Pilaf sarbesc



Din cand in cand, e bun cate un pilaf, chiar daca nu e cu carne. Pilaful sarbesc, numit asa probabil pentru ca reteta e importata de la sarbi, este un excelent fel de mancare de post, dar delicios si langa un copanel de pui. E chiar mai bun decat pilaful simplu cu pui sau pilaful cu pipote si inimi de pui. De altfel, eu gatesc de cele mai multe ori pilaf cu legume, indiferent daca e cu carne sau simplu, de post, tocmai pentru a avea mai mult gust si pentru a evita sa mai folosesc Delikat.
Cand am facut eu prima oara pilaf, a iesit asa de bun ca ne crantanea in dinti! Si pe buna dreptate, pentru ca pe vremea aia nu aveam prea multe retete din care sa ma inspir, ci numai cartea de bucate a Sandei Marin - de altfel, excelenta, doar ca in cazul pilafului, reteta era ca pentru cineva care stie deja cum se fierbe pilaful. Spunea ca la o ceasca de orez sa pun 3 cesti de zeama de carne, ceea ce am si facut. Cu toate astea, pilaful nu a iesit bine fiert. Din experienta am invatat ca trebuie ceva mai multa zeama ca sa fiarba bine orezul.  Dar de ce am mai rade noi acum, daca nu am avea niste esecuri culinare in tinerete, din care am invatat si am capatat si experienta?
Eu prefer pilaful sarbesc cu mai mult gust si culoare. Pentru ca acum pot sa gasesc ardei de toate culorile, oricand si la orice supaermarket, pot sa pun ardei rosu si galben, eventual si verde, pentru a avea un pilaf colorat. Daca nu am ardei verde, pot sa pun cozi de ceapa, si am si culoarea verde. Iar daca nu am rosii, pot pune ardei rosu si am toate culorile. La fel de colorat mai gatesc si pilaful dietetic cu mazare si legume.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1 cana de orez cu bob rotund(de-al nostru)
- 4 cani de apa
- 1 ceapa (poate fi si ceapa verde)
- 1 morcov potrivit
- 1 ardei gras verde (daca am si galben si rosu e si mai bine, pentru culoare)
- 2-3 rosii proaspete sau din cutie
- 3 linguri ulei de floarea-soarelui

Spal bine orezul intr-un castronel si il scurg de apa, apoi il calesc intr-o cratita in care am pus uleiul la incins la foc potrivit. Calesc putin orezul, apoi adaug apa si las sa dea in clocot. Iau spuma, pun o lingura de Delikat de legume sau chiar sare simpla, ca sa nu mai folosesc atata Delikat, mai ales cand pun atatea legume in pilaf. Intre timp, tai legumele marunt si le adaug peste orez, dupa ce s-a umflat si a absorbit toata apa.

Ardei rosu bucata si bucatele tocate langa bucatele tocate de telina pe un tocator.

Orezul cu legume si apa in cratita

Orez cu rosii si bucatele de ardei rosu si verde la fiert in tigaie


Mai adaug o cana de apa si amestec usor.


Dau pilaful la cuptorul bine incins dinainte, la foc mare de 250C, focul dat de jos si de sus, la cuptorul electric. 


Il tin cam 1/2 ora, pana cand se umfla bine, absoarbe toata apa si se rumeneste putin deasupra. 


Este foarte gustos servit cu salata verde sau cu muraturi.



Pilaf in farfurie cu putin patrunjel tocat deasupra

Pofta buna!

Comentarii

Postări populare