Paste "alla carbonara"



Dintotdeauna mi-au placut macaroanele cu branza, de aceea trebuia sa incerc si pastele carbonara. Am fost curioasa sa aflu de ce se numesc asa, insa se pare ca nici italienii nu stiu prea bine. Numele "carbonara" ar putea sa vina de la "carbonai"  adica "mineri", deci mancarea pe care o mancau minerii. Dar se pare ca la fel de bine ar putea sa vina si de la carbunii pe care se frigea costita care se pune la paste.
Am citit cate ceva despre ele si am mai improvizat cateodata niste asa-zise paste carbonara, adaugand cate un ou si putina smantana la macaroanele cu branza. Cand am avut, am adaugat si costita prajita. La reteta originala se pare ca nu se pune smantana, ci doar : branza de oaie, guanciale-un fel de slaninuta facuta din falcile porcului, care are ceva carne deasupra -  si oua, toate amestecate cu pastele fierte.
Eu am preferat sa fac cu ce avem noi, ca doar de unde sa iau produse italienesti? Iata reteta mea :

Ingrediente pentru 4 portii

-  400g spaghete
- 100g branza de oaie
- 150g costita sau kaiser
- 100g cascaval de orice fel
- 100g smantana
- 2 oua
- 50g unt

Prima oara pun pastele la fiert intr-o oala de 2-3 litri, plina pe jumatate cu apa. Pun o lingurita de sare in apa. Cand clocoteste, pun spaghetele, rasfirandu-le in cratita, ca si pentru spaghetele cu ardei iute si usturoi.


Las spaghetele sa fiarba la foc potrivit si intre timp pregatesc celelalte ingrediente.
Tai costita cubulete si o prajesc putin in tigaie.


Scot costita si pun 50g unt in tigaie.


Rad branza si cascavalul.


Scot pastele fierte cu lingura speciala pentru paste si le pun direct peste untul topit, chiar asa cum sunt, direct din apa in care au fiert, chiar daca se scurge apa peste unt. De altfel, urmeaza sa mai adaug putin din aceasta apa.





Adaug branza si cascavalul rase peste pastele din tigaie si amestec bine, pana cand se topesc amandoua.


Adaug si putina apa (cam un polonic) in care au fiert pastele si amestec.


Adaug smantana si ouale batute la sfarsit, dupa ce am stins focul.  Amestec bine.



Pastele "alla carbonara" se servesc imediat, asa fierbinti, altfel se intareste branza si nu mai sunt la fel de bune.


Adaug costita prajita deasupra.




Sunt delicioase, dar foarte satioase - parca mi-e necaz ca nu pot sa mananc mai multe!
Le vars in farfurie. 

Pastele alla carbonara sunt foarte cremoase.


Pot sa le fac si simple, fara costita, mai ales in Saptamana Alba, inainte de Postul Pastelui.


Pofta buna!

Comentarii

Postări populare