Paste Alfredo cu piept de pui condimentat

Pastele Alfredo simple sunt un fel de mancare traditional din Italia, foarte rapid. Gatite cu unt si parmezan, sunt foarte usor de facut si foarte gustoase. Italienii din SUA au adaugat cate ceva in plus retetei traditionale, astfel incat acum a devenit o reteta tipic americana, facuta cu pui si smantana lichida, adeseori cu cascaval si crema de branza, pe langa parmezan. Pastele cu pui, smantana si ciuperci sunt un fel de paste Alfredo cu pui. De regula, la aceasta reteta se folosesc pastele numite fettuccine, care sunt niste taietei mai lati, dar eu folosesc des taietei obisnuiti, care imi sunt mai la indemana. Unii folosesc chiar penne ori spaghete, deci la noi acasa putem folosi orice fel de paste, pentru sunt la fel de bune. In ce priveste pieptul de pui, reteta originala spune ca se taie in fasii, care se prajesc in tigaie si apoi se amesteca cu pastele si sosul. Eu am preferat sa fac reteta pe care am vazut-o pe Instagram, cu pieptul de pui condimentat si fript pe grill, pentru ca e mult mai gustos, plus ca arata si mai apetisant. Desi reteta era mai elaborata, cu crema de branza si mozarella intr-un sos bechamel, eu am preferat sa raman la reteta simpla, cu unt si parmezan, la care am adaugat doar smantana lichida. S-a dovedit a fi delicios si am mancat pana la ultima picatura.

Ingrediente pentru 2 portii

- 2 piepti de pui medii, fara os (cam 500 g)

- 1 lingurita de sare

- 1 varf de lingurita de piper

- 1 lingurita de usturoi granulat

- 1 varf de lingurita de rozmarin macinat

- 1 lingurita de boia dulce afumata

- 1 lingura de ulei de masline

Pentru paste

- 200 g fettuccine (taietei lati) sau orice paste, dupa preferinta

Pentru sos

- 1 nuca unt

- 250 ml smantana lichida dulce (pentru gatit)

- 150 g parmezan ras

- 1 varf de cutit de nucsoara macinata

- 1 sfert de lingurita de patrunjel uscat (sau proaspat, maruntit)

Am pregatit intai pieptul de pui.


L-am taiat in partile mai groase, pentru a obtine felii cu aceeasi grosime peste tot, care sa se friga uniform. Puiul nu se mananca crud niciodata, fiind pericol de contaminare cu salmonella, de aceea trebuie gatit bine.

L-am condimentat apoi cu fiecare condiment. Am pus intai sare pe amandoua partile.

Am presarat usturoi granulat.

Am pus piper macinat si rozmarin, cate putin pe fiecare bucata.

Am presarat si boiaua.

La sfarsit am pus cate putin uei pe fiecare bucata.

Bucatile de piept de pui aveau toate condimentele, care sa le dea un gust delicios.

Am frecat bine fiecare bucata de pui cu mana, pentru a intinde bine condimentele, pe ambele parti.

Am lasat bucatile de pui sa stea cateva minute, pana cand s-a incins tigaia grill.

Am pus la incins tigaia grill, la foc mare. 


Intre timp, am pus si 1/2 de litru de apa la fiert intr-o craticioara, pentru a fierbe pastele.


Am pus 1/2 de lingurita de sare.

Am lasat tigaia si oala cu apa pe foc.

Cand a inceput sa iasa fum din grill, semn ca s-a incins bine, am pus bucatile de pui. 

Am lasat focul putin mai mic, intre mediu si mare si am lasat puiul sa se friga timp de 3-4 minute pe o parte.

Intre timp apa a inceput sa clocoteasca in craticioara, asa ca am scos taieteii.

 Am pus la fiert cam 3 cuiburi de taietei. Am micsorat putin focul la mediu, si am lasat sa fiarba pastele, dupa instructiunile de pe pachet, cam 5 minute.

Am ras si parmezanul, ca sa fie pregatit pentru sos.

Am ridicat cu grija razatoarea, pentru a nu da parmezan pe jos.

Cand s-a rumenit bine, am intors pieptul de pui pe partea cealalta cu un cleste de bucatarie.

 L-am mai lasat inca 3 minute.

In acest timp, am pus o alta tigaie pe un alt ochi, dat la mic, pentru a face sosul pentru paste, pentru ca pastele erau aproape fierte..

Am lasat sa se incalzeasca putin tigaia.


Am taiat o bucata de unt de 70 g.

Am pus o bucatica de unt in tigaie.

Am plimbat-o pe colo-colo cu lingura, ca sa se topeasca.

Cand s-a fript bine puiul, am scos toate bucatile pe o farfurie.

Am continuat sa fac sosul si am turnat smantana in tigaia cu unt topit. 

A mea a fost cremoasa, nu prea lichida cum ma asteptam, dar la fel de buna. 

Am amestecat usor smantana cu untul.

Apoi am pus parmezanul ras. 


L-am varsat pe tot in tigaie.


Am amestecat cu grija, pana cand s-a topit parmezanul. Daca mai e nevoie, se mai poate adauga parmezan sau smantana lichida, in functie de cat de lichid e sosul care trebuie sa ramana cremos, mai mult lichid, pentru ca pastele mai absorb din lichid, pana la servire. De aceea trebuie servite imediat, pentru a ramane cremoase.

Am luat un varf de lingurita de nucsoara macinata.

Am presarat nucsoara peste sos  si am amestecat usor.

Am incercat taieteii, sa vad daca s-au fiert. Erau inca sunt rigizi, asa ca i-am mai lasat inca 1 minut.


Cand au fost gata, i-am apucat cu clestele de bucatarie.

Am pus pastele fierte in sos, cu ajutorul clestilor de bucatarie.


Am amestecat usor cu lingura, pentru ca pastele sa cuprinda tot sosul si apoi am stins focul.

Am mai adaugat inca putin parmezan ras si am amestecat.


Am amestecat mai bine pastele cu ajutorul clestilor.

Am luat cu degetele cam  jumatate de lingurita de patrunjel uscat.

 L-am presarat peste pastele Alfredo si am amestecat.

Am luat apoi jumatate din paste, rasucindu-le cu ajutorul clestilor si le-am pus in forma de gramajoara pe farfurie.

Asa aranjeaza italienii pastele de obicei.

Am mai presarat deasupra putin parmezan.

Am pus bucatile de pui pe un tocator, pentru a le taia.

Am taiat fiecare bucata de pui in felii groase.

 Am luat bucatile cu totul, cu un cutit lat, asezandu-le pe farfurie, langa paste.

Am servit pastele Alfredo alaturi de pieptul de pui condimentat. Puiul era foarte gustos si nu foarte uscat, dar nici crud. Iar pastele cremoase au fost foarte potrivite cu puiul. Trebuie sa le incercati si voi!

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare