Pui intreg, intins si fript la cuptor, cu cartofi "wedges"


S-au dus vremurile in care faceam pui la sticla sau pui la ceaun - oare cine isi mai aminteste, dar cat de bun era! Nu prea mai gatesc felul asta de mancare, atat de bogat si satios, cu grasimi multe si mult colesterol, pentru ca si eu si sotul meu am inceput sa mancam sanatos. Totusi, ne mai place sa mancam cate ceva gustos si nesanatos, la cateva luni odata. Asa a fost si cu acest pui plin de unt si foarte, foarte gustos. Am gasit reteta la savoriurbane si am adoptat-o imediat, pentru ca e prea buna! Nu se face greu, ba chiar foarte usor si comod, doar il pui in cuptor si il lasi acolo pana se rumeneste. Partea cea mai interesanta e faptul ca puiul se pune pe un gratar, asezat peste tava de aragaz, in care se pun cartofi. La sfarsit, doar scot tava si pot servi puiul cu cartofi. Este delicios!

Ingrediente pentru 4 portii in tava de aragaz

- 1 pui de 1,300-1,400 kg

- 50 g unt moale

- sare, piper

- 1/2 lamaie

- 500 g cartofi taiati felii lungi



Mi-am pregatit ingredientele, sa fie la indemana.

Am dat intai drumul la cuptor la 220C, cu focul arzand de sus si de jos. Am taiat glanda de deasupra tartitei si am desfacut picioarele puiului, care erau stranse intr-o gaura facuta in piele, ca la orice pui pregatit pentru grill sau pui prajit in ceaun.

Cel mai greu a fost taiatul puiului, ca sa il pot intinde, adica sa il aplatizez. Cum am facut asta? Am taiat puiul in doua, pe lungimea sirei spinarii, folosind un cutit mare si bine ascutit. 

Apoi am intors puiul si l-am aplatizat apasand pe piept, in partea de sus. 

L-am asezat pe gratarul pus deasupra tavii de aragaz. I-am scos plamanii, care inca erau la locul lor si am spalat bine puiul, apoi l-am sters cu un servetel de hartie.


Am stropit puiul prin interior cu jumatate din zeama de lamaie si l-am presarat cu sare si piper. Am pus bucatele de unt peste tot in interiorul puiului si l-am lasat asa cum era. 

Eu am uitat sa scot untul din timp, ca sa se inmoaie, asa ca am asezat bucatelele de unt, stiind ca se vor inmuia in cateva minute. Totodata, am taiat si restul de unt in cubulete, ca sa se inmoaie mai repede, pentru a-l putea intinde pe suprafata puiului.

Am curatat cartofi, pe care i-am taiat in felii lungi sau, cum ii numesc americanii, "wedges". Am dat gratarul cu puiul la o parte si am asezat cartofii in tava, lasand partea din mijloc goala. Acolo urma sa stea puiul, pus pe gratar deasupra tavii si asa se vor coace la cuptor si puiul si cartofii. Nu am asezat cartofi si sub pui, pentru a se putea rumeni bine, fara sa fie acoperiti de pui. Am stropit cartofii cu putin ulei de masline, apoi i-am presarat cu sare, piper si chimen macinat.

Am adus gratarul cu puiul si l-am pus peste tava cu cartofi. Am intins untul prin interiorul puiului, apasand usor, pentru ca untul sa stea bine lipit pe suprafata puiului. Am intors puiul cu pieptul deasupra si l-am asezat pe mijlocul gratarului.

 L-am stropit cu restul de lamaie, storcand-o bine.

Am bagat bucatele de unt pe sub pielea puiului, mai ales la piept si la copane, dezlipind usor pielea si apoi introducand cate o bucatica de unt pe sub piele. Apas bucata de unt si astfel o intind pe sub pielea puiului. 


Am uns suprafata puiului cu unt, apasand untul peste pielea puiului. Apoi l-am dat cu sare si piper.


Am dat cuptorul, deja incins la foc mare de 220 C, pe functia ventilatie, deoarece aveam de copt practic doua tavi : una cu cartofi si gratarul cu pui. Am dat totul la cuptor timp de 50 de minute pana s-au rumenit bine si puiul si cartofii.


Am scos tava cu totul.

Am acoperit totul lejer cu o bucata de folie de aluminiu pentru 10 minute, pana cand am pregatit masa.

Am servit puiul cu cartofii "wedges" si cu o salata alaturi.


Am turnat deasupra restul de unt topit ramas in tava.


Puiul a fost foarte moale si gustos, cu pielea crocanta. La fel si cartofii "wedges", au fost foarte crocanti si bine imbibati cu unt. Am avut grija sa mancam toti cartofii, pentru ca nu ar mai fi fost la fel de buni a doua zi. Totul a fost minunat si delicios! Puiul a fost bun si a doua zi, cand l-am mancat rece. 


Pofta buna si voua si spor la treaba!


Comentarii

Postări populare