Macaroane cu branza


Desi multi se stramba cand aud de macaroane cu branza, mie imi plac foarte mult si as manca oricand. Ma gandesc ca multi din cei tineri nici nu stiu ce sunt alea macaroane, pentru ca nu se mai gasesc asa cum gaseam odata, dar orice fel de paste sunt bune - desi, macaroanele au si ele rostul lor, atunci cand faci cu branza, in sensul ca, fiind goale la mijloc, mai intra branza in acel gol si astfel sunt mult mai gustoase.
Asadar, pentru cine nu stie, macaroanele sunt niste paste fainoase lungi, ca spaghetele, dar mai groase si goale la mijloc. Pe vremuri, macaroanele erau mult mai mari in diametru, iar gaura din mijloc era si ea mai mare. Acum se gasesc niste macaroane putin mai mari in diametru decat spaghetele, iar gaura din mijloc se vede doar daca ai ochelari de citit!
Le fac numaidecat, in maxim 10 minute sunt gata. Sigur ca eu acasa le fac cu unt si multa branza, nu ca la cantina, unde mancam in concedii si unde macaroanele erau calite in ulei. Dar mie tocmai asta imi placea, ca erau mai rumenite, aproape prajite in ulei!

Ingrediente pentru 2 portii

- o felie de branza telemea de oaie  sau de vaca, lata cat o palma si de un deget grosime (250g)
- 250g macaroane (sau paste fainoase de orice fel)
- 1 felie de unt groasa de un deget
- 1 felie de cascaval ras, cine vrea

Intr-o craticioara, pun cam 1 litru de apa la fiert, la foc mare. Adaug  o lingurita de sare. Cand clocoteste, pun pastele in apa si le las sa fiarba, conform instructiunilor de pe punga, cam 7-8 minute, la foc potrivit. Eu fac de cele mai multe ori spaghete, pentru ca le am in casa mereu - mai ales in perioada Postului, atunci cand fac mai des paste cu sos de rosii sau spaghete cu usturoi si ardei iute.


Intre timp pregatesc restul ingredientelor. Le scot din frigider  si le pun la indemana. Pana fierb pastele, pot sa rad branza pe razatoarea mare (de mere) - sau pot sa o faramitez cu mana, direct peste pastele fierte.
Cand macaroanele s-au fiert, incerc una, taind-o cu o furculita. Daca se taie usor, inseamna ca sunt fierte. Mie nu imi plac pastele fierte in stil italian "al dente", pentru ca par a fi nefierte si chiar asa si sunt : aproape fierte, urmand sa se mai inmoaie in sosul nelipsit la pastele italienesti.


Dar macaroanele noastre cu branza nu au sos, doar daca nu vrem noi sa le facem si sa le transformam in paste "alla carbonara".
Odata fierte, scurg pastele rasturnandu-le intr-o sita, in chiuveta, dupa ce am dat drumul la apa rece - ca sa nu se topeasca furtunul de la sifon (cel de sub chiuveta). Acum se fac din plastic si pot fi deteriorate de apa fiarta sau ulei incins.
Pun untul in craticioara in care am fiert pastele si o tin pe foc mic. Vars macaroanele in craticioara si apoi pun branza rasa. Eu am ales sa o faramitez cu mana, pentru ca era destul de moale.


Amestec usor si incontinuu, ca sa se amestece bine toata branza cu pastele, pana cand se topeste branza. Daca branza e buna, se topeste si se lipeste de paste - daca nu e buna, nici macar nu se topeste - si am aici un exemplu!


In maxim 5 minute, macaroanele sunt gata si pot sa le servesc.

 

Mie imi plac asa fierbinti, dar neaparat mai pastrez cateva pe care le mananc cu zahar. Presar zahar deasupra si le las se stea pana se topeste zaharul, abia apoi le mananc.
Pofta buna!

Comentarii

Postări populare