Paste cu sos de rosii si legume



Este cea mai simpla mancare, care se face in maxim 15 minute. Si eu fac paste atunci cand nu am timp sa gatesc ceva, dar si intr-o zi de post, cand nu am inspiratie - sau altceva de mancare. Mai mereu am in casa pulpa de rosii sau rosii tocate, suc de rosii si pasta de tomate, cu care pot fac un sos pentru paste. Paste am mereu in casa, de toate felurile, mai ales in timpul Postului. Am grija sa fie fara ou, dar bune totusi, sa nu se lipeasca. Cele mai bune mi se par Barilla, dar sunt si destul de scumpe. De aceea iau numai spaghete, iar celelalte paste pot fi si de-ale noastre, romanesti. Spaghetele de la Barilla sunt pe numere, in functie de cat de groase sau cat de subtiri sunt. Eu cumpar de obicei nr.5 care mi se par cele mai potrivite pentru paste. Mai ales ca de cele mai multe ori se gasesc la promotie : 1 kg la pret de 500 g.
Mi-a luat destul de mult timp pana cand am descoperit un sos bun pentru spaghete. Inainte puneam Delikat in bulion, amestecam cu apa si gata sosul. Dar tot la o emisiune de la italieni am vazut cum se face un sos adevarat, asa ca pe asta il fac mereu.

Ingrediente pentru 4 portii

- 500 g spaghete (1 cutie)
- 2 cutii pulpa de rosii
- 1 morcov mare
- 1 ceapa mare
- 1 bucata de telina, cam cat morcovul  de mare
- 1 ardei gras
- 4 linguri ulei de masline
- sare, piper, dupa gust
- 2 frunze de busuioc
- 4 catei de usturoi

Curat legumele si le spal, apoi le toc marunt la robot si le pun la calit la foc mic intr-o tigaie in care am pus ulei de masline.




Daca nu am ardei, adaug la sfarsit o lingura din bulionul de rosii si ardei pe care l-am facut in toamna. Adaug 1 cana de apa, las sa dea in clocot la foc mare, apoi dau focul mic. Pun o lingurita de sare si un varf de lingurita de piper. Acopar tigaia cu capacul si las sa fiarba legumele 15 minute, pana scade apa.
Cat fierb legumele, pun 1 litru de apa la fiert intr-o oala, in care voi fierbe spaghetele. Adaug 1 lingurita de sare. Spaghetele Barilla nu se lipesc, asa ca nu e nevoie sa mai pun si ulei in apa. Cand fierbe apa, pun toate spaghetele o data, cu o miscare rapida, ca si la spaghetele cu ardei iute si usturoi :  le rasucesc cu amandoua mainile - una intr-o parte si cealalta in cealalta parte - apoi le dau drumul imediat in oala, ca sa se imprastie de jur-imprejurul oalei, ca un evantai.


Pe masura ce se inmoaie, pastele se cufunda in apa. Daca nu sunt cufundate bine, le mai apas eu cu o lingura. Micsorez focul la mediu si las sa fiarba spaghetele 8 minute, dupa cum scrie pe cutie. Mai amestec in ele din cand in cand, rasfirandu-le cu o furculita, pentru ca se mai lipesc totusi, daca nu le misc deloc.
Cat fierb spaghetele, curat usturoiul, il pisez si il pun in sos. Potrivesc de sare si piper, adaug daca mai e nevoie. Pun pulpa de rosii din cutii si mai las sa dea cateva clocote.


Opresc focul si gata sosul! Adaug si frunzele de busuioc si acum pot sa adaug pastele in sos. Incerc intai pastele cu furculita, apasand o spagheta de peretele oalei, ca si cand as vrea sa o tai. Daca se taie usor inseamna ca e fiarta.


Opresc focul si le strecor printr-o strecuratoare, in chiuveta. Am grija sa dau drumul la apa rece ca sa se combine cu apa fiarta de la spaghete, pentru a nu afecta tevile si sifonul chivetei, care sunt de plastic si se pot topi. Poate parea ciudat unora, dar din experienta am invatat ca e mai bine sa fii prevazator, ca sa nu dai niste bani in plus dupa aceea.
Deci strecor spaghetele si le torn in tigaia cu sos.


Fiind atat de multe, pot le pun direct intr-un castron mai mare si sa pun sosul peste ele.




Asa le si servesc la masa, folosind lingura cu carlige, speciala pentru paste. E foarte buna, pentru ca pastele nu mai "fug", ca din orice alta lingura sau furculita.


Ca sa le servesc frumos in farfurie, apuc cu furculita un manunchi mare de spaghete si le rasucesc intr-un cuib (cum de altfel se si mananca spaghetele) si le asez asa in farfurie.


Pun si un polonic de sos (care mai ramane la fundul castronului, de obicei) deasupra cu o frunzulita de busuioc.




Si melcisorii sunt foarte buni pentru a face paste cu sos.


Pentru cine nu tine post, poate adauga niste parmezan ras deasupra pastelor.
Pofta buna!

Comentarii

Postări populare