Pateuri de post cu ciuperci



Pentru ca am descoperit aluatul fraged de post, care se gaseste de cumparat aproape in toate magazinele, am inceput sa il folosesc la prepararea unor gustari de post, fie ele dulci sau sarate.  Ideal ar fi sa fac eu aluatul, dar pentru zilele in care nu prea am timp, acest aluat gata facut e foarte bun. Mai ales ca aluatul de la Lidl este foarte potrivit pentru a face o tava de pateuri sau cornulete cu rahat.
Orice umplutura e buna, de aceea ce m-am gandit eu? Sa fac niste pateuri cu ciuperci, din ciupercile pe care le pastrez, gata calite, in congelator. Am mai mereu ciuperci gata preparate la congelator, pentru ca asa le pastrez, atunci cand am prea multe ciuperci proaspete si nu le folosesc.
Asa ca am scos o punga si am lasat-o sa se decongeleze peste noapte, pana dimineata, cand urma sa fac pateurile. Ideea mea a fost buna, pentru ca pateurile au iesit foarte gustoase.


Ingrediente pentru o tava de pateuri

- un pachet de aluat fraged "puff pastry"
- cam o cana de ciuperci calite si scazute sau
- o caserola mica de ciuperci proaspete sau
- un borcanel de ciuperci conservate

De cate ori ma hotarasc sa fac pateuri cu ciuperci, am deja ciupercile gata calite si puse la congelator, asa cum fac de obicei cand am prea multe ciuperci proaspete. Dar, la fel de bine, pot sa iau o caserola mica de ciuperci si sa le calesc cu putin Delikat sau doar cu ceapa si sare, la fel cum fac si la ciulamaua cu ciuperci. Daca iau un borcan mic de ciuperci conservate, le calesc la fel, dar numai pentru cateva minute, pentru ca sunt deja gatite. Eventual, le mai toc, ca sa fie mai marunte, ca pentru o umplutura.

 

Le las sa se racoreasca 10 minute. Ciupercile gata calite si congelate trebuie sa stea cateva ore sa se decongeleze, apoi le pun intr-un castronel.

 

Apoi pot sa umplu pateurile, la fel ca si pe pateurile cu branza.
Dau drumul la cuptor la foc iute de 200 C, inainte de a face pateurile, ca sa aiba timp sa se incalzeasca.
Pun o foaie de copt in tava.


Intind aluatul si il tai in dreptunghiuri mai mari.

 

Pun cate o lingurita de umplutura pe mijlocul fiecarui dreptunghi.

 

Indoi fiecare dreptunghi, unind laturile mici opuse, pe care pot sa le las nelipite, ca si la pateurile cu branza din aluat de osanza.

 

 

Dar pot sa si apas marginile cu degetul, ca sa nu iasa umplutura pe-afara - desi, mai mult ca sigur, nu va iesi.

  

 

 

Pun pateurile pe tava tapetata cu foaie de copt, apoi le dau la cuptorul preincalzit, la foc iute de 220 C, pentru 20 minute.

 

 

Au fost delicioase la micul dejun!

 

Pofta buna si voua!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare