Pilaf cu pui-gaina

Nu e o greseala de tipar, pentru ca e vorba de un pilaf facut cu un pui-gaina. De ce ii spun asa? O sa va povestesc! Cu cateva luni in urma, cam dupa Postul Craciunului, am facut o comanda de alimente de la un magazin din satul nostru. Aveau cam de toate, ba chiar si pui proaspat taiati, crescuti chiar in curtea proprietarului, cu mancare naturala - adica, boabe, malai si alte alea. Bineinteles ca am vrut si doi pui, pe care proprietareasa s-a oferit sa ni-i si transeze. Foarte frumos din partea ei, am spus eu. Cand au sosit puii, eu am vrut sa le tai si pulpele in doua, fiind destul de mari - si asa am constatat ca zgarciurile de la incheieturi erau cam tari, ca la o gaina. Dar abia atunci cand am facut pulpe la cuptor mi-am dat seama ca era mai mult gaina, pentru ca a trebuit sa le tin o ora in plus, ca sa se inmoaie carnea. Asa ca l-am numit un pui-gaina, desigur, in bataie de joc si ca sa facem haz de necaz. De ce oare or fi oamenii asa de mincinosi si prefacuti? Poate ca am fi cumparat oricum micile gaini - desi noi voiam pui - pentru nu spunem nu nici la o gaina buna, de tara. Ce nevoie a fost sa ne minta ca sunt pui mai mari, sa ii transeze, ca sa nu ne prindem ca au zgarciurile tari, pentru ca tot am fi vazut pana la urma -ca doar nu suntem copii? Dar si mai frumos a fost ca ne-a adus o sticla de suc de rosii facut din rosiile lor din gradina, ca un cadou. L-am desfacut imediat pentru ca fasaia pe la capac, mai ales ca vazusem ca e plin de seminte si coji...ciudat mod de a face suc de rosii! Cand am deschis capacul, a tasnit sucul ca o sampanie, atat de acidulat era...uite cum am adunat cadoul de pe jos si am spalat bucataria! Si atunci cand a sunat sotul meu si, putin jenat, le-a spus despre sucul de rosii, doamna respectiva a fost uimita - cum sa se intample asa ceva? Ca sa revin, am hotarat ca puiul-gaina e bun de ciorba, varza si eventual un pilaf - ca tot imi doream de mult un pilaf de gaina. 

Ingrediente pentru 4 portii

- 1 cana de orez

- 2 pulpe mari de pui-gaina (a se citi doar gaina)

- 1 morcov

- 1 ceapa

- 1 pastarnac

- 1 patrunjel

- 1 ardei

- 1 felie de telina

- sare, piper, dupa gust

Spre deosebire de pilaful cu inimi si pipote de pui, a trebuit intai sa fierb puiul-gaina, ca sa nu se terciuiasca pilaful pana cand s-ar fi fiert carnea - cum se face, de altfel, orice pilaf de gaina. Am pus bucatile de carne intr-o oala de 3 litri si am adaugat apa pana cand a acoperit carnea, ca si la ciorba de pui. Am pus la foc mare pana cand a inceput sa clocoteasca. Intre timp am curatat zarzavatul si l-am spalat. Cand supa a inceput sa clocoteasca, am luat spuma cu o spumiera si am adaugat legumele intregi. Am luat spuma care s-a mai ridicat dupa ce supa a inceput din nou sa clocoteasca si am adaugat cam 1 lingurita de sare. Am pus oala pe un foc mai mic dat la minim, am acoperit oala cu capac si am lasat carnea sa fiarba cu legumele, pana cand s-a inmuiat bine si furculita a patruns bine in ea, cam o ora si jumatate.


Apoi am facut pilaful ca si orice alt pilaf, fie el pilaf cu pipote si inimi de pui sau pilaf cu ciuperci. Am pus orezul intr-o cratita si l-am spalat in doua-trei ape.

Apoi am pus zeama din supa in care a fiert carnea peste orez, cam de trei ori mai multa decat cantitatea de orez. 


Am dat focul mare, pana cand zeama a inceput sa clocoteasca.

Am pus bucatile de pui-gaina in zeama, peste orez, cu pielita in jos.


Am lasat sa fiarba carnea si orezul pana cand a inghitit toata zeama. 

Apoi am mai adaugat si restul de zeama si am intors bucatile de carne cu pielea in sus, ca sa se rumeneasca la cuptor. 

Am lasat sa dea in clocot si am mai adaugat inca o jumatate de cana de apa, pentru ca pilaful aproape ca absorbise zeama de carne.  Am dat cratita in cuptor, la foc mare.

Am lasat pilaful sa stea in cuptor o jumatate de ora, pana cand orezul a absorbit toata zeama si s-a rumenit putin deasupra.

Am scos pilaful si am facut putin sos, ca la ostropelul de pui , pe care l-am pus peste pilaf. A mers si cu o salata de salata verde. A fost delicios si chiar si carnea se fiersese bine, desi era putin atoasa. Dar poate ca asa e un pui-gaina!

Pofta buna si voua!


Comentarii

Postări populare