File de somon cu smantana si rosii cherry


Arata bine si foarte apetisant nu? Si pe mine m-a tentat din prima si nu m-am lasat pana cand nu l-am gatit si eu. De fapt, "gatit" e mult spus, pentru ca se face in 15 minute...mai mult dureaza pregatitul pestelui si al legumelor! Insa rezultatul final e de exceptie! Ai spune ca nu prea merge smantana cu somonul, care e oricum un peste gras, dar aciditatea rosiilor compenseaza cumva grasimea smantanii si a pestelui. E un fel de mancare rapid si simplu, care a intrat in meniul meu de zi cu zi.

Ingrediente pentru 2 portii


- 2 bucati de somon de cate 250 g fiecare
- 250 g rosii cherry
- 250 g baby-spanac (o caserola)
- 1 ceapa mica
- 2 catei medii de usturoi
- 400 ml smantana lichida dulce pentru gatit
- 20-30 g parmezan ras
- 1/2 lingurita de sare
- q varf de lingurita de piper macinat, dupa gust
- 2 linguri de ulei de masline


Cum am mai amintit si la reteta de file de somon in crusta de parmezan, e o adevarata incercare sa cureti de solzi o bucata de somon, gata taiata. De obicei nu mananc pielea, asa ca m-am bucurat ca la aceasta reteta se scoate pielea - uraaaa! nu mai trebuie sa o curat de solzi! Dar entuziasmul mi-a pierit rapid, cand m-am apucat sa scot pielea, lucru nu asa de facil cum ma asteptam. Dar, pentru ca am urmarit multe video cu chefi care scoteau pielea pestelui sau filetau un peste, am prins si eu miscarea si am aplicat-o. Asadar, am pus bucata de somon pe un fund de lemn.


Am luat un cutit bine ascutit si mai lung si l-am introdus sub pielea pestelui, astfel incat sa nu tai si carnea.


Am mai gresit si am taiat si cate un pic de carne, dar, in mare, mi-a iesit.


Am spalat lejer, sub un jet de apa, bucatile de peste.


Apoi le-am sters cu un servet de hartie de bucatarie. 


Am pus 2 linguri de ulei de masline intr-o tigaie mai mare, de aproximativ 30 cm diametru. Am pus tigaia pe ochiul cel mare al aragazului si am dat focul la minim. 


Am lasat 2-3 minute sa se infierbante si am pus apoi bucatile de peste, cu grija, sa nu sara stropi de ulei. Daca pestele bine sters de apa, nu sar stropi deloc.


Am lasat sa se prajeasca timp de 2 minute pe o parte.


In acest timp am curatat ceapa si usturoiul si am tocat ceapa marunt.


Apoi am intors fiecare bucata de peste pe partea cealalta, cu ajutorul unei palete de lemn. Pot sa folosesc si o lingura, ca sa nu se rupa bucata de peste.


Am mai lasat pestele sa se prajeasca, timp de inca 2 minute. In acest timp am spalat rosiile si le-am taiat in doua sau 4, depinde cat de mari sunt. Am desfacut si spanacul, sa fie gata de pus in tigaie.


Cand au trecut cele 2 minute, am scos bucatile de peste pe o farfurie, tot cu ajutorul paletei si a lingurii de lemn.

 
Am sarat si piperat bucatile de peste.


Am pus in uleiul ramas ceapa tocata marunt.


Am pus cateii de usturoi in presa de usturoi.


Am pus zdrobit usturoiul firect in tigaie, peste ceapa.


Am lasat vreo 3 minute sa se caleasca putin, la foc minim, timp in care am amestecat continuu.


Cand ceapa a inceput sa se coloreze putin, am pus rosiile taiate,


Am amestecat putin, pentru a le intinde pe toata tigaia.


Am pus apoi si tot spanacul. 


Spanacul se inmoaie si se caleste in maxim 2 minute.


In acest timp am amestecat din cand in cand.in tigaie, cu grija, sa nu cada spanacul pe-afara.


Dupa ce spanacul s-a inmuiat de tot si si-a schimbat culoarea, am pus smantana.


Am amestecat usor.


Am luat o lingurita de sare.


Am presarat sarea peste sos.


Am pus si piper macinat, cam un varf de lingurita.


Am ras parmezan pe razatoarea mica.


Am pus si parmezanul ras in sos.


Am amestecat, sa se incorporeze parmezanul.


Apoi am adaugat bucatile de peste in sos. 


Am lasat sa fiarba impreuna timp de 2 minute.


Am intors bucatile de peste cu partea mai curata in sus, cea fara piele. Ce frumos arata!


Dupa 2 minute am stins focul. Am pus cate o bucata de peste in farfurie.


Am adaugat si sosul de smantana cu legume, pe care l-am impartit egal in fiecare farfurie.


Cat e de bun si de gustos si cat de bine arata, cu rosiile si spanacul in farfurie! 


A mers somonul fraged si gustos cu acest sos minunat, mai ales ca l-am stropit cu vin alb la sfarsit.


Nu, nu e un moft, pentru ca vinul face parte din meniu si contribuie la digestie. Oricine stie ca vinul alb se bea dupa peste, iar somonul acesta cere neaparat un pahar de vin alb.
Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare