Chiftele la air-fryer



Se fac ca si chiftelele prajite, doar ca se coc in air-fryer, la fel ca si chiftelutele grecesti cu branza feta si masline. Daca le fac in aparatul air-fryer, pot sa pun doar cate 12 chiftelute mici rotunde sau 7-8 chiftele normale, plate. Insa, de curand, mi-am luat un cuptor electric nou, care are si functia de air-fryer - ceea ce m-a si determinat sa il cumpar. Astfel, am putut sa fac toate chiftelele odata la air-fryer - foarte tare! Nu mai e nevoie sa astept atat de mult pana cand sa fie gata toate chiftelele, pe care - pana acum - le coceam in doua serii. Asa ca, tot raul spre bine : faptul ca mi s-a stricat vechiul cuptor mi-a usurat munca si mi-a adus si economii la buget, pentru ca noul cuptor consuma mult mai putin curent. Cantitatile de carne si legume din compozitia chiftelelor sunt aceleasi ca si atunci cand fac chiftele si chiftelute.  Diferenta e ca nu sunt prajite in ulei, ci coapte in aer fierbinte. 

Ingrediente pentru 17 chiftele

- 1 kg de pulpa de porc

- 1 morcov mic

- 2 cepe medii

- 1 cartof mic

- 4 catei mari de usturoi

- 2 oua

- 1 legatura de marar

- 1 lingurita de sare

- 1/4 de lingurita de piper macinat

Pregatesc carnea, pe care o tai in fasii mai inguste, care sa intre in gura masinii de tocat.

Toc carnea, legumele si painea inmuiata, ca si pentru orice chiftele. 



Apoi pun oule, condimentele si verdeata tocata.

Le amestec bine, cu mana curata. 

Le formez ca de obicei, luand cate o lingura plina de carne. Le asez insa pe o folie de aluminiu, unsa cu ulei, nu pudrata cu faina, ca si pe chiftelele si chiftelutele pe care le prajesc in tigaie.

Pun air-fryerul sa se incalzeasca la temperatura de 200 C pentru 5 minute, ca si la chiftelutele de dovlecei de post coapte la air-fryer. Cand e gata, asez o folie de copt pe fundul air-fryerului, cu grija sa nu ma ating de peretii fierbinti, ca si atunci cand fac chiftelutele de dovlecei. Asez cate chiftele incap, ca si pe chiftelutele de dovlecei de post. Le ung cu putin ulei, cu ajutorul unei pensule si apoi bag cosul in aparat si ii dau drumul la aceeasi temperatura de 200 C. Setez timpul la 20 de minute. La jumatatea timpului intorc chiftelele, pentru a se rumeni si pe partea cealalta. Cand sunt gata le scot pe o farfurie, cu ajutorul clestilor de bucatarie sau chiar cu mana. Apoi pun cea de-a doua serie de chiftele, ca si la chiftelutele grecesti cu branza feta si masline.

De cand am un nou cuptor electric, care are si functia de air-fryer,  prefer sa il folosesc pentru a face aceasta cantitate de chiftele, ca sa nu le mai fac in doua serii, ci pe toate odata. Pregatesc tava mai joasa de la cuptor si asez in ea o folie de copt. 

Pun cateva linguri de ulei intr-un castronel, pentru a imi unge mainile si pentru a unge apoi chiftelele, pentru copt.


Inainte de a forma chiftelele, ma ung cu ulei pe maini, pentru a evita sa se lipeasca carnea de maini.


Iau cate o lingura plina de pasta de carne, pentru fiecare chiftea.

Modelez chiftelele, ca pe orice chiftele, doar ca nu le dau prin faina, pentru ca ar iesi uscate la suprafata la air-fryer. Le asez pe tava, pe masura ce le formez. 


Cand am terminat de format chiftelele, le ung cu ulei, chiar cu degetele, pentru ca tot sunt unse cu ulei - dar pot folosi si o pensula de bucatarie.

Am asezat chiftelele astfel incat sa incapa toate in tava.


Apoi le dau la cuptorul setat pe functia air-fryer, la temperatura de 200 C, pentru 40 de minute. 


Inca ma invat cu cuptorul si nu toate programele sunt chiar cum scrie in carticica lui, dar se poate ajusta din mers. Chiftelele au iesit mai mult fierte, nu prea rumene.

Eu le-am mai pus apoi pentru inca 5 minute la grill, pentru a se rumeni mai bine.

Au iesit foarte bune, gustoase, pufoase si delicioase. 


E adevarat ca nu se compara cu gustul de prajit, dar sunt mult mai sanatoase si asta e mult mai important, mai ales pentru cei de varsta noastra, adica pentru batrani. Ideal e ca toti oamenii sa manance sanatos, insa, cum bucataria noastra e bazata pe prajeli, e cam greu sa ne dezobisnuim. Macar la batranete, totusi, incercam sa mai tinem cont si de ce spun medicii, pentru a ne pastra sanatatea, cat de cat.

Am dezlipit chiftelele de pe hartia de copt. 


Se vede cum a iesit zeama din ele si s-a prajit si ea. Dar arata foarte bine si mai ales, sunt foarte gustoase.


Sunt delicioase, cu niste cartofi wedges, facuti tot la air-fryerul de la cuptor si tot in aceeasi tava, la care doar ce am schimbat hartia de copt. Am pus alaturi si niste muraturi, de data asta conopida murata.

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare