
- 4 linguri de gris
- 4 linguri de faina
- 50  g stafide, cine vrea
- 200 g zahar (8 linguri cu varf)
- 1 fiola rom si 1 fiola vanilie
- coaja rasa de la o jumatate de lamaie

Am scos untul din frigider cu 2 ore inainte, ca sa se inmoaie la temperatura camerei.
Am pus stafidele intr-o canuta si am turnat peste ele 1 lingurita de esenta de rom, ca si la cozonacul moldovenesc. Daca nu am o alta esenta de rom buna, pun o fiola de la Dr Oetker.


Am ales sa fac aluatul de pasca manual, intr-un castron mare obisnuit si nu in bolul robotului de bucatarie, ca la cheesecake, pentru ca se face destul de usor.
Inainte am dat drumul la cuptor, sa se incalzeasca la foc mediu spre mic de 170C.
Am spart ouale si le-am pus intregi in castron. Am adaugat zaharul si am batut ouale cu telul pana cand s-au desfacut albusurile, adica nu mai erau gelatinoase, ci curgeau.

 


Apoi am adaugat branza de vaci si am amestecat-o cu paleta de cauciuc.


Cand s-a amestecat cu ouale, am pus untul moale, pe care l-am amestecat apasandu-l usor cu telul, astfel incat sa se amestece uniform in compozitie.


Am adaugat apoi cate o lingura de faina, amestecand usor pana la incorporare. Am pus si grisul, amestecandu-l in acelasi mod ca si faina.

 

La sfarsit am adaugat toata smantana, apoi stafidele inmuiate in rom si coaja rasa de lamaie.

 

 

Am amestecat bine, dar usor, fara a bate energic, pentru a nu se lichefia compozitia. Facuta in robot, compozitia se face lichida, dar apoi se incheaga la copt si se intareste dupa racire. Dar asta se intampla de obicei la placinta cu branza. Pentru pasca e mai bine ca aluatul sa ramana cremos pentru a nu curge din forma.
Am uns forma cu unt si am tapetat-o cu faina.

 

Apoi am turnat aluatul de pasca in forma. Am batut usor forma de blat, ca sa nu ramana goluri de aer in aluat.

 

Am dat forma cu pasca la cuptor la foc potrivit spre  mic de 170 C pentru aproximativ o ora si jumatate, pana cand s-a rumenit pe margini si pe suprafata, putin spre exterior. In timpul coptului, pasca se umfla, exact ca o omleta, pentru ca apoi, dupa ce se raceste, sa scada. E bine sa pun forma pe o tava, pentru ca untul curge pe la imbinarea de la fundul formei de tort si apoi se arde in cuptor, facand fum. Sau, pot sa pun o bucata de hartie de copt, care sa iasa pe-afara si sa etanseze mai bine forma, ca la Cheesecake-ul lui Merve.


Cand a fost rumena, am scos pasca din cuptor si am lasat-o sa se raceasca in forma pana a doua zi.

 

 

Cand s-a racit, am bagat-o in frigider. A doua zi am scos inelul de la forma detasabila si am scos pasca pe o farfurie.

  

Am asezat-o alaturi de celelalte bunatati de Pasti.


Am taiat-o in felii, ca pe tort. De fiecare data a fost excelenta, atat simpla cat si cu stafide.

 

Uneori, fac pasca mai mica, cu jumatate din ingrediente, dar este la fel de buna. Pot sa o si decorez, chiar si cu floricele. Este compacta si se taie foarte usor, fara sa se rupa, dar numai atunci cand s-a racit.


Este delicioasa si perfecta pentru mesele imbelsugate de Pasti, nefiind atat de satioasa, ca pasca traditionala cu aluat de cozonac.




Pofta buna!

Comentarii

Postări populare