Salata de hamsii cu otet si ceapa



Cred ca nu am mai mancat salata de hamsii cu ceapa de ani de zile! Pe vremuri, se gasea gata facuta la "Gospodina" (asa ii spunea raionului de semipreparate) si cumparam cateva linguri, cat sa ne facem pofta. Era atat de buna! Nici nu ma gandeam  ca as putea sa o fac acasa!
Dar uite ca acum prefer sa o fac eu, pentru ca nu am incredere sa cumpar gata facuta. Am cumparat o mana de hamsii sarate, atat cat sa ne facem pofta. Interesant este ca nu am gasit multe retete de salata de hamsii, cautand sa imi pun la punct reteta pe care o aveam deja in cap.
In cele din urma, am facut salata asa cum ma gandeam si a iesit foarte buna. Doar ca a fost destul de sarata!

Ingrediente pentru 2 portii

- 200g hamsii sarate sau proaspete
- 1 ceapa
- cateva boabe de piper (asortate ar arata mai bine)
- 1 lingura de otet
- 1 lingura de ulei de floarea-soarelui





Partea cea mai grea e curatatul hamsiilor, pentru ca acestea sunt cu mate cu tot, chiar daca sunt sarate.
Am tinut intai hamsiile in apa rece, cam o jumatate de ora, dar se poate chiar si o ora, ca sa iasa si mai bine sarea din ele, pentru ca hamsiile sunt foarte, foarte sarate.

 

Dupa o jumatate de ora le-am scurs si le-am clatit iarasi in apa rece.

 

 

Am inceput sa le curat, ca si pe hamsiile proaspete, atunci cand fac hamsii prajite.
Am rupt capul pestelui, apucand din partea de sus si am tras in jos, tragand cu tot cu mate, pana la jumatatea burtii, de unde sunt prinse matele.

 

Erau foarte mici de aceea curatatul a durat cam o ora, timp in care m-am felicitat ca am luat doar 200g.

 

Le-am spalat din nou, insistand in interiorul burtii, unde au fost matele.


Le-am scurs bine si apoi le-am lasat in farfurie, ca sa aduc ingredientele de salata : otetul, uleiul, piperul si ceapa.
Am tocat ceapa pestisori si am pus-o peste pesti.

 

Am pus otetul si apoi uleiul, deasupra. Am adaugat o lingurita de boabe de piper colorate.

 

 

Am varsat totul intr-un castron mai ingust, pentru ca zeama sa acopere mai bine pestii.

 

Am acoperit castronul cu o farfuriuta si am pus in frigider, pentru a sta la macerare pentru 2 zile.


In acest timp, pestii s-au imbibat bine de otet si oasele s-au inmuiat (nu ca ar fi fost prea tari sau prea groase!).
Dupa 2 zile am mancat in sfarsit salata de hamsii cu ceapa si otet, care a fost delicioasa, dar cam putina.

 

Am mancat-o in doi timpi si trei miscari, pentru ca era o mana de pestisori! Dar asa a fost mai bine, pentru ca avand atata otet, nu era indicat sa mancam prea mult deodata, oricat de buni ar fi fost.
Daca vreti sa incercati si voi, va urez pofta buna si spor la treaba!

Comentarii

  1. In urma cu 40ani preparam la fel,era f.buna,oare capatanile nu se pot pune?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sigur ca se pot pune , dar e mai ușor sa cureți peștii trăgând de capatana, cu tot cu mate. Si-asa, e destul de migălos.

      Ștergere
  2. Buna ziua. Deci nu are nimic ca pestele ramane crud? Am inteles ca au stat in otet dar totusi o lingura îi de ajuns? Eu nu ma pricep deloc dar vreau sa gusr aceasta mancare insa totusi doar carnea cruda care sta la frigider 2 zile este ok?

    RăspundețiȘtergere
  3. Bună! Da, pestele se marineaza de la oțet și e ca și gatit . Poți manca fără grija , e foarte bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bunica mea imi facea aceste hamsii cu ceapa, ulei si otet in fiecare vara si le punea in borcanele numai pentru mine. Delicii!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar așa, e un deliciu! Mulțumesc ca ai împărtășit cu noi aceasta amintire frumoasa!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare