Coaja de portocala zaharisita


Acum cativa ani am gasit o reteta de cozonac in care se pune coaja de portocala zaharisita. Cum, pe vremea aceea, nu prea se gasea de cumparat, am incercat sa fac eu in casa si am reusit, dupa o reteta de Sanda Marin. E foarte usor de facut, dar trebuie cateva zile pana sa fie gata.
Intai se desface portocala si iata cum o desfac eu : in forma de nufar. O tai cu un cutit de la un capat la celalalt, avand grija sa nu tai decat coaja. Apoi desfac feliile de coaja incepand de la "fundul" portocalei. Se desface mai usor si e si distractiv, nu mai spun cat e de frumos.




Odata coaja desfacuta, curat mijlocul alb si o pastrez undeva afara (pe blatul de la bucatarie sau pe o farfurie) ca sa se usuce.


Eu de obicei strang mai multe coji si le pun pe toate odata la zaharisit. Cojile se fierb intai in multa apa, se tin la foc mic pana se inmoaie, adica pana intra furculita usor in ele. Se scot si se arunca apa, apoi se clatesc in apa rece. Le tai in cubulete mici si le pun la fiert intr-un sirop slab de zahar, pentru o ora. Siropul se face din 100 g zahar la o cana de apa. Scot cubuletele de coaja de portocala pe o farfurie si le las pana a doua zi, cand repet operatiunea, dar cu un sirop mai concentrat, facut din 150 g zahar la o cana de apa, pe care il adaug peste cel din ziua precedenta.


A treia zi repet fierberea, adaugand un sirop de concentratie normala, de 250 g zahar la 1 cana de apa, peste cel facut cu o zi inainte. Fierb din nou cubuletele timp de o ora, apoi le scot pe un platou cu o spumiera si le las sa se raceasca.



Le folosesc imediat sau le pastrez in borcane cu capac ermetic, dupa ce s-au uscat bine. Pot sa le pastrez mai mult daca adaug siropul ramas peste cojile zaharisite, in borcan. Siropul este delicios peste clatite, pancakes (vestitele clatite americane) sau chiar peste orice alta prajitura facuta in casa. Eu am insiropat un chec cu acest sirop si a iesit o prajitura mai gustoasa decat la cofetarie.
Am folosit coaja de portocala zaharisita la chec, la briose si chiar la orezul cu lapte si toate au fost delicioase, mult mai parfumate si mai gustoase.
Spor la treaba si pofta buna!

Comentarii

Trimiteți un comentariu

Postări populare