Salata de icre de crap cu gris



Nu cred ca am facut vreodata salata de icre cu gris. Pe vremuri, toata lumea punea miez de paine inmuiat in apa in icre si doar foarte rar auzeam pe cineva ca punea gris. Se spunea ca le sporesti, punand miezul de paine. Si chiar asa era, pentru ca dintr-o lingura de icre faceam 1 ditamai castronul de salata de icre. De multe ori ni se apleca de la atatea icre!
La un moment dat, am mancat la cineva o salata de icre fara miez de paine si mi s-a parut extraordinara, de aceea am inceput sa fac si eu la fel. De la un timp, nu stiu de ce, salata de icre de crap pe care le-am facut era amara. Sigur, le-am cumparat de la magazin, asa ca nu stiu cum le-au facut ei. Poate ca nu le-au scurs bine si de-asta erau amare, ori a cazut vreu os amar pe-acolo. Cine poate sti?  Ca sa ii mai iau din amareala, am ascultat sfatul sotului meu si am incercat sa fac salata de icre de crap cu gris. Nu se face altfel, ci exact la fel ca orice salata de icre, atat doar ca se adauga d ela inceput cam 2 linguri de gris fiert si racit.

Ingrediente pentru 300g de salata de icre

- 1 lingurita de gris
- 4 linguri de apa
- 1 lingura cu varf de icre de crap sarate
- 1/2 lingurita de zeama de lamie
- 1 lingurita rasa de mustar
- 200 ml ulei de floarea-soarelui





Am fiert grisul in cele 4 linguri de apa si am amestecat incontinuu pana cand s-a ingrosat, cam 2-3 minute.

 

Apoi l-am dat deoparte si l-am pus pe o farfurie, ca sa se raceasca mai repede.

 

L-am intins pe farfurie, ca sa se racoreasca mai repede.


Dupa 5 minute, grisul se racorise indeajuns incat sa il folosesc pentru salata de icre.
L-am pus in bolul blenderului, impreuna cu icrele, zeama de lamaie si mustarul.

 

 


Am facut salata la fel ca si salata de icre simpla.
Am dat drumul la blender la viteza mica 1, ca sa se zdrobeasca icrele, pentru a putea lega salata.


Apoi am marit viteza la 4 si am inceput sa pun uleiul, cate putin odata, am asteptat sa se incorporeze 2-3 secunde si am adaugat alt ulei, pana cand am vazut ca compozitia s-a ingrosat.


Blenderul arunca compozitia pana sus, pe pereti bolului si pe capac. Am scos blenderul si am curatat cu spatula de cauciuc toata compozitia de pe pereti, ca sa o amestec cu restul salatei.

 

Am dat la viteza mica 1, sa se amestece ce dadusem jos de pe bol cu restul compozitiei. Am dat la viteza 2 si am inceput sa pun iar ulei, pana cand salata s-a ingrosat indeajuns. La un moment dat, salata nu mai inghitea uleiul fiind prea groasa, iar cutitul blenderului mergea in gol.
 Am adaugat putina apa rece, cam o lingurita, la fel ca la salata de icre simpla. Apa face ca salata sa se subtieze putin si astfel cutitul blenderului o poate invarti, ca sa mai poata incorpora ulei.


Am pus ulei pana la 200 ml, adaugand inca putina apa, atunci cand cutitul se invartea in gol, crema fiind prea densa.
Ca o paranteza, blenderul pe care il am acum de la robotul de bucatarie Bosch nu e la fel de bun cum era cel de la robotul Braun...care mi s-a stricat, din pacate. Am mari batai de cap atunci cand fac vinete sau icre, pentru ca, daca nu e destul de lichida, nu se amesteca compozitia din interior, iar cutitul se invarte in gol. De fiecare data cand se intampla asta, trebuie sa opresc blenderul, sa il scot si sa il zgaltai putin, astfel ca compozitia sa coboare pana jos, la cutit. Cu chiu, cu vai, reusesc sa fac icrele (sau salata de vinete) dar uite ca prefer sa le fac eu, in loc sa le cumpar de-a gata.
Am terminat de facut salata de icre si am scos-o din bol cu spatula de cauciuc. Am pus-o in caserola in care pastrasem cateva icre sarate, ca sa le amestec in salata.

 


M-am gandit sa o decorez cumva, nu doar sa o pun in castron. Ce daca o mancam imediat? M-am gandit sa fac o forma de peste din salata de icre si sa pun deasupra fasii de somon afumat, ca niste solzi. Aveam o bucata de somon afumat pentru micul dejun si in acest fel am mancat icre cu somon afumat. Aici am descris cum am facut forma de peste.


Pofta buna si spor la treaba, daca vreti sa faceti si voi !

Comentarii

Postări populare