Cum vopsesc ouale cu coji de ceapa

 Mereu am vopsit ouale pentru Pasti cu vopsea din comert, asa cum era ea. Pe vremuri era un singur fel de vopsea Gallus, de mai multe culori - cele principale, adica : rosu, galben, verde si albastru. Admiram ouale celor care aveau vopsea straina, in culori de roz, bleu, vernil. Acum se gasesc si la noi tot felul de vopsele, dar tot cu rosu le vopsesc cel mai des, ca sangele Mantuitorului. Dar anul acesta am vazut ca sunt "la moda" ouale vopsite cu vopsele naturale, obtinute din ceapa, sfecla, spanac si altele pe care nu le stiu, dar exista sigur. Am ales sa folosesc coji de ceapa galbene si rosii, pentru ca aveam destule, de la ceapa pe care am avut-o din gradina mea. Am inceput sa pastrez cojile cam din februarie-martie si le-am tinut in 2 cutii, dupa cum aveam si ceapa pusa, separat cea galbena de cea rosie. Cum nu mai vopsesc multe oua, ci doar 10, mi-au fost mai mult decat indeajuns cate coji aveam. De fapt, puteam vopsi chiar 20 de oua, insa eu am vopsit 10, care au iesit bine, oarecum, desi nu chiar rosii. Insa faptul ca erau vopsite in culori naturale, cu materiale naturale, a facut toti banii - ca sa zic asa. Mi-a placut culoarea oualor si cred ca de-acum voi prefera sa le fac asa, fara sa mai bag chimicale in ouale de Pasti sau de Inaltare.

Ingrediente pentru  20 oua vopsite

- o oala de 3 litri plina de coji exterioare de ceapa rosie si galbena, din care 2/3 rosie (de la aproximativ 3-4 kg)

- 1 lingurita de sare

- 2 linguri de otet

- 20 oua

Am pus cojile in oala de 3 litri si am umplut-o cu apa. 



Am pus oala pe foc mare si am lasat-o sa dea in clocot. 


Apoi am dat focul la mic, am pus capacul si am lasat cojile sa fiarba timp de o ora.


Dupa o ora apa se colorase bine si am strecurat cojile printr-o sita, in alta oala, in care sa intre ouale pe care urma sa le vopsesc.  


Am lasat apa colorata sa stea acolo inca vreo 10 minute, sa se mai racoreasca. 

Intre timp, am spalat ouale cu detergent de vase si le-am clatit cu grija. Apoi le-am asezat, tot cu grija, in apa colorata. 


Am adaugat o lingurita cu varf de sare. 

Am pus oala pe foc mic si am lasat lasat ouale sa fiarba, de cand a inceput sa clocoteasca apa, timp de 10 minute. La sfarsit am pus 2 linguri otet, care sa fixeze culoarea. Dupa 10 minute ouale inca nu erau colorate bine.

Am lasat ouale inca o ora in oala, pana cand s-au racorit bine. Le-am scos apoi  pe o farfurie pe care am asezat 2 servetele de hartie - ca si la ouale vopsite cu vopsea obisnuita. 

Ouale s-au colorat intens, cu o culoare rosie, spre maronie, foarte frumoasa- chiar daca la lumina becului seara nu se vedea prea bine.

Le-am uns cu un servetel imbibat cu ulei sau untura, ca sa luceasca frumos si le-am asezat pe o farfurie, langa drob si fire de ceapa verde.


Pofta buna si spor la treaba si voua!

Comentarii

Postări populare