Felii de conopida cu cascaval la cuptor

Nu sunt o mare mancatoare de conopida, dar nu pot sa spun ca nu imi place. O mancare de conopida, de doua-trei ori pe an, e buna, mai ales in zilele de post. Asta in special dupa ce am pus muraturile si mi-a ramas conopida. Ba, de multe ori, nu imi ramane, pentru ca pun conopida la murat, in zeama ramasa de la gogosarii in otet cu zahar sau chiar in saramura cu otet. Insa pana acum nu facusem conopida cu cascaval la cuptor, desi o colega imi spusese cat de buna e. Dar a trebuit sa vad un video, in care mozarella si parmezanul, puse pe o felie de conopida, se topisera si se intindeau atat de apetisant, incat nu am rezistat si am facut si eu reteta imediat. Pot sa spun ca e intr-adevar de mare exceptie, foarte gustoasa, ba chiar delicioasa. Doar sa aiba destul parmezan si sare, ca sa aiba gust! Se face usor, simplu si rapid, astfel incat pot sa o pregatesc pentru cina in 20 de minute. E o reteta care merita pastrata si facuta cat mai des, care merge chiar si a doua zi, reincalzita, ca garnitura la o friptura.

Ingrediente pentru 2 portii

- o conopida mare si indesata de 1 kg

- 100 g + 100 g parmezan ras

- 200-300 g mozarella sau cascaval ras

- 1 lingurita de sare

- 1 lingurita de usturoi granulat

- 1 lingurita de boia de ardei dulce

- 1/4 de lingurita de piper

- 6-7 linguri de ulei de masline

Am curatat intai conopida de frunze, ca si atunci cand fac mancare de conopida. Am taiat si capatul cotorului, care e ofilit si murdar de obicei.


Am spalat conopida sub un jet de apa si am sters-o cu servete de hartie sau cu un servet normal de panza. 

Apoi am taiat conopida in doua si apoi in felii de aproximativ 1,5-2 cm grosime, incepand din partea taiata, pentru a obtine felii late, care se mentin legate si intregi. 

Daca e prea subtire, felia se rupe, asa ca trebuie sa fie putin mai groasa, ca sa stea intreaga. Mie mi-au iesit 4 felii mari. Si la mine s-a rupt, dar am asezat bucatile rupte una langa alta, pentru ca ele se vor lipi intre ele de la cascavalul topit.

 

Am facut un amestec de ulei de masline, 100 g de parmezan ras, boia, chimen si piper. Acesta trebuie sa fie destul de lichid, ca sa poata fi dat cu pensula. Daca e prea gros, se mai adauga ulei de masline. 

Am uns la suprafata fiecare felie cu acest amestec, folosind o pensula de bucatarie, pe toate partile, inclusiv si pe margini.


Am pus tot amestecul peste cel 4 felii de conopida.


Am dat tava cu feliile de conopida la cuptor pentru 20 de minute, pana cand s-au rumenit bine si s-au inmuiat.

Intre timp am ras mozarella pe razatoarea mare si restul de parmezan pe razatoarea mica (daca nu e deja ras).

Apoi am scos tava cu feliile de conopida coapte si bine rumenite.

Am presarat cam o lingura de parmezan si o mana de mozarella, peste fiecare felie de conopida.

Am dat apoi tava iar la cuptor, pentru inca 5 minute, pana cand s-a topit mozarella si s-a rumenit putin.

Am scos tava si am servit feliile de conopida, dupa ce s-au racorit cateva minute.


Sunt delicioase! Mozarella se intinde, iar parmezanul, impreuna cu dulceata conopidei si a mozarellei, da un gust deosebit.


Este o delicatesa, intr-adevar si am savurat-o cu mare placere. Este si foarte satioasa, astfel incat a mai ramas si pentru a doua zi, cand am incalzit felia ramasa, pe care am mancat-o ca garnitura la un copanel de pui.

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare