Cartofi rasturnati cu crusta de parmezan la cuptor

Cui nu-i place o crusta crocanta, mai ales de parmezan? Plus ca vine peste niste cartofi copti , moi si gustosi! Eu sunt prima! Tocmai de aceea, cand am vazut reteta pe TikTok, mi-am spus ca trebuie sa o fac si eu. E asemanatoare cu reteta de felii de conopida cu cascaval la cuptor. Se face foarte simplu si rapid, cu cartofii cruzi, fara a-i fierbe inainte. Iar rezultatul e nemaipomenit, foarte foarte gustos! Eu am facut doar doua portii, din 6 cartofi mai mici, atat cat sa intre intr-o tavita mica, patrata. De altfel, acesti cartofi nu ar mai fi la fel de buni reci sau a doua zi, chiar si reincalziti. 

Ingrediente pentru 2 portii

- 6 cartofi noi mici

- 150 g parmezan ras

- 2 linguri de ulei de masline

- 1 lingurita de mustar

- 1/4 de lingurita de sare

- 1/2 lingurita de boia de ardei dulce

- 1 lingurita de usturoi granulat

- 1/2 de lingurita de chimen macinat

- 1/4 de lingurita de rozmarin macinat

- 1 varf de lingurita de piper macinat

In plus

- o tava mai mica, de orice forma, chiar si rotunda

- o bucata de folie de copt

Dau drumul la cuptor intai, sa se incalzeasca la 200 C. Spal bine cartofii.

Ii sterg cu un servet de hartie. Pentru ca sunt cartofi noi, nu ii curat de coaja. Ii las deoparte.

Fac marinada pentru condimentarea cartofilor intr-un castron. Pun 2 linguri de ulei de masline.

Pun o lingurita de mustar.

Apoi adaug sare.

Presar rozmarin si il frec intre degete, sa se mai marunteasca, daca  nu am rozmarin macinat.

Iau o jumatate de lingurita de boia.

Adaug boiaua in marinada.

Pun si piper proaspat macinat.

Apoi pun o lingurita de usturoi granulat si amestec bine marinada.

Arata ca un sos mai gros.

Pregatesc cartofii, pe care ii tai in jumatati.


Ii pun intr-un castron mai mare, in care sa ii pot amesteca cu marinada.

Vars marinada peste cartofi.

Amestec cartofii cu lingura, pana cand sunt toti acoperiti bine.

Cartofii sunt bine tapetati in marinada.

Pregatesc tava, in care pun o bucata de folie de copt.

Rad parmezanul pe razatoarea fina.

Cand e ras, parmezanul pare mai mult.

Pun parmezanul in tava si il intind intr-un strat de parmezan in tava, sa fie cam un deget de-al meu grosime, deci cam 1 cm. Daca nu e indeajuns, mai rad parmezan si il asez in tava.

Asez cartofii, unul langa altul, de preferinta cu partea bombata in sus. 

Eu i-am pus aici invers, dar nu are prea mare importanta, doar estetica.

Dau tava la cuptor la foc mediu spre mare de 200 C, pentru 40 de minute, cu focul si de jos si de sus., cu ventilatie, la cuptorul electric.

Cand cartofii sunt bine rumeniti, sunt gata, dupa aproape 40 de minute. 

II incerc totusi cu o furculita, sa fiu sigura ca s-au inmuiat. Scot tava din cuptor si mai las cartofii sa stea inca 2-3 minute,

Apoi asez o farfurie deasupra si rastorn tava, cu o miscare rapida.


Desprind cu grija folia de pe crusta de parmezan.

Parmezanul de deasupra e rumen si arata foarte apetisant. 

Crusta e crocanta si o rup cu greu.

Tai fiecare cartof cu crusta sa si ii pun pe farfurie. Ii servesc alaturi de o friptura, un snitel sau chiar peste si o salata. Cat de gustosi sunt cartofii cu crusta de parmezan! E un adevarat deliciu!

Pofta buna si voua!




Comentarii

Postări populare