Crap prajit cu mujdei de usturoi si mamaliguta


Cred ca este cel mai poftit fel de mancare in tara noastra! Nu cred ca exista cineva care sa nu pofteasca la crap prajit cu mujdei si mamaliguta! Sotul meu, macar, e cel mai pofticios dintre toti! Eu nu ma omor cu pestele, dar imi place orice peste prajit, mai ales crapul, care are o carne alba si dulce, foarte gustoasa. Atat ca noi cautam sa cumparam crap de Dunare, nu de crescatorie, pentru ca primul nu are aproape deloc grasime, pe cand cel de crescatorie e foarte gras, aproape ca nu are carne, cata grasime!
De obicei cumpar un crap mai micut, cam de maxim 2 kg, si fac o ciorba si restul il prajesc. Cateodata sotul meu mai are pofta de saramura de crap sau de plachie de crap, insa nu facem aceste doua feluri prea des, pentru ca mie imi place mai mult prajit. Si cum , daca nu imi place, de multe ori nici nu mananc, sotul meu "se sacrifica" si mananca si el pestele prajit. 
Cand cumpar un crap proaspat, il curat si il tai ca pentru ciorba de crap.





Intai sarez bine bucatile de peste, apoi dau pestele prin malai sau faina, pus intr-un castronel mai larg.



Incing uleiul intr-o  tigaie mai mare, la foc potrivit si pun bucatile de peste la prajit, cu capacul deasupra, ca sa nu sara uleiul. 



Le las 2-3 minute, pana cand observ ca s-au rumenit, iar apoi le intorc pe partea cealalta si le las sa se prajeasca pentru inca 1-2 minute. 


Intre timp pun de mamaliga pe alt ochi al aragazului, astfel incat sa fie gata deodata, impreuna cu pestele - stiut fiind ca o mamaliga trebuie sa fiarba timp de 20 de minute, de cand incepe sa clocoteasca.
Cand sunt gata, scot bucatile de peste, una cate una, pe o farfurie pe care am pus un servetel mai gros de bucatarie (sau 2 puse unul peste altul), care sa mai suga uleiul din ele. 
E gata si mamaliga si o rastorn.


Le las apoi sa se mai raceasca.



Intre timp, curat usturoiul pentru mujdei. Pisez usturoiul cu sare si il amestec cu putin ulei si apa, sa fie ca o pasta. 


Cine vrea, poate sa puna lamaie in loc de usturoi. Dar neaparat merge cu un pahar de bere sau de vin.
Servesc pestele cu mamaliguta si mujdeiul alaturi.




Pofta buna!

Comentarii

Postări populare