Paste cu pui, smantana si ciuperci



De curand, am vazut un video cu aceasta reteta, trimis de o prietena din SUA. Mi-a placut pentru ca parea delicios, dar si pentru ca toate ingredientele fierb impreuna de la inceput. Mi-am propus sa o fac si eu, cat mai repede, pentru ca imi era foarte pofta.
Desigur, am modificat putin reteta, in functie de ingredientele pe care le-am putut pune eu. Reteta era cu piept de pui, iar eu am pus pulpe superioare - poate fi orice carne de pui, de fapt - pentru ca sotului meu nu ii prea place pieptul de pui. De asemenea, am preferat sa pun taietei si nu spaghete, pentru ca noua ne plac mai mult, mai ales la amestecuri de acest fel, fiind mai moi si mai subtiri.
Reteta originala contine si rosii uscate si spanac, ceea ce banuiesc ca face ca pastele sa fie si mai bune - cui ii plac, pentru ca eu am un mofturos, caruia nu-i plac toate ciudateniile, cum spune el. Oricum la noi nu se gasesc rosii uscate chiar pe toate drumurile, ca sa nu mai spun ca sunt destul de scumpe. Am luat si eu o data si am facut pateuri cu ele, pentru un mic de dejun de post. Au fost bune, dar la momentul respectiv nu stiam ce altceva as fi putut sa fac cu ele. Pe deasupra, erau cateva feliute si costau cat 7 paini, ceea ce pentru mine pare prea mult.
Spanacul se gaseste, nu-i problema si nici nu e prea scump, dar cum am mai spus, am preferat sa nu pun. In schimb, am adaugat marar, asa cum pun si la mancarea de pui cu smantana.

Ingrediente pentru 2 portii

- 2 pulpe superioare de pui sau un piept
- 2 ciuperci mari proaspete (sau o cutie/borcan)
- 1/2 cana de smantana normala
- 1 cana de apa
- 1 lingura de faina
- 1/2 lingura de Delikat de legume (cine vrea)
- 2 catei de usturoi
- 2 cuiburi de taietei (sau o mana de spaghete)
- 1 cubulet de unt
- 1 bucata de cam 100 g cascaval (parmezan) ras
- putin marar tocat (cine vrea)
- sare, piper, dupa gust





Am dezosat pulpele si le-am taiat in bucati mai mici. Am pus untul intr-o tigaie, pe foc potrivit.

 

Cand untul s-a topit, am pus bucatile de pui in tigaie si le-am intors dupa cam un minut, ca sa se "sigileze" adica, sa se faca o crusta deasupra carnii, care sa pastreze sucurile in interior.

 

De data aceasta "crusta" nu inseamna ca am rumenit carnea prea tare, ci doar atat cat sa-si schimbe culoarea in putin auriu. Daca era dupa mine, chiar ii faceam o crusta si o rumeneam bine, dar cum sotului meu nu ii place carnea prea prajita, am lasat-o mai mult fiarta.
Cat timp carnea era in tigaie la "sigilat" am spalat ciupercile, tinandu-le foarte putin sub un jet de apa. Apoi am desprins piciorusul si am tocat marunt amandoua ciupercile.

 

Am pus ciupercile peste carne si am amestecat.


Am adaugat 1/2 de lingura de Delikat, in loc de supa de pui.


De fapt, puteam doar sa fierb cateva legume si sa pun zeama, ca sa dea mai mult gust preparatului, dar pentru ca sunt mai comoda, am preferat sa pun praful de legume, fiind mai rapid asa si chiar mai practic - nu e si la fel de sanatos, ce-i drept! Dar, la cate E-uri mancam in toate produsele care se gasesc pe piata, ce mai conteaza 1 gram-doua?
Asadar, am amestecat si am adaugat si usturoiul, faina si o cana de apa (in loc de zeama de la supa de pui).

 

 

 

Am adaugat smantana.

 

La sfarsit, am pus taieteii putin faramitati si am amestecat, asezand bine taieteii in zeama, ca sa se fiarba bine.

 

Am acoperit cu capacul si am lasat totul sa se fiarba la foc potrivit timp de 15 minute, pana cand s-au fiert taieteii si toate ingredientele, iar zeama s-a ingrosat.

 

Cand a fost gata, am gustat de sare. Eu nu am pus piper in toata mancarea, ci doar la mine in farfurie.
Am pus cascaval ras si marar tocat. Am amestecat bine si mancarea era gata.

 

 

Am servit-o imediat, cat era calda si cat cascavalul topit se intindea apetisant in furculita. A fost delicios!


Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare