Strudel cu branza



Atunci cand am mai putina branza, merge si un strudel, in loc de o intreaga tava cu placinta. Ne facem pofta macar! Se face si repede, ca si strudelul cu mere, cu acelasi aluat de placinta pe care il folosesc mereu.
Zilele trecute am facut 2 suluri de strudel cu un rest de branza ramas de la niste pateuri cu branza, pe care le-am facut cu aluat fraged cumparat. Nu am proportionat bine branza si mi-a ramas cam jumatate. Uite-asa am facut strudel cu branza, de care chiar ca nu mai facusem de foarte mult timp.
Am folosit aluat de placinta, pe care il folosesc si la strudelul cu mere.

Ingrediente pentru 2 suluri de strudel


Pentru aluat

- 300g faina (1 cana)
- 1/4 de lingurita praf de copt
- 1 varf de cutit de sare
- 1 cescuta mica de apa calda
- 1 cescuta mica de ulei de floarea soarelui

Pentru umplutura

- 100g branza de vaci
- 100g telemea
- 1 ou

Am facut intai aluatul, la fel ca la strudelul cu mere.
Am pus faina in castron, praf de copt si putina sare, apoi am adaugat cate o cescuta de ulei si apa calduta.


Am amestecat aluatul cu mana, fara sa il framant preamult, doar atat cat s-au incorporat toate ingredientele si aluatul nu s-a mai lipit de mana.

 

Am lasat aluatul in castron sa se odihneasca acoperit cu o carpa curata sau chiar cu un servetel de bucatarie de hartie.


Umplutura de branza era gata facuta, ca la pateurile cu branza din aluat fraged cumparat. Doar ca la aceasta umplutura am folosit o branza de vaci mai scursa si am putut sa adaug si un ou.
Pentru a face umplutura, am pasat bucata de telemea cu furculita, am adaugat branza de vaci si am amestecat-o cu telemeaua pasata. Apoi am adaugat oul si am amestecat bine, pana cand am obtinut o pasta omogenizata.


Am folosit jumatate din cantitatea de branza la pateurile facute cu aluat fraged cumparat, de aceea restul de branza nu mi-a mai ajuns decat pentru 2 suluri de strudel.
Dupa o jumatate de ora, am dat drumul la cuptor sa se incalzeasca la 180C.
Am impartit aluatul in 2, exact ca la strudelul cu mere.
Am intins fiecare bucata de aluat intr-o foaie lunga, cam cat tava de aragaz si lata cam de o palma.

 

Am pus cate o lingura de umplutura, una langa alta - in linie, pe mijlocul foii de aluat - dintr-o parte in alta a foii, pe lungime. Am potrivit umplutura in asa fel incat sa imi ajunga pentru cele doua suluri de strudele.

 

Am impaturit marginile peste umplutura. Am inchis si capetele, aducandu-le in sus, spre interior.

 

Am asezat sulurile de strudel pe tava de aragaz tapetata cu foaie de copt.


Am dat strudelul la cuptor la foc mediu de 180C pentru 40 de minute.
Dupa acest timp, am scos strudelul care se rumenise putin deasupra.

 

L-am taiat aproape imediat si am gustat.


Am adaugat si zahar pudra, asa cum imi place mie si parca a fost si mai bun. De fapt, asa se mananca strudelul, pudrat cu zahar. E delicios!


Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare