Pilaf cu pipote si inimi de pui



Este un fel de mancare obisnuit la noi acasa, care ne place foarte mult si care se face usor. Pipotele trebuie calite si chiar fierte cam o ora, ca si la tocanita cu pipote si inimi de pui. Pilaful se face ca si pilaful cu ciuperci sau ca pilaful cu zucchini, doar ca in loc de ciuperci sau zucchini, se pun pipote si inimi de pui. Cam asa faceam inainte acest pilaf, simplu, dar de data aceasta m-am hotarat sa il fac si cu legume, ca sa fie si mai gustos si mai aspectuos.


Ingrediente pentru 4 portii

- 500g pipote si inimi de pui (un pachet)
- 1 cana de orez
- 1 ceapa
- 1 morcov mic
- o bucatica de telina
- o bucatica de zucchini
- 1/2 de ardei gras
- o mana de mazare
- 1/4 de cana de ulei de floarea-soarelui

Ca si la tocanita cu inimi si pipote de pui, am curatat bine, in special pipotele, dar si inimile, sub jetul de apa. Pipotele pot avea ramasa pielita galbena care se curata si, eventual, chiar ramasite de mancare cu tarana digerate.

 

E adevarat ca nu am mai gasit asa ceva in ultimii ani, insa, de-a lungul anilor am gasit frecvent pipote murdare, de aceea e mai bine sa curat pe fiecare in parte. Am curatat de multe ori pipota unui pui proaspata taiat, de aceea stiu foarte bine cum se curata.
Pun inimile si pipotele spalate in tigaia mea pe care o pot pune in cuptor, in care am pus cam un deget de ulei.

 

Dau focul la potrivit si le calesc putin, intorcandu-le ca sa se "sigileze", adica sa se albeasca la suprafata. Asta face carnea sa isi tina sucurile in interior.


Apoi pun o cana de apa si dau focul la mare, pana cand incepe sa clocoteasca.

 

Iau spuma si apoi dau focul la mic. Acopar tigaia cu un capac, ca sa fiarba pipotele si inimile timp de aproximativ o ora, pana cand incep sa se inmoaie. Adaug si o jumatate de lingurita rasa de sare.

 

Intre timp curat legumele si le tai marunt.

 

 

Pregatesc si orezul, pe care il spal in 2-3 ape.

 

Dupa o ora, incerc o pipota cu furculita si daca intra usor, inseamna ca pot sa adaug si celelalte ingrediente.


Pun orezul spalat si amestec, apoi adaug cam 3 cani de apa.

 

Eu pun si o lingurita de Delikat, ca sa ii dea un gust mai bun pilafului.


Dau la foc mare pana cand incepe sa clocoteasca, apoi reduc focul si las sa fiarba orezul timp de 10 minute, pana cand se umfla.


In acest timp, dau drumul la cuptor la foc mare, ca sa se incalzeasca.
Adaug si legumele tocate.

 

Eu am avut si cateva pastai de mazare adunate din gradina si m-am gandit sa le pun, pentru ca sigur pilaful arata mai bine si cu mazare - si e si mai gustos.


Mai pun o cana de apa, cat sa acopere totul.

 

Dau focul mare ca sa inceapa sa clocoteasca si apoi pun tigaia cu pilaful in cuptor pentru inca o jumatate de ora, pana cand se rumeneste frumos deasupra si orezul inghite toata apa.

 

Scot pilaful din cuptor si il pot servi, cu muraturi sau cu o salata alaturi.

 

Pofta buna!

Comentarii

Postări populare