Vinete umplute cu mozarella si rosii la cuptor

Cand, daca nu in august e momentul cel mai bun pentru a manca vinete? Acum se culeg cele mai gustoase vinete, albe si sanatoase, aproape dulci - daca s-ar putea spune asta despre vinete. Ideea e ca sunt foarte gustoase si nu sunt iuti, cel putin in salata de vinete pe care o fac mereu, mai ales in Postul Sf. Maria, in prima jumatate a lunii august. De asemenea, tot in august vinetele au cel mai bun pret, fiind foarte multe. Cum incepe septembrie, toti incep sa faca conserve, mai ales zacusca sau vinete coapte la congelator si pretul urca vertiginos. La fel si iuteala si amareala vinetelor, care au fost culese prea tarziu de pe camp. Tocmai din acest motiv, m-am gandit ca tot acum e cel mai bun moment sa incerc o reteta noua, de care mi-e pofta de mult timp si anume vinete cu rosii, mozarella si parmezan,  pe care italienii le numesc "melanzane alla parmigiana". Dar am gasit o alta reteta, mult mai simpla, pe care nu am ezitat sa o incerc, aceasta fiind mult mai rapida si la fel de apetisanta. Aceasta se pare ca e greceasca. Combinatia de parmezan, mozarella si rosii este delicioasa impreuna cu vinetele coapte. Nu e nimic complicat sau elaborat, totul se coace la cuptor si rosiile se calesc putin pe aragaz. In 40 de minute cina e gata, fara prea multa bataie de cap.

Ingrediente pentru 2 portii

- 2 vinete

- 2 bucati de mozarella cat pumnul (2 pungi cu cate o bucata)

- 1 cutie de rosii in bulion

- 1 catel mare de usturoi (sau 2-3 mai mici)

- 2 linguri de ulei de masline

- cateva frunze de busuioc 

- 1 lingurita de sare

- 1/2 lingurita de piper macinat

Am dat drumul la cuptor la foc mare de 250C.  Am ales 2 vinete mai potrivite si le-am spalat, cu grija, ca sa nu ma intep in tepii de la codita. 

Am ales o tava dreptunghiulara in care sa intre bine vinetele. Am taiat fiecare vanata pe din doua, pe lung. Apoi le-am crestat miezul, facand cateva taieturi adanci (fara sa ajung pana la fundul vinetei) pe lung de si apoi pe diagonala, astfel incat sa obtin niste patrate intre taieturi. Am dat cu sare, cam cat iau intre 3 degete, pe fiecare bucata de vanata. 

Apoi am dat si cu piper si la sfarsit, cu ulei de masline. Am frecat bine cu degetele fiecare bucata, desfacand usor taieturile, ca sa intre si printre ele condimentele.

 Am dat la cuptor tava pentru 20 de minute.

Intre timp, am pus o lingura de ulei de masline intr-o tigaie, la foc mic. 

Am zdrobit catelul de usturoi, asa cum fac bucatarii profesionisti. Mi-a placut sa fac asta! L-am pus in tigaia cu ulei. Am desfacut cutia de rosii in bulion si le-am varsat in tigaie. Le-am zdrobit lejer cu lingura de lemn. 

Am pus cam 1/2 de lingurita de sare si un varf de cutit de piper macinat, am amestecat si le-am lasat sa fiarba la foc mic, timp de 10 minute. Apoi am pus cateva frunze de busuioc proaspat si le-am mai lasat 1 minut.


Intre timp, am ras bucata de parmezan pe razatoarea mica.


Apoi am stins focul la rosii.

Cand au trecut 20 de minute, vinetele erau coapte si rumene. Am scos tava din cuptor. 



Am scos bucatile de mozarella din pungi. 

Am apasat cu lingura mijlocul fiecarei jumatati de vanata, ca sa fac loc pentru umplutura. Era moale, semn ca s-au copt bine. Am umplut fiecare vanata cu rosiile scazute, punand cate o lingura in fiecare, pana cand am terminat pe toate. Am taiat in 2 fiecare bucata de mozarella si am faramitat cu mana cate o bucata, punand-o pe cate o jumatate de vanata, peste rosii. Am pus si 2 frunze de busuioc pe fiecare. Am pus pe fiecare parmezan ras din belsug.

 Le-am dat din nou la cuptor, pentru 15 minute, pana cand s-au rumenit frumos.

Le-am scos si am pus alte frunze de busuioc deasupra.


Apoi le-am pus pe farfurii si le-am lasat cam 5 minute sa se racoreasca. Apoi le-am servit.

Au fost deosebit de gustoase! Am gustat pentru prima oara coaja de vanata, care era atat de moale incat am mancat vanata cu totul. 

Mozarella si parmezanul topit dau o deosebita savoare vinetei,impreuna cu rosiile si usturoiul.

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare