Oua colorate cu foi de ceapa si sfecla


Sunt oua colorate natural, pe care le fac la fel cum vopsesc ouale doar cu foi de ceapa galbena si rosie. Pentru ca in ultimii ani e o tendinta spre mancarea bio sau naturala, cum ii spunem noi in limba romana, m-am gandit sa colorez si eu ouale cu coji de ceapa, mai ales ca am ceapa din gradina mea, iar coji sunt destule, pe care nu ma deranjeaza sa le adun. Nu le adun toata iarna, dar de prin ianuarie-februarie incep sa le strang si, pana la Paste, se strange cam o plasa de foi de ceapa, de care am. Anul acesta nu am avut si foi de ceapa rosie, de aceea am ales sa adaug si sfecla, pentru a obtine o frumoasa culoare rosie a oualor de Inaltare. Am vazut acest amestec la Gina Bradea, dar si la Trinitas TV. M-am gandit sa le urmez exemplul si am reusit sa obtin si eu niste oua rosii interesante, care chiar sunt rosii. Ce-i drept sunt putin patate, dar nu conteaza, sunt si mai frumoase cu model! Nu degeaba puneau mamele noastre cate o frunza pe oua si le vopseau in ciorap, pentru ca erau mai dragute si mai traditionale.

Ingrediente pentru 10 oua

- o plasa mica de 1 leu, plina cu foi de ceapa galbena

- 1 sfecla medie sau mai mare, nu e o regula

- 1 lingurita de sare grunjoasa

- 1/4 de cana de otet de 9 C din vin

Ca si la ouale vopsite cu foi de ceapa galbena si rosie, am pus toate frunzele de ceapa intr-o oala mare - in functie de cate oua am vrut sa vopsesc.

Pentru 10 oua, am folosit o oala de 3 litri.

Am spalat putin sfecla, pe care oricum nu o mai folosesc pe urma, ci o arunc, fiind murdara de la frunzele de ceapa. Am taiat-o in bucati mai mari.

Pot sa o tai in felii sau sferturi, nu conteaza, pentru ca oricum iese culoarea din ea.


 Am pus bucatile de sfecla in oala, printre frunzele de ceapa, mai la fund, pentru a putea pune ouale deasupra.

Am pus otetul intr-un castronel si am dat ouale crude prin otet, pentru a le degresa, timp de cateva secunde.

Le-am pus imediat in oala, pe masura ce le-am scos din otet, peste frunzele de ceapa. Am ales sa pun ouale crude direct la fiert cu cojile de ceapa si sfecla, ca sa nu mai pierd timp si sa consum gaze, fara rost.

Am pus otetul din castron in oala, care sa fixeze vopseaua pe oua.

Apoi am pus apa, direct de la robinet, pana cand a ajuns pana sus, astfel incat sa acopere frunzele si ouale. 

Am apasat usor ouale, ca sa stea in intregime sub apa. Ele oricum se lasa mai in jos, in timpul fierberii, pentru ca cojile de ceapa se inmoaie si nu mai stau infoiate.

Am pus si o lingurita de sare grunjoasa, pentru a preveni spargerea oualor.

Am pus oala pe un ochi mai mic al aragazului, dat la mediu. 


La inceput ouale stau la suprafata.


Cand apa a inceput sa clocoteasca, am dat focul la mic.


Am apasat usor ouale mai in jos si le-am lasat sa fiarba cu cojile de ceapa si sfecla, timp de 10 minute. 

Apoi am oprit focul si am lasat ouale in oala timp de vreo ora-doua. 

Apoi le-am scos pe rand si le-am asezat pe o farfurie pe care am asezat doua servetele de hartie, care sa absoarba apa de pe oua. 

Le-am lasat sa se zvante.


Apoi le-am uns cu un servetel dat prin untura sau prin ulei, pentru a le da un luciu frumos, la fel cum fac si cu ouale colorate cu vopsea cumparata.
Asa arata chiar bine, nu?


Spor la treaba si voua! Hristos S-a inaltat!


Comentarii

Postări populare