Muschi de vitel la cuptor

Cine s-ar fi gandit, cu ani in urma, ca voi putea sa fac vreodata o friptura de muschi de vitel, si inca unul adus tocmai din Irlanda? Desigur, ar fi fost ideal sa avem si in Romania astfel de vitei buni de friptura, dar bine ca am gasit o carne buna si destul de acceptabila la pret (cam acelasi pret cu carnea de vita romaneasca). A fost un adevarat miracol, care sper ca se va mai intampla si altadata! Am reusit astfel sa fac un muschi de vita la cuptor, cam dupa aceeasi reteta cu muschiuletul de vita in sos de vin, facut de ginerele meu, acum cativa ani, de Revelion. Am urmat reteta de la savoriurbane si mi-a iesit delicios. Mi-a placut pentru ca nu are multe condimente si se face foarte simplu, iar carnea iese frageda si foarte gustoasa, pastrandu-si gustul de carne de vita.

Ingrediente pentru 4 portii

- 1 bucata de muschi de vita de 1 kg

- 50 g unt

- 2-3 linguri de ulei de masline

- 1 lingurita de piper verde macinat

- 1 lingurita de sare

In plus

- o tigaie sau cratita cu margini inalte, care se poate baga in cuptor

- termometru de bucatarie 

Am tinut muschiul in frigider timp de vreo 3 zile dupa ce l-am cumparat, stiind ca il voi gati. Dupa cum se spune in reteta de la savoriurbane, carnea de vita poate sa stea in frigider, invelita in hartie de copt, timp de mai multe zile, timp in care se matureaza si devine mai frageda - nu se strica!

Dupa cateva zile, am scos muschiul din frigider, pentru a-l pregati. L-am fasonat, adica am taiat pielitele si grasimea de pe muschi, cu ajutorul unui cutit foarte ascutit. 


Apoi am macinat 1 lingurita de piper verde si l-am presarat pe toata suprafata bucatii de muschi. 

Eu am o rasnita electrica care e foarte utila, nemaifiind nevoie sa rasnesc eu cu mana piperul sau alte boabe de condimente. Cu rasnita electrica, am rasnit piperul verde direct peste bucata de carne.

Am presarat si sare peste tot, pe toate partile bucatii de carne.

Am dat-o cu putin ulei si am frecat bucata de carne, ca sa intind bine condimentele peste tot, si pe margini - ca si la muschiul de porc la cuptor.

Am lasat carnea sa stea o ora sa se odihneasca si sa ajunga la temperatura camerei. Dupa o ora, cam cu o ora inainte de ora de masa, am dat drumul la cuptor, sa se preincalzeasca la 200 C. Am pus pe foc mare o tigaie mare, cu margini mai inalte, de preferat sa fie una care se poate pune in cuptor, adica sa nu aiba coada si manere de teflon. Am pus 2 linguri de ulei de masline in tigaie.

Am asezat bucata de muschi in tigaie, cu grija, sa nu sara stropi de ulei pe mine. 

Am lasat-o sa se rumeneasca  timp de 3 minute si apoi am intors-o pe o parte, folosind o pereche de clesti de bucatarie de inox. Nu folosesc furculita, pentru a nu intepa carnea. Prin gauri se pot pierde sucurile gustoase.

Am lasat bucata de muschi sa se rumeneasca bine timp de 3-4 minute, pe fiecare parte laterala, continuand cu unul dintre capete. 

Am tinut carnea cu clestii, pe partile laterale si capete, pe care nu statea bine singura. Am continuat cu a doua parte laterala (lungime).

Am sigilat si al doilea capat.

Am intors muschiul si pe a doua parte si l-am lasat tot 3 minute.

Dupa ce am sigilat bine carnea, era rumena si frumoasa. Am oprit focul si am dat cratita deoparte.


Am pus deasupra cateva felii de unt de 50 de g.


Am bagat tigaia cu carnea in cuptorul preincalzit la 200 C.

Carnea trebuie sa ajunga la temperatura de 65 C, in 18 minute, ca sa fie bine facuta (well done). Cine vrea mai cruda (medium rare) trebuie sa o tina mai putin, pana ajunge la 60C. Eu am lasat carnea timp de 20 minute si atunci am introdus termometrul in mijlocul bucatii de carne, sa vad daca a ajuns la temperatura care trebuie. Am avut surpriza sa vad o temperatura uriasa, pentru ca era setat pe grade Farenheit! Am scos termometrul si am setat pe grade Celsius (se comuta un buton!) si mi-a aratat 80C...cam mult, deci am scos carnea din cuptor!

Am acoperit carnea cu o folie de aluminiu si am lasat-o sa stea 10  minute sa se odihneasca.

Am pus bucata de muschi pe un fund de lemn, pentru a-l felia.

Apoi am taiat carnea felii, cu un cutit bine ascutit. 

Carnea era extraordinar de bine facuta, spre medium rare, mai curand, dar moale si foarte gustoasa. Se pare ca am nimerit-o si de data asta!

Am servit-o cu un sos de hrean cu smantana, cumparat, o bunatate! Am facut si o salata iceberg, ca in Germania, cu ceapa si usturoi, care a mers de minune.

Nu stiu cand ne vom mai intalni cu ocazia asta, dar sper ca vom mai gasi sa cumparam muschi de vita, pentru ca abia ne-am invatat. E delicios !


Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare