Burger de ciuperci in foaie de salata iceberg

Nu sunt o adepta a mancarii vegane, ba chiar imi place foarte mult carnea, de orice fel. Insa atunci cand tin post, imi place sa mananc diverse mancaruri de legume. In ultimii ani, m-am bucurat sa descopar si alte feluri de mancare, din alte tari, care au imbunatatit lista mea de mancaruri de post. Zilnic vad atat de multe feluri noi de mancare, incat e imposibil ca macar unul sa nu imi atraga atentia. Asa a fost si cu acest fel ciudat de mancare, foarte vegan, ca sa zic asa. De fapt, reteta originala contine un burger, pe langa legume, salata iceberg si maioneza. Este un hamburger bagat in salata, in loc de chifla si se pare ca a fost inventat in SUA si UK.  Salata iceberg, avand frunza ca un castron, a fost aleasa tocmai pentru acest motiv - adica, sa inlocuiasca chifla, in special pentru cei care tin dieta. Am vazut poza pe Instagram si imediat am vrut sa fac si eu acest sendvis vegan, dar am tot amanat, mai ales pentru ca nu reuseam sa gasesc reteta. Postarea nu avea decat poza cu acest sendvis inedit, dar atat de frumos colorat si apetisant, incat imi lasa gura apa. Am incercat sa identific ingredientele din poza si cred ca am reusit, in mare parte. Insa pana cand m-am hotarat eu sa incerc reteta, eram deja in Postul Craciunului. Dar, pana la urma, tot raul a fost spre bine, ca sa zic asa, pentru ca tocmai datorita Postului mi-am amintit de aceasta reteta. Aveam in cap sa fac niste chiftelute de ciuperci si cartofi la air-fryer si m-am gandit sa inlocuiesc burgerul de carne din aceasta reteta cu un burger de ciuperci, iar maioneza sa fie de post, facuta din zeama din conserva de naut. Am profitat si de o oferta la salata iceberg - care, fie vorba intre noi, e cam scumpa si, de multe ori, e destul de afanata, deci nu are multe foi - ceea ce o face sa fie si mai piperata la pret! Insa eu m-am invatat sa aleg salata iceberg ca pe varza, adica sa fie mai tare si mai indesata - macar sa stiu pe ce dau banii. Avand ingredientele, am cautat reteta pe Google si am gasit in cele din urma retete de "burger lettuce wrap" adica "burger in invelis de salata". Retetele difera putin de cea vazuta de mine in poza de pe Instagram, dar eu am preferat-o pe aceea, inspirandu-ma totusi si din cele gasite pe Google. Apreciez oricand o idee buna! In acele retete, alaturi de burger se pot pune si castraveti acri, ceapa calita, mustar, dar si ketchup in maioneza sau separat, plus ca burgerul poate fi servit intr-un castron, pentru a se putea manca cu furculita si cutit. Abia dupa ce am mancat sendvisul in foaie de iceberg am inteles de ce e servit in castron : pentru ca e intr-adevar incomod de mancat cu mana, din cauza sosului, care iese pe-afara si ne cam murdarim pe maini. Altfel, e foarte, foarte bun! De fapt, e un fel de mancare stradala, care se pregateste rapid, cand ai ingredientele la indemana. Spre deosebire de adevaratul burger, cel din ciuperci dureaza putin mai mult sa il pregatesc, mai ales pentru ca il coc la cuptor, la air-fryer - ca sa fie sanatos cu totul. Insa merita toata asteptarea si toata munca!

Ingrediente pentru 2 portii

- 4 burgeri vegani din ciuperci si cartofi

- 4 felii  de salata iceberg

Pentru salata

- cateva frunzulite de salata iceberg

- 1 avocado copt "Ready to eat"

- 1 rosie mare sau 2 potrivite

- cate 1/2 de ardei gras rosu, portocaliu si galben

- 1 ceapa rosie medie

- 200 g maioneza de post

Asadar, intai am facut aluatul de burgeri vegani din ciuperci si cartofi la air-fryer - la fel ca in reteta de chiftelute de cartofi si ciuperci la air-fryer, pe care o fac de obicei, cu mici schimbari. O deosebire a fost ca acum am putut coace pe toti burgerii odata, in cuptorul electric, care are functia de air-fryer.

In timp ce s-au copt chiftelele, am facut maioneza si am pregatit legumele. 

Aveam deja putina zeama ramasa de la o conserva de naut si am putut sa fac maioneza de post din zeama de naut din conserva.

In pozele pe care le-am vazut pe Instagram, aparea pe farfurie, langa burger, si un pic de salata, facuta din aceleasi legume care se pun ca umplutura, peste burger. De aceea, am taiat toate legumele ca pentru salata, insa nu atat de marunte, pentru a sta mai bine in invelisul de salata. Am taiat intai ardeiul rosu in fasii, pe care le-am taiat pe jumatate.

Am varsat ardeiul intr-un castron mai lat.

Am procedat la fel si cu ardeiul galben. 


L-am varsat si pe acesta in castron.

Am taiat ardeiul portocaliu in bucatele mai mici.


 Le-am pus in castron.

Am taiat apoi rosiile in rondele subtiri, pe care le-am taiat in doua. 



Am pus si rosiile peste ardei.

Am curatat ceapa si am taiat-o rondele. 


Am varsat ceapa in castron.

Am despartit rondelele de ceapa.

Am taiat un avocado.

 L-am curatat de coaja.

Am taiat si avocadoul felii subtiri. 

Le-am pus peste legumele taiate, in castron.

A venit si randul salatei sa o pregatesc pentru a deveni invelis de sendvis. Pentru inceput am taiat-o in doua. 

Am pregatit toate ingredientele, sa fie la indemana.


I-am decupat cotorul salatei, de la ambele jumatati.

Am masurat cat de mare e o chiftea, pentru a scoate miezul salatei, in asa fel incat sa incapa chifteaua in golul ramas.


Am scos miezul fiecarei jumatati de salata, cu mare grija, sa nu rup salata.

Apoi am taiat fiecare jumatate in doua, acestea urmand sa fie cele doua felii exterioare ale sendvisului.

Pentru ca golul din salata era cam mare, salata fiind maricica, un burger nu era indeajuns - plus ca si burgerii au iesit cam subtiri - de aceea am pus cate 2 burgeri in golul dintr-un sfert de salata.

Am luat cu lingura din salata de legume si am pus peste chiftele, asezand legumele cat mai orizontal, pentru a sta bine, fara sa se miste.

Am pus si o lingura buna de maioneza si gata. 

Am acoperit sendvisul cu a doua felie de salata si am apasat usor.

Am taiat fiecare burger in doua, chiar pe mijloc, mai mult pentru a vedea daca arata la fel ca cel din poza. Era foarte apetisant! Am taiat cateva fasii mici de salata, din miezul ramas. L-am amestecat cu restul legumelor si am adaugat 2 linguri de maioneza deasupra. Am amestecat usor si am pus cate 2 linguri de salata langa burgerul din farfurie.

Si apoi, am atacat...cum spunea mama! Am mancat ditamai bucata de salata iceberg umpluta cu 2 burgeri de ciuperci deliciosi si o mana de legume cu maioneza. Ne-am cam murdarit noi, insa a meritat!

Pofta buna si voua!


Comentarii

Postări populare