Salata de file de somon cu grapefruit rosu si avocado



Daca vreodata ma satur sa mananc file de somon cu o salata verde sau cu un piure de legume, aceasta salata a Marthei Stewart e ideala si pentru pranz, dar si pentru cina. Se face simplu de tot si foarte rapid. Eu am vazut-o la TV Paprika si am pastrat-o pentru altadata, asa cum fac cu multe retete de la TV. Acum i-a venit randul, dar nu pentru ca ar fi fost ceva complicat sau pentru ca nu gaseam ingredientele, dar am ezitat pentru ca sotului meu nu ii place grapefruit-ul. Eu il ador si am mancat vreme de vreo 10 ani cate un grapefruit pe zi. Acum ma aflu in faza in care nu mai vreau nici macar sa il gust, dar asa, ocazional, nu zic nu - inca imi place! Asa ca, am profitat ca am facut un file de somon "la metru" la cuptor si mai aveam o portie, pe care am facut-o salata. A fost exceptionala, pe gustul meu - desigur, sotului meu nu i-a placut atat de mult si nu prea ar mai vrea sa mai fac aceasta reteta, insa eu nu sunt de aceeasi parere. Mie mi-a placut foarte mult, mai ales gustul usor dulce-acrisor-amarui al grapefruit-ului rosu, care s-a combinat perfect cu somonul dulce, cu avocado-ul si cu salata verde Eisberg. Ba chiar am pus si cateva frunze de baby spanac, care au adus un plus de gust si de crocant salatei. Trebuie sa o incercati si voi!

Ingrediente pentru 2 portii

- 2 fileuri de somon de cate 200 g, fripte la air-fryer sau la tigaie

- 1 avocado mare

- 1 grapefruit rosu cat de mare

- 1/2 lamaie sau lime

- 3-4 linguri de ulei de masline sau de floarea-soarelui

- 1/2 lingurita de sare, 

- un varf de cutit de piper

- diverse frunze de salata verde, baby spanac, rucola

Somonul trebuie fript fie la tigaie, fie la air fryer, fie la cuptor. Eu am avut doua bucati ramase din fileul de somon intreg fript la air-fryerul de la cuptorul electric. Le pastrasem in congelator, pentru ca nu il mancasem pe tot, in ziua in care l-am facut. Cu o seara inainte, am scos bucatile din cogelator si le-am pus in frigider, pentru a se decongela incet, pana a doua zi, cand urma sa le mancam.

Am rupt fileul de somon in bucati mai mari, pe un platou mai mare.

Am pregatit salata asa cum e in reteta originala, pe platou, desi intr-un castron ar fi fost mai pe gustul nostru - dar atunci nu ar mai fi aratat atat de apetisanta!

Am curatat grapefruit-ul de coaja cu cutitul, taind pana la miez, astfel incat sa nu mai ramana nici pielita la exterior. Initial, am lasat ceva pielita.


Apoi am intrat mai adanc cu cutitul, pana la miez.

Cam asa trebuie sa fie.

Apoi ar fi trebuit taiata fiecare felie, cumva pe langa pielite sau curatate pielitele cu mana. 

Trebuie curatate bine de orice urma de pielita, care la grapefruit e mai groasa decat la portocala si se simte neplacut in salata. Eu, insa, nu am avut timp de atata migaleala, asa ca pur si simplu am taiat grapefruit-ul in doua.


Apoi l-am taiat in felii, asa cum erau, fara a le mai curata de toate pielitele.

 Am taiat doar pe cele mai groase.

Am pastrat cojile si pielitele, urmand sa le storc bine de zeama, peste salata. 

Am pus imediat feliile pe platou, printre bucatile de somon.

Cat de frumos arata!

Am taiat un avocado in doua.

Am scos samburele.

Apoi am taiat miezul in felii groase de cam jumatate de centimetru, fara sa tai si coaja. 

Am scos miezul cu o lingura si a iesit direct taiat in felii.

Aveam deci feliile de avocado gata taiate, doar sa le pun pe platou.

Am pus pe platou feliile de avocado, peste bucatile de somon, pe langa feliile de grapefruit. 

Arata atat de bine si frumos colorat!

Apoi am taiat cateva frunze dintr-o salata Eisberg, direct peste salata.

Deja incepuse sa arate ca o salata!

Am pus si doua maini de frunze de baby-spanac.

Am presarat cam 1/2 de lingurita de sare.

Am pus piper macinat, cam un varf de lingurita.

Am stors bine pielitele si cojile ramase de la grapefruit, peste salata.

Am stors si zeama de la 1/2 de lamaie.

La sfarsit, ca la orice salata, am turnat ulei - cam 3-4 linguri.

Salata aceasta se serveste asa cum e, nu se amesteca.

Arata foarte apetisant, mai ales de la rosul grapefruit-ului!


Eu am lasat-o asa pana cand am pus-o in castronul in care am servit-o. Varsand-o in castron, salata se amesteca. 


Sotul meu a mai vrut putina sare, dar mie mi-a placut asa cum era. Intr-adevar, e o salata spectaculoasa si foarte apetisanta, dar mai ales, foarte gustoasa. Si ajunge exact pentru doua portii. MIe mi-a ramas portia de pe platou!

Grapefruit-ul da un gust nemaipomenit somonului, dar si avocado-ului.Ce mai, am facut bine ca am pastrat reteta! 

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare