Briose de cacao cu crema de bezea cu unt (cupcakes)



Acum ca m-am invatat sa fac cupcakes, mi-as dori sa fac mereu, dar nu orice fel, ci din cele mai sofisticate, colorate, cu bombonele si diverse creme. Insa nu intotdeauna pot sa fac o reteta originala pentru ca fie nu am timp, fie sunt prea costisitoare. Zilele trecute, fiind in concediu, as fi vrut sa fac ceva dulce, dar altceva, nu retetele mele obisnuite. Nefiind "in bani" trebuia sa ma gandesc la ceva mai ieftin, dar bun - si uite-asa m-am gandit ca as putea sa transform rulada cu cacao si crema de bezea cu unt in briose de cacao cu crema de bezea cu unt - mai precis, uite ca am facut cupcakes!
Am ales sa fac aluatul de briose la fel ca pe cel de chec cu sirop de zahar, doar ca trebuia sa fie tot cu cacao, pentru ca sa faca contrast cu crema alba de bezea cu unt. Si pentru ca mai aveam cateva bucatele de ciocolata menaj in frigider, puteam sa fac cateva fire de ciocolata pe deasupra, ca decor.
Ca sa pot umple cele 12 forme de briose din tava m-am gandit ca trebuie sa fac aluatul din doar 3 oua, ca si aluatul obisnuit de briose. Pentru asta am micsorat cantitatea de ingrediente de la checul cu sirop de zahar, proportional cu ouale. Cantitatea de crema urma sa ramana aceeasi ca si pentru rulada de cacao cu crema de bezea cu unt si cuvertura de ganache.

Ingrediente pentru 12 briose

Pentru aluat

- 3 oua
- 1/2 cana de faina
- 2 linguri de cacao
- 1/2 cana zahar
- 4 linguri ulei
- 4 linguri mari apa
- 1/2 fiola esenta vanilie
- 1/2 fiola esenta rom

Pentru crema de bezea cu unt

- 2 albusuri
- 180 g unt
- 1/2 cana de zahar+1 lingura si jumatate
- 4 linguri de apa

Pentru decor

- 30 g ciocolata menaj

Intai am dat drumul la cuptor la 180C, ca sa se incalzeasca.
Am scos din frigider untul si albusurile pentru crema de bezea, ca sa se incalzeasca la temperatura camerei, urmand sa o fac exact ca in reteta de rulada cu cacao si crema de bezea cu unt.
Am tapetat cu hartie de copt formele de briose, la fel ca pentru orice briose. Sigur ca ar fi trebuit niste hartii speciale, mai frumoase, dar eu nu voiam decat sa fac ceva dulce pentru cei din familie, care oricum scot hartia si mananca briosa - nu se uita la ea!
Nu am mai pierdut timpul sa tai bucatile de hartie pentru suport in forma de cerc, ci le-am facut patrate, impaturind o foaie de hartie de copt in asa fel incat sa iasa patrate de marimea care imi trebuia, cam 10/10 cm. Le-am indoit bine si le-am rupt pur si simplu pe indoitura.

 

 

Ca sa pot pune usor hartia in forma, am strans-o in mana, ca sa o sifonez si sa o inmoi, astfel fiind mult mai usor de asezat in forma.

 

 

Am facut aluatul ca si pentru checul cu sirop de zahar, folosind robotul de bucatarie.
Am pus la fiert zaharul si apa intr-o craticioara de 500 ml pe focul cel mic dat la maxim, ca sa fac siropul de zahar.

 

 

Intre timp, am separat ouale, punand albusurile in bolul robotului cu putina sare (cat am luat intre 2 degete) si le-am lasat sa se bata la viteza cea mai mare (la robotul meu Bosch e 4). Am pus galbenusurile separat intr-un castronel.

 

Cand albusurile erau batute spuma, numai bine era si siropul de zahar fiert si zaharul topit, asa ca l-am turnat in fir subtire direct peste albusuri in timp ce se bateau, fara sa opresc robotul.

 

Apoi am micsorat viteza robotului la 3 si am adaugat uleiul, cate o lingura o data, asteptand 2-3 secunde pana la urmatoarea, pentru a se incorpora uleiul pus in albusuri. Apoi am pus si galbenusurile, tot cate unul o data, la fel ca si uleiul.

 

Am amestecat faina si cacaoa intr-un castron, ca sa le adaug peste aluatul din bolul robotului. Dar mai intai am micsorat din nou viteza la 2, pentru a nu se lasa albusurile. Apoi am adaugat faina cate putin o data, asteptand cateva secunde pana ce s-a incorporat cea dinainte.

 

Aluatul era gata, asa ca puteam sa incep sa umplu formele.


Am umplut formele cu cate un polonic mic de aluat (merge si o lingura), tinand de hartia din fiecare forma, ca sa nu se miste. Polonicul imi este folositor ca sa pun cam aceeasi cantitate in fiecare forma, adica exact cat intra intr-un polonic plin. Daca as pune cu lingura, trebuie sa pun intai cate una in fiecare forma, apoi revin si o pun pe a doua, pana termin aluatul.

 

Am dat briosele la cuptor la foc potrivit de 180C pentru 30 minute.


Cand au fost gata,  le-am scos pe un gratar, ca sa se raceasca mai repede.

 

Apoi m-am apucat de crema, urmand reteta de la rulada de cacao cu crema de bezea cu unt. Aceasta a fost gata atunci cand, numai bine, s-au racit si briosele.


Am scos hartiile de pe briose si le-am asezat pe o tava.

 

Am pus crema intr-un pos cu un dui zimtat si am decorat briosele cu un strat de crema, facand un cerc de crema peste ele, de la margine spre mijloc.

 

 

Apoi am topit ciocolata in bain-marie, la fel ca si pentru orice ornamente de ciocolata. Am umplut cu ciocolata (dar nu pana sus!) un cornet mic, facut dintr-o bucata de hartie de copt.

 

L-am indoit in partea de sus si i-am taiat putin varful, pentru a face linii subtiri.


Apasand cornetul in partea de sus, l-am miscat circular deasupra fiecarei briose, decorandu-le pe toate. Aratau ca delicioasele prajituri Tosca, de pe vremuri!

 

Le-am lasat cateva minute in frigider, ca sa se intareasca putin ciocolata si apoi erau gata pentru degustare.


Erau delicioase! Si au fost atat de usor de facut!
Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare