Pancakes - Clatite americane



Cine nu a vazut in filmele americane faimoasele lor clatite, rotunde si pufoase, pe care ei le stropesc din belsug cu sirop de artar? Pare ca majoritatea americanilor asta mananca mai mereu, asa ca nu e de mirare ca  mi-a venit ideea sa fac si eu. Cred ca era pe cand ma uitam la un film - american, fireste - nu mai stiu care, dar mai mult ca sigur era 2012, pe care l-am vazut de vreo 2012 ori! Cine a vazut filmul isi aminteste, desigur, ca mama copiilor tocmai le servea pancakes cand a inceput cutremurul. Cred ca fetita care manca pancakes mi-a facut pofta, vazand-o de atatea ori mancand, incat a trebuit sa caut o reteta buna, dupa care sa fac si eu. Si salvarea a venit tot de la show-ul culinar pe care il urmaream la TV Italiana Rai Uno. Bineinteles ca si ei au abordat aceasta reteta si au facut-o in emisiune, iar eu am notat-o, ca si pe toate celelalte retete care mi s-au parut interesante. Nu era perfecta, dar am inceput sa invat, sa fiu atenta la toate filmele in care se faceau pancakes. In cele din urma am perfectionat reteta de la italieni si acum am o reteta exact ca a americanilor...dupa ce o prietena din America mi-a trimis reteta pe care o foloseste ea. Sigur ca in filme vezi cum ei fac un aluat cu multe oua, mult lapte si faina, dar ei fac multe, pe cand mie imi trebuia o reteta pentru cateva clatite, maxim 4 - nu sunt la fel de bune a doua zi si nici nu mananca toata lumea la noi in familie. Asa ca am perfectionat o reteta care se face dintr-o cana mica de faina.
De atunci am inceput sa fac clatite americane frecvent, aproape ori de cate ori eram acasa dimineata sau de cate ori nu aveam "ceva dulce". In 10 minute sunt gata 3-4 clatite (depinde de cat de mari le fac). Le mananc cu zahar sau gem sau crema de ciocolata....nu am sirop de artar, ca as pune! Dar e in plan, pentru ca am vazut la Lidl si trebuie sa iau si eu!
Clatitele americane sunt facute dintr-un aluat de pandispan, turnate cu polonicul si fripte in tigaie. De aceea ies mai groase si mai pufoase decat clatitele noastre obisnuite. Spre deosebire de clatitele noastre, care sunt lungite cu lapte, sau chiar cu apa sau sifon, cele americane au putin lapte si 2 oua, adaugate la cana de faina, in asa fel inca aluatul e dens, ca de chec. Desi nu am considerat niciodata clatitele americane potrivite pentru micul dejun, probabil din obisnuinta -doar noi mancam clatite la desert, nu? - totusi le fac de cele mai multe ori sambata sau duminica dimineata, cand am mai mult timp.

Ingrediente pentru 4 clatite potrivite

- 1 cana mica de 200g de faina
- 2 oua
- 2 linguri zahar
- lapte (merge chiar si apa) cat incape in 2 jumatati de coaja de ou (cam 1/4 cana)
- 1 lingurita praf de copt
- 1 lingurita zahar vanilinat
- 1 cubulet unt sau 4 lingurite ulei, pentru uns tigaia
- o tigaie, folosita numai pentru clatite
- o paleta de lemn sau de silicon

Pentru umplutura (cine vrea)

- 2 linguri afine, capsuni, banane, mere, caise
- fulgi de ciocolata
- cacao

Toate ingredientele se amesteca intr-un castron cu mixerul, telul sau in bolul robotului de bucatarie.


 

 

 

Se poate pune si iaurt sau lapte batut in loc de lapte, doar ca trebuie cantitatea dubla. Eu aici am pus 2 linguri pline de iaurt. Laptele il masor cu coaja de la ou si pun 2 jumatati de coaja de ou pline.

 


 

 
 
Aluatul trebuie sa curga, dar ca o smantana groasa.

  

Fructele si bucatile de ciocolata se pun dupa ce sunt amestecate toate ingredientele, cum ar fi aici unde am pus bucatele de capsuni.



Altfel se schimba culoarea aluatului, dupa cum apare aici, unde am pus afine inca de la inceput si pare a fi un aluat cu cacao.


Intre timp pun tigaia pe ochiul cel mai mare al aragazului, dat la foc mic.


Aluatul trebuie sa fie de consistenta celui de chec, sa curga, dar sa nu fie prea lichid, ci mai curand cremos.
Ung cu bucatica de unt mijlocul tigaii, apoi torn aluatul, chiar in mijloc.

 

Daca pun o lingurita de ulei, atunci trebuie sa o pun in mijlocul tigaii si apoi sa o invart in toate partile usor, ca sa se imprastie uleiul pe tot mijlocul tigaii, cam pe suprafata pe care voi pune clatita. Sau pot sa inmoi un servetel in ulei si sterg mijlocul tigaii cu el, astfel se unge tigaia.


Eu pun aluatul fie cu un polonic mai mic decat cel obisnuit, ca sa fac clatite mai mici, fie direct cu bolul si le fac mai maricele.


Intind aluatul usor, la suprafata, prin cercuri concentrice, pe care le fac peste clatita cu polonicul sau cu spatula, pentru a pastra forma rotunda a clatitei. Aluatul trebuie intins pentru ca daca clatita e prea groasa,nu se va coace bine si va fi cruda la mijloc.


Daca aluatul e moale si se intinde singur, il las asa - dar asta inseamna ca aluatul nu e facut cum trebuie si de obicei nu se poate intampla - decat daca scap prea mult lapte in aluat. Din cate am citit si am vazut despre pancakes, sunt diferite moduri de a face aluatul, cu mai mult sau mai putin lapte, dar in principiu sunt cam la fel.
Las clatita sa stea pe o parte cam 2 minute, pana cand incep sa se faca bule la suprafata, apoi o intorc cu paleta pe partea cealalta, pentru inca 2 minute.





O mai las cam un minut si o scot pe farfurie.





 
Le servesc asa cum sunt sau pudrate cu zahar, unse cu gem, crema de ciocolata sau chiar cu miere sau unt.



Neavand sirop de artar, am incercat cu sirop de gutui...care ar fi trebuit sa fie peltea...si au fost delicioase!

 

Altadata am facut un sos de ciocolata si l-am turnat deasupra. A fost foarte bun!



Pofta buna!


Comentarii

Postări populare