Salata de ton cu fasole verde, avocado, cartofi si rosii

Este o salata delicioasa, specialitatea lui Mary Berry, pe care ea o gatea mereu la petrecerile in familie. Se face foarte usor si destul de rapid, odata ce cartofii sunt fierti. Exceptand tonul si avocado-ul, se poate spune ca e la fel ca orice salata orientala. Gustul e aproape la fel ca al salatei orientale cu maioneza de post, insa ceva mai deosebit, datorita pestelui, fasolei verde si avocado-ului. 

Ingrediente pentru 2 portii

- 250 g cartofi albi noi mici fierti cu coaja sau taiati mai mici

- o mana de rosii cherry taiate in doua sau felii

- cateva frunze de salata puse sub salata

- 2 conserve mici de ton

- 2 oua fierte in sferturi

- 1 avocado mare felii

- o mana de fasole verde fiarta blansata sau congelata

Pentru sos

- 8 linguri de ulei de masline

- 3 linguri de otet  alb

- 2 linguri miere care curge (nezaharisita)

- 2 linguri mustar : 1 simplu si 1 cu seminte

- zeama de la o jumate de lamaie mare

- 1 lingurita de sare


Asadar, intai ma ocup de oua si cartofi, care trebuie fierte. 

Pun ouale la fiert si le las sa fiarba 5-6 minute, daca sunt medii, ca sa se faca tari.



Daca am cartofi noi, cu atat mai bine, pentru ca am nevoie de cartofi mititei, cu tot cu coaja. Daca nu am cartofi noi mici, folosesc din cei pe care ii am, fie ei noi sau vechi si ii tai in cubulete, ca pentru piure. Daca sunt vechi, ii curat de coaja.

Ii pun intr-o oala mica si ii fierb exact ca pentru piure. 

Pentru ca noua ne place fasolea verde sa fie moale, pun si fasolea la fiert odata cu cartofii. 

Pun si 1/2 de lingurita de sare.

Mary Berry spune ca poti pune fasolea congelata in salata, asa cum e, fara a o mai fierbe. O pun intr-un castronel si o las acolo, sa se dezghete pana o voi pune pe platou, in salata. Cea proaspata trebuie blansata, adica  fiarta in apa cu sare 2-3 minute si apoi, pusa imediat in apa rece cu gheata, pentru a isi mentine culoarea verde frumoasa.

Deci, eu fierb si cartofii si fasolea impreuna, timp de aproximativ 10 minute. Cand s-au fiert, incerc cu furculita, sa vad daca intra usor, semn ca s-au fiert.

 Apoi le scot pe o farfurie cu spumiera. Le las sa se raceasca.

Intre timp, pregatesc sosul. Pun uleiul intr-un castron mai maricel, unde sa am loc sa bat sosul cu telul.

Adaug mustarul, chiar si numai simplu, daca nu am cu seminte.

Pun si mierea, care trebuie sa fie topita, nu zaharisita. Se stie ca mierea adevarata se zahariseste. Asa am si eu o miere de salcam zaharisita. Ca sa o pot masura cum trebuie am pus o lingura plina cu varf intr-o craticioara micuta si am asezat-o pe foc mic timp de 1 minut, pana cand s-a topit. Nu e nevoie sa fiarba sau sa se topeasca prea bine, ci doar atat cat sa curga. Apoi am luat 2 linguri din ea si am pus in sos.

Pun otetul.

Storc lamaia separat.

Iese cam o lingura buna de zeama.

Adaug zeama de lamaie in sos.

Masor sarea cu lingurita.

Pun si sarea.

Bat sosul cu telul timp de 10-15 secunde.

Cand sosul e legat si mai gros, ma opresc.

Sosul arata ca o maioneza subtire. Pot sa il pun si in blender, daca nu ma grabesc, ca sa pot face altceva in acest timp.

Separ fasolea de cartofi si o pun pe o farfurie. Asez cartofii intr-un castron.


Pun jumate din sos peste cartofi fierti fierbinti, ca sa se imbibe bine.

Ii asez bine, sa stea in sos.

Tai si rosiile. Eu am avut rosii mai mari, pe care le-am taiat in cubulete.

Le pun separat pe o farfurie.

Curat ouale fierte si le tai in sferturi.

Tai si avocado-ul, ca si la salata de file de somon cu grapefruit rosu si avocado. Cand tai feliile, mai fac o taietura si pe mijloc, ca sa iasa mai mici. Las feliile pe tocator.

Acum, ca am toate legumele pregatite, desfac si conserva de ton si scurg sosul (sau uleiul) din ea. Eu am pus o singura conserva mai mare. Cantitatea de peste din conserva nu e fixa, ci dupa cum vrea fiecare.

Pun frunze de salata pe un platou, astfel incat sa acopar toata suprafata.

Toate sunt pregatite,doar sa le asez pe platou.

Presar bucatile de fasole deasupra.

Le intind pe toata suprafata, peste foile de salata.

Presar si rosiile peste tot, cat mai uniform.

Asez feliile de avocado.

Cat de frumos colorata e salata!

Apoi vars cartofii, cu sos cu tot, imprastiindu-i pe toata suprafata.

Asez bucatile de oua fierte din loc in loc, astfel incat fiecare portie sa aiba cateva bucati de ou.

De-acum, incepe sa arate a salata!

Apoi asez cate o lingura de ton, daca e faramitat - sau o bucata, daca e ton bucati - in cateva parti ale platoului, cat mai simetric. Cine vrea, poate sa puna si restul de sos deasupra. Eu de obicei nu mai pun restul de sos de mustar ramas, pentru ca jumatatea pusa cu cartofii e indeajuns pentru gustul meu. Il folosesc neaparat a doua zi, la alta salata.

Servesc salata in castron sau farfurie, dupa cum vrea fiecare, avand grija sa pun cate putin din fiecare ingredient, la fiecare portie.

Salata este delicioasa! Gustul sosului completeaza atat de bine combinatia de gusturi atat de diferite, ale cartofilor, rosiilor si avocadoului.

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare