Ciocanele de curcan cu cartofi in vasul roman (de lut)



Din cand in cand, se mai intampla sa gatesc curcan, care ne-a fost recomandat de medic, noua, celor varstnici. Am mai facut curcan intreg la cuptor, de Revelion, De curand am luat 2 ciocanele gigantice de curcan, pe care, imediat ce le-am vazut, m-am si gandit ca o sa le fac in vasul roman de lut. Acolo se fac mai repede si nici nu am grija lor, ca se ard. Orice mancare fac in vasul de lut, o las la cuptor timp de o ora si apoi verific sa vad daca e gata. De aceea il prefer pentru a gati o carne mai tare, care trebuie sa stea mai mult la cuptor sau sarmalute in foi de vita, pe care trebuie sa le tin la fel, pentru a fierbe bine foaia de vita - aceasta fiind mai atoasa.
Vasul de lut se tine in apa timp de 20 de minute inainte de folosire. In timpul coacerii apa din vas se transforma in aburi care contribuie la coacerea mai rapida si mai sanatoasa a mancarii. Carnea se face moale si zemoasa, iar sarmalele de orice fel, facute in acest vas, se topesc in gura.
De aceea am facut si ciocanelele de curcan in vasul meu roman. Am pus si niste cartofi taiati, putina ceapa si usturoi si a iesit o bunatate.



Ingrediente pentru 2 portii

- 2 ciocanele de curcan
- 2 cartofi mari
- 1 ceapa
- 2-3 catei de usturoi
- sare, piper dupa gust

Intai am pus vasul de lut in apa, ca sa se imbibe bine, ca si pentru sarmalutele in foi de vita. Pentru asta, am umplut chiuveta cu apa, am pus vasul pe care l-am umplut de asemenea cu apa. Am pus si capacul peste vas, cu partea concava deasupra si am umplut-o si pe aceasta cu apa.

 

Am taiat ceapa in felii pe fundul vasului, la fel cum pun si la pulpele de pui la cuptor. Apoi am pus ciocanelele deasupra. Am taiat cartofii in bucati mai mari si le-am pus pe langa ciocanelele de curcan.
Am mai taiat o ceapa si usturoiul felii  si le-am presarat pe deasupra lor.


Am acoperit vasul cu capacul si l-am dat la cuptor, in cuptorul rece, neincalzit inainte. Asa se procedeaza cu acest vas de lut, care trebuie sa se incalzeasca treptat si nu sa intre deodata in cuptorul preincalzit, pentru ca astfel ar putea crapa. Am dat focul la mare, la temperatura de 250C.


Am tinut vasul la cuptor timp de o ora, dupa care am scos vasul sa verific carnea. Am scos capacul cu grija, pentru ca se formeaza abur in interior si, la ridicarea capacului, ar putea sa ma opareasca. Carnea nu era facuta inca, asa ca am mai dat vasul la cuptor pentru inca o jumatate de ora.
Cand a trecut si aceasta jumatate de ora, carnea era gata, cartofii la fel, asa ca am scos vasul.


Carnea era foarte moale si zemoasa, iar cartofii la fel. Eu nu am pus apa in vas, dar s-a lasat o zeama din carne si din vas care a gatit si cartofii si carnea. Puteam sa mai tin 10 minute la cuptor cu capacul scos, ca sa se rumeneasca mai bine si sa scada zeama, dar ne era prea foame si nu am mai asteptat. Cina noastra a fost delicioasa si foarte satioasa, desi putin de regim!


Pofta buna si voua!



Comentarii

Postări populare