Chiftelute de post cu ciuperci si naut


De mult voiam sa fac si eu falafel, care sunt niste chiftelute de naut - o mancare traditionala din Turcia. Insa, avand o caserola cu ciuperci, m-am gandit sa incerc aceste chiftelute, tot de post, dar facute cu naut, dar si cu ciuperci. Mie imi plac ciupercile, care sunt atat de gustoase in orice mancare. Chiftelutele se fac aproape la fel ca si cele falafel, cu deosebirea ca nautul e fiert, nu doar inmuiat in apa, ca la falafel. Au iesit niste chiftele foarte gustoase, pe care le-am mancat in invelis de salata iceberg, cu maioneza si cu salata de rosii, ardei si avocado, ca si burgerul de ciuperci si cartofi.

Ingrediente pentru 10 chiftele mari

- 300 g ciuperci proaspete

- 400 g naut in conserva

- 1 ceapa mare

- 1/2 lingurita sare

- 1 lingurita usturoi granulat sau 3-4 catei de usturoi

- 1/4 de lingurita chimen macinat

- 1/4 de lingurita piper macinat

- 6 linguri de pesmet

- 1-2 linguri marar tocat

Am calit ciupercile cu ceapa, ca si atunci cand am prea multe ciuperci si nu le folosesc pe toate. Eu am avut o caserola de 500 g, pe care le-am taiat felii si le-am pus intr-o tigaie cu 2-3 linguri de ulei. Am tocat marunt o ceapa si le-am lasat la calit la foc mic, pana cand s-a evaporat apa lasata de ciuperci.

In acest timp, am pregatit o tava mai mare de aragaz, pe care am pus o hartie de copt.

Cand au fost gata ciupercile, m folosit cam 1/3 din ele la un pilaf cu ciuperci. Am pus restul intr-un castron mai mare.

Am scos nautul din borcan intr-o sita, lasand sa se scurga bine, pentru a nu avea zeama in compozitia de chiftele. Am pastrat zeama pentru a face o maioneza de post.


Am pus nautul strecurat peste ciuperci, in castron. 

Am adaugat condimentele : sarea, chimenul macinat, usturoi granulat si piper.

Apoi am pasat totul cu blenderul vertical, pana ce s-a format o pasta omogena. 


Am adaugat ceapa tocata, mararul si apoi pesmetul.



Am amestecat bine cu o lingura, pana cand am obtinut un aluat compact, care nu se lipea de lingura. Daca aluatul e inca moale, mai adaug pesmet.

Am pus cam 3 linguri de ulei intr-un castronel.

Mi-am uns palmele cu ulei si am luat cate o lingura foarte plina cu aluat de chiftele. Am modelat-o in palme, in forma de chiftea plata, ca un hamburger, pe care am pus-o pe tava.

Am format toate chiftelele, pana ce am umplut tava.

Am uns chiftelele cu cate putin ulei pe fiecare. E buna o pensula, dar merge si cu o lingura.

Am dat drumul la cuptor, sa se incalzeasca la foc mediu spre mare de 200 C. Apoi am setat pe functia air-fryer si am potrivit cronometrul la 30 de minute. Am pus si o tava cu cartofi sa se coaca, in acelasi timp. Am dat tava cu chiftelele la cuptor si am asteptat sa se coaca.In acest timp, am facut o maioneza de post din zeama de la naut din conserva.

Cand au fost gata chiftelele, le-am scos din cuptor. Arata ca niste fursecuri, nu?


Le-am servit ca pe burgerul de ciuperci, intre 2 bucati de salata iceberg, cu rosii, avocado si ardei, peste care am pus o lingura de maioneza.


Si acest tip de burger a fost foarte gustos. Chiftelele de naut si ciuperci au fost delicioase, chiar si simple. Eu le mananc si cu ketchup si sunt delicioase.

Pofta buna si voua!



Comentarii

Postări populare