Tocanita cu pipote si inimi de pui


Cu ani in urma, aceasta era o mancare obisnuita la noi in casa, dar de cand am inceput sa tinem toate posturile de peste an, am facut mereu doar tocanita simpla de post.
Zilele trecute, mi-a fost pofta de pipote si inimi si mi-am zis sa fac o tocanita, care a iesit delicioasa.
Se face la fel ca si tocanita de post, doar ca trebuie sa calesc dinainte pipotele si inimile, care au nevoie sa fiarba mai mult, inainte de a le amesteca cu ceapa.
Apropo de ceapa, cel mai bine iese tocanita cu ceapa romaneasca, de-a noastra. Eu scot cateva kilograme din gradina, care tin destul de mult, cam pana in ianuarie. Dar apoi trebuie sa cumpar si caut mereu sa iau tot romaneasca, pe care o gasesc la piata. Dar cateodata n-am incotro si cumpar dintr-un supermarket, unde gasesc ceapa din toate tarile Pamantului. Pentru aceasta tocanita, in special, am luat niste ceapa din Franta, ca sa vezi! Oare vom trai ziua aia in care sa isi vanda si taranii nostri fructele si legumele lor in Carrefour sau in Lidl? Pana una-alta, evit sa iau ceapa din Turcia, care e foarte iute si amara, chiar daca o tin in apa inainte de a o gati.
Ceapa din Franta s-a dovedit a fi neasteptat de buna, mai ales ca am tinut-o si in apa cateva minute. Nu m-as fi gandit la asta daca nu as fi gustat din ceapa de apa, tot din Franta, pe care am cumparat-o. Sa va spun si cat a costat? O mica avere, 7 lei kilogramul, daca poti sa crezi asa ceva! Daca eram singura la cumpararturi, nu as fi luat ceapa la banii astia, chiar daca ar fi trebuit sa fac apoi drumul pana la piata, ca sa iau ceapa. Dar, cand sunt cu sotul meu, el vrea sa luam repede ce gasim, ce daca costa atat de mult? Dar Doamne-fereste sa fi luat eu de capul meu asa o ceapa scumpa, caci ce mi-ar fi auzit urechile!
Oricum ar fi fost, bine ca ceapa din Franta a fost buna, desi a ridicat pretul unei biete tocanite cu pipote si inimi de pui - pe care altadata o faceam cand nu prea aveam bani sa cumpar carne sau chiar pui - pipotele si inimile fiind mult mai ieftine, desi practic sunt doar carne, fara oase.

Ingrediente pentru 4 portii

- 500 g pipote si inimi de pui
- cam 1,5 kg de ceapa
- 2-3 cartofi
- 1 ardei gras sau kapia
- 1 lingura de pasta de tomate
- 1/4 de cana de ulei de floarea-soarelui

Am facut tocanita, ca de obicei, in tigaia de teflon si inox, pe care pot sa o bag in cuptor.
Intai am spalat pipotele si inimile sub un jet de apa rece, apoi le-am scurs bine.
Am pus ulei in tigaie si am pus pipotele si inimile sa se caleasca putin, la foc la potrivit.

PIPOTELE SI INIMILE NU SE PRAJESC, CI SE FIERB IN APA, ALTFEL NU SE INMOAIE CARNEA SI NU SE POATE MANCA!

  

 

Am acoperit cu capacul, ca sa nu sara stropi de ulei peste tot, dar am mai amestecat in ele, pana cand s-au "sigilat" pe amandoua partile, adica pana cand si-au schimbat culoarea la suprafata, ca sa nu  mai iasa zeama si gustul din ele.

  

Ideal ar fi cum fac eu, adica, intai am lasat pipotele si inimile pentru maxim un minut pe o parte, apoi am intors fiecare inima si fiecare pipota pe cealalta parte, ca sa se "sigileze".

 

Odata sigilate, am pus o jumatate de cana de apa si 1/2 de lingurita de sare peste ele.

 


Am lasat sa inceapa sa fiarba la foc mare, apoi am dat focul la mic si am pus capacul, lasandu-le sa fiarba, pana cand am tocat ceapa.


Am curatat ceapa si cartofii si le-am spalat bine. 


Am lasat ceapa taiata in bucati mai mari intr-un castron cu apa, ca sa nu mai fie iute.

 

Am taiat ceapa pestisori, cu robotul de bucatarie.


Apoi am curatat bine fiecare piesa, ca sa adun toata ceapa ramasa pe-acolo - cu atentie mare la cutit, pentru ca taie rau!!!

 

 

Am pus ceapa tocata in tigaie, deasupra pipotelor si a inimilor.


 

Am mai amestecat din cand in cand, pana cand ceapa s-a calit usor si s-a inmuiat.


Cand ceapa s-a inmuiat, am pus o jumatate de cana de apa deasupra si am adaugat si cartofii taiati in 4 pe lungime. Cine vrea poate sa-i taie cubulete, dar mie mi-a fost lene si am preferat sa-i tai mai putin, pentru ca stiam ca, oricum, se vor inmuia si sfarama la fiert.


Am taiat si un ardei kapia.


Am pus si ardeiul in tigaie si am amestecat.


Am acoperit cu capacul si am lasat 10 minute sa fiarba, ca sa se fiarba putin si cartofii.
Intre timp, am dat drumul la cuptor, la temperatura de 250 C, cu focul in partea de jos.
Am pus o lingura de pasta de tomate in tocanita si am amestecat bine.
 

Am adaugat si putin piper proaspat macinat.


Am mai pus cam o lingurita de sare si am amestecat.


Apoi am dat tocanita la cuptor pana cand a scazut si s-a rumenit frumos deasupra, pentru aproximativ o ora, dar poate sta si mai mult, ca sa scada si mai bine. 


Eu m-am grabit de data asta, pentru ca era deja ora mesei.

 

Altadata a iesit putin mai scazuta.


Am facut si o mamaliga intre timp si am servit tocanita cu pipote si inimi cu mamaliguta. 


A fost delicioasa, iar inimile si pipotele erau moi si bine fierte.




Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare