Friptura de nuca de vitel la grill

De cand am descoperit nuca de vitel, am mai cumparat de cate ori am avut ocazia (si de cate ori a fost o oferta mai avantajoasa!) si am gatit-o in diverse feluri, in special pe gratar sau am facut snitele vieneze adevarate. Friptura din nuca de vitel e delicioasa si sanatoasa, alaturi de o salata sau de cateva muraturi. E dieta adevarata! Nu mancam paine deloc si ne saturam foarte bine, si eu si sotul meu - chiar daca el se mai vaita ca ar mai manca! Se face exact la fel ca si ribeye si sirloin, alte doua specialitati de friptura de vitel sau de vita maturata.

Ingrediente pentru 2 portii

- 2-3 felii de nuca de vitel

- cateva felii de unt, cam 10-20 g

- sare, piper, dupa gust

- 1 lingura de ulei de masline

Atunci cand cumpar nuca de vitel, o mai tin 2-3 zile, pana la o saptamana in frigider, acoperita in hartie de copt, pentru a nu se usca la suprafata, ca si pentru snitelele adevarate la air-fryer. 

Dupa cateva zile, carnea s-a mai fragezit si pot sa o bag in congelator, Insa, inainte de a o pune in congelator, o tai in felii grosute cam de un deget (1 cam si jumatate, aproximativ) si o impart in pungute de cate doua portii, respectiv - in cazul meu - de cate 3 felii : una pentru mine si doua pentru sotul meu. Scot punguta cu o zi inainte si o tin in frigider, pentru a se dezgheta treptat, pana cand urmeaza sa o gatesc. Mai verific a doua zi, pentru ca e posibil sa nu fie dezghetate toate feliile de carne, de aceea trebuie sa o scot din frigider inainte, sa se dezghete bine. Scot punguta din frigider cu o ora inainte de a o gati, pentru a se incalzi la temperatura camerei si pentru a se degheta, in caz ca nu e inca pe deplin decongelata. Dupa o ora, incing bine grillul, la foc mare. Eu am o plita electrica pe care fac friptura la grill, mai ales pe timp de iarna, atunci cand nu pot sa deschid larg geamul la bucatarie, pentru ca sa iasa fumul - sau pe timp de vara, cand e prea cald in bucatarie - pentru ca se face fum, nu gluma! Cateodata mai folosesc si tigaia grill, dar , de cand am plita electrica, o folosesc mai mult pe aceasta, din cauza fumului inecacios. Asadar, incing tigaia sau plita la temperatura maxima si astept sa iasa fum, semn ca e bine incinsa.

In acest timp, bat usor cu pumnul fiecare bucata de vitel si le dau cu putin ulei pe fiecare, ca si la ribeye si sirloin. Nu adaug inca sare, poate doar piper, pentru ca sarea scoate sucurile din carne si nu vreau asta. Am nevoie sa iasa o friptura suculenta.

Cand plita e bine incinsa, pun cate o bucatica mica de unt in locul in care voi aseza fiecare felie de carne pentru a fragezi carnea. Asez exact in acele locuri bucatile de friptura. Le tin 4 minute pe o parte. 

Cand au trecut cele 4 minute, asez pe fiecare felie de vitel cate o bucatica de unt.

Apoi le intorc pe cealalta parte, cu ajutorul unor clesti, ca si la friptura de vrabioara sau muschi de vita.

Mai las carnea inca 3-4 minute si pe cealalta parte, in functie de cat de bine vreau sa se friga, mediu sau bine-facuta.

Ca sa fie frageda, e de preferat sa fie fripta mediu, adica sa ramana roz in mijloc, ceea ce inseamna ca tin carnea inca 3 minute. Daca vreau sa fie mai bine facuta, o tin 4 minute.

Scot carnea in farfurie.

 O dau cu sare. 

Acopar carnea cu o folie de aluminiu pusa usor deasupra si las sa se odihneasca 10 minute.

Apoi servesc friptura cu o salata iceberg, de rosii sau de varza, ori de castraveti - ba, e foarte buna si cea de rosii, pe timp de vara.



Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare