Paste cu branza tofu (de post)

Este un fel de mancare rapid, dar foarte gustos. Branza tofu a patruns in meniul nostru de cativa ani si atat eu cat si sotul meu ne bucuram sa o folosim la mancarurile de post, de cate ori avem ocazia. E adevarat ca nu e foarte ieftina, insa merita banii. Nu imi fac atatea probleme despre cat de sanatoasa e, daca e facuta din soia modificata genetic sau nu, ci o iau ca atare, ca pe o branza vegetala, care e o alternativa buna la branza naturala, din lapte. Si cum, posturile sunt numeroase - aproape jumatate din totalul zilelor dintr-un an - branza tofu ne mai scoate din banalul felurilor de mancare de post si, totodata, ne scoate si din incurcatura - mai ales pe mine, care le gatesc! Asa ca, atunci cand nu am timp sa fac o mancare mai elaborata - asa cum sunt majoritatea mancarurilor de post, avand atatea legume, care trebuie curatate, tocate si calite ori fierte, ba chiar si bagate la cuptor - pastele cu branza tofu sunt scaparea mea, pentru ca nu numai ca sunt satioase,dar sunt si foarte gustoase. Nu avem multe feluri de branza tofu pe piata romaneasca, dar cea mai buna pana acum mi s eparea cea de la Inedit, care au multe produse vegane, unele chiar delicioase. Desi nu sunt adepta inlocuitorilor, chiar si in timpul Postului, am mai gustat cate un hamburger vegetal, chiar si cateva felii de salam ori parizer de la Inedit, ba chiar si mici facuti din mazare...incredibil! Sunt bune, dar nu m-au dat pe spate, plus ca sunt si foarte piperate la pret, asa ca prefer sa ma limitez doar la branza lor tofu, cu care chiar ma ajut in timpul Postului. O mai folosesc sa fac o delicioasa crema de branza tofu de post si la chiftelute cu ciuperci si cartofi cu branza tofu de post sau chiftelute cu zucchini si branza tofu de post, ba chiar fac si mamaliga cu branza tofu. Dar pastele sunt de departe cele mai bune, dar si cele mai usor de facut.

Ingrediente pentru 2 portii

- 1 cutie de branza tofu in saramura, de 250 g

- 250 g paste, la alegere

- 2 linguri de ulei de floarea-soarelui


Ca si la macaroanele cu branza adevarata, intai si intai fierb pastele. 

Pun apa pana la jumatate intr-o craticioara de 2 litri si o pun pe foc mare.

 Astept pana incepe sa clocoteasca si adaug o lingurita de sare.

Apoi vars pastele in oala. Mie imi plac pastele gen penne rigate sau fussili atunci cand le fac cu branza.


 Asa ca pun cate o jumatate de punga de 500 g in apa clocotinda, las pana cand incepe sa clocoteasca din nou si micsorez putin focul.


Las pastele sa fiarba timp de 8-10 minute, pana cand se inmoaie bine, pentru ca noua nu ne plac "al dente", ci foarte moi, cum ne-am invatat noi de mici ca trebuie sa fie pastele - si nu pentru ca nu am avea dinti sa le mestecam! 



Amestec din cand in cand in paste, ca sa nu se lipeasca.

Cand pastele s-au fiert, incerc cu o furculita sa vad daca sunt destul de moi, adica daca se taie usor.

In acest caz, iau oala si vars apa intr-un ibric sau o cana, pentru ca voi folosi mai tarziu putina zeama, pentru a face mai zemoase pastele. Am grija sa nu cada pastele din oala.

Pot sa folosesc o sita, ca sa fiu sigura. Astfel strecor pastele mai usor.

Iau sita cu pastele scurse si o misc usor, ca sa se scurga bine.

Le pun inapoi in oala in care au fiert.

Pun oala inapoi pe foc mic.

Adaug 2 linguri de ulei. 

Las focul la mic spre potrivit si las pastele sa se rumeneasca usor, pentru ca mie imi plac macaroanele putin prajite, lipite de fundul oalei. Intre timp, pregatesc sa pun branza tofu in saramura. 

Scurg saramura in care a stat in cutie.

Tai branza in bucati mai mici.

Iau cate o bucata cu furculita.

O faramitez cu degetele, direct peste paste.

Amestec usor cu furculita, pana cand se omogenizeaza pastele cu branza, cateva minute.

Apoi iau cratita de pe foc si mai adaug 2-3 linguri de apa in care au fiert pastele, pentru a le face mai cremoase.

Amestec pastele cu apa.

Pun pastele cu branza tofu in farfurie.

Le servesc asa cum sunt sau cu zahar deasupra. Mie imi place sa pastrez o mica parte din pastele cu branza la sfarsit, peste care presar zahar. Sunt delicioase!

Pofta buna si voua!


Comentarii

Postări populare