Bagheta umpluta cu branza, sunca si legume

Am vazut de multe ori genul acesta de paine umpluta cu crema de branza si m-a tentat sa o fac si eu. Mai ales pentru ca imi place sa fac si ardei kapia umpluti cu branza. Am retinut reteta fetelor de la savoriurbane si am adaptat-o putin la preferintele mele. Eu am umplut o jumatate de bagheta alba, din acelea lungi si subtiri, adica atat cat sa mancam o data. Am facut umplutura cu cascaval simplu si cu castravete, in loc de ardei verde, plus marar, in loc de patrunjel. Am preparat umplutura foarte repede, chiar inainte de micul dejun. Desi paine umpluta ar fi trebuit sa stea la frigider, pentru a se intari umplutura, eu am taiat-o imediat si a fost foarte buna, pentru ca umplutura nu s-a imprastiat. Mi-a placut foarte mult si a fost un mic dejun delicios.

 Ingrediente pentru o jumatate de bagheta

- 1/2 de bagheta alba

- 200 g crema de branza gen Philadelphia

- 50 g unt (o felie groasa cat un deget) moale

- 2-3 felii de sunca sau muschi afumat

- 75 g cascaval de orice fel (o felie groasa de un deget)

- 1 ou fiert tare

- 1 felie de ardei gras rosu

- cateva felii de la exterior (cu coaja) de castravete

- marar tocat

- sare, piper

Totul e cat se poate de simplu. Am pus intai oul la fiert pentru 7-8 minute, pentru a se fierbe tare. Am scos untul si am taiat o felie, pe care am lasat-o sa stea la temperatura camerei, pana cand am pregatit toate celelalte ingrediente. Am scos branza din cutie si am pus-o intr-un castron mai incapator, cam de 1 litru.  Eu am avut o cutie de crema de branza de la Lidl, foarte buna, exact ca Philadelphia, doar ca mult mai ieftina. Am spalat un ardei kapia rosu (pentru ca din asta am avut) si o bucata dintr-un castravete lung. 

Am taiat in doua jumatatea de bagheta (ca sa fie mai usor de scobit) si am scobit-o cu o lingurita cu coada lunga, pentru a o putea introduce pana in capatul baghetei.

Am lasat cam 1/2 cm de miez pe langa coaja, ca sa nu se rupa. S-a cam desfacut ea putin, pe la o crestatura a cojii, dar nu a fost o nenorocire.

Am pus felia de unt peste crema de branza si le-am frecat bine cu o furculita, pana cand s-a incorporat bine untul in branza.

Am ras cascavalul pe razatoarea mare. Cine are mai mult timp si vrea, poate sa il taie cubulete mici. L-am pus apoi peste crema de branza cu unt.

Am taiat sunca in fasii si apoi in cubulete mici. Eu am avut o sunca de Praga, gata feliata si am pus 2 felii. Am varsat-o apoi in castron.

Am taiat si ardeiul la fel, in fasii si apoi in cubulete. Am pus si cubuletele de ardei in castron.

Am continuat cu castravetele, caruia i-am taiat felii din coaja, de jur-imprejur. 

Apoi am taiat feliile in fasii si in cubulete.

Le-am varsat peste celelalte ingrediente din castron.

Intre timp s-a fiert si oul. L-am pus in apa rece putin si l-am curatat de coaja, apoi l-am ras pe razatoarea cea mare.

Am varsat oul ras in castron.

Am pus cam un sfert de lingurita de sare si un praf de piper macinat. Apoi am amestecat totul cu aceeasi furculita, cu care amestecasem branza cu untul. Am adaugat apoi si mararul tocat. Eu am avut marar congelat, pe care l-am faramitat cu degetele si l-am varsat peste crema de branza. Am amestecat crema cu mararul.

Am inceput sa umplu bagheta cu crema de branza. Am introdus cate o lingurita de umplutura in golul format si am indesat bine, pana in capat. Pentru ca am taiat junatatea de paine in doua, am avut mai mare grija la sfertul de paine fara colt, tinandu-l sprijinit cu partea opusa de farfurie, ca sa nu iasa crema de branza pe-acolo.


Mi-a ajuns crema la fix, cat sa umplu cele doua bucati de jumatate de bagheta.

In mod normal, daca le-as fi servit ca aperitive la o masa festiva, le-as fi tinut la rece timp de cateva ore invelite in folie de plastic sau chiar pana a doua zi. Dar pentru ca eu le-am facut doar pentru mine si sotul meu, pentru micul dejun, le-am taiat imediat in felii subtiri de cam 1,5 cm si le-am servit. Am folosit un cutit cu lama zimtata si am taiat asa cum tai cu un fierastrau, coaja fiind crocanta.

Crema, nefiind tinuta la rece, a iesit putin din paine, pe alocuri, dar s-a mentinut destul de bine. 

Mi-a placut si aspectul lor, frumos colorate cu picatele rosii, galbene si verzi.

Cat despre gust, bagheta umpluta a fost delicioasa si a constituit un mic dejun complet, cu de toate intr-unul...mai bine zis, intr-una, adica in bagheta! Am avut si sunca si cascaval, branza, ou, unt si legume - toate la un loc. A fost un mic dejun copios!

Pofta buna si voua!


Comentarii

Postări populare