Chec cu sirop de zahar



Compozitia pentru acest chec se poate folosi si pentru orice prajitura cu fructe, cum ar fi prajitura cu caise. Cand este copt, are o consistenta mai buna decat un pandispan obisnuit, care e mai innecacios. Eu prefer aceasta reteta pentru prajiturile cu fructe, in special, dar am adoptat-o si pentru chec in ultimul timp, pentru ca nu are praf de copt, care, de multe ori, ne face arsuri.

Ingrediente pentru o forma mare de cozonac

Pentru blat 

- 5 oua
- 5 linguri de apa
- 5 linguri ulei
- 3/4 cana zahar
- 1 cana faina

- 1 praf de sare (un varf de cutit sau cat iau intre 2 degete)

Pentru umplutura (la alegere)

- 1 lingura de cacao
- o mana de nuci sau alune, intregi sau tocate
- 2 bucatele de rahat
- o mana de stafide
- bucatele de ciocolata

Dau drumul la cuptor sa se incalzeasca la foc potrivit de 180C.

Apoi pregatesc forma, pe care o ung cu unt. Pentru ca acum am o forma de teflon, foarte buna, nu mai am nevoie sa o tapetez si cu faina, pentru ca nu se lipeste aluatul de ea.



Pun zaharul la fiert cu apa si las sa clocoteasca, pana se topeste zaharul. 



Intre timp separ ouale. Pun albusurile in bolul robotului de bucatarie, adaug un praf de sare si ii dau drumul la viteza 4, sa bata albusurile spuma. 



Cand s-au intarit, torn peste ele siropul de zahar fierbinte, in fir subtire, lasand robotul sa mearga pana ce pun tot siropul. 



Vars albusurile intr-un castron mai mare si curat bine bolul cu o paleta de cauciuc.



Apoi adaug galbenusurile, unul cate unul, amestecand cu o lingura de jos in sus si apoi uleiul, tot odata, direct cu lingura in castron, pana pun toate cel 5 linguri. 




La sfarsit adaug faina "in ploaie", adica cate o lingura odata, rasfirand usor faina cand o pun peste aluat. Eu pun direct cu cana, varsand cu grija cate putina faina.



Pun apoi 3/4 din compozitie in forma si pastrez un sfert, pe care il amestec cu 1 lingura de cacao.



Eu am avut si o mana de nuci macinate pe care m-am gandit sa le pun in chec. Am pus o parte direct peste aluatul din forma.



Restul l-am amestecat cu  aluatul pastrat si cu o lingura de cacao. 

 

Apoi am turnat aluatul cu cacao deasupra, pe toata suprafata checului. 

 

Pentru a obtine un aspect frumos al feliilor de chec, amestec usor compozitia cu o furculita, de jos in sus, doar de cateva ori in mai multe locuri, avand grija sa nu ating fundul sau peretii formei.  Eu am amestecat aici chiar cu paleta de cauciuc.



Pot sa adaug  stafide, rahat sau bucati de ciocolata deasupra, pe care le tavalesc intai prin faina, ca sa nu se lase la fund. Dau checul la cuptor la foc potrivit de 180C, pentru 35-40 de minute.



Cand e gata, il incerc cu o scobitoare pe care o bag in mijloc si, daca iese curata, inseamna ca e copt.

 

Scot checul din forma si il las intr-o parte sa se raceasca sau il pun in picioare, pe un gratar. 

 

Il mai intorc si pe partea cealalta, daca ma grabesc prea tare si nu mai am rabdare. Il tai chiar si cand e cald, pentru ca nu e cozonac sa se incruzeasca. E si mai bun pudrat cu zahar.

 

Pofta buna!



Comentarii

Postări populare