Prajitura de post cu mere



Cand am pofta de ceva dulce - dar care se face repede - fac o prajiturica cu mere, dupa reteta tortului de mere. E buna chiar si cand o fac de post! Sotul meu nu mananca prajitura cu mere, de aceea fac o cantitate mica, doar pentru mine. Fac prajitura cu mere de post intr-un vas mic si rotund de Jena. Obisnuiam sa fac prajitura intr-o tava de aluminiu, insa am renuntat la ea, de cand am auzit ca mancarea gatita in vase de aluminiu e toxica.
Folosesc acelasi aluat ca si la prajitura de post cu caise, pe care il fac din doar o cana de faina.

Ingrediente pentru 2 portii

Pentru umplutura

- un mar
- 2 linguri de zahar
- 1 varf de lingurita de scortisoara pisata
- o felie subtire de margarina din pachet

 Pentru aluat

- 1 cana de faina
- 1/2 de cana de zahar
- 1/2 de lingurita de bicarbonat (sau praf de copt)
- 1/2 cana de apa minerala (sau apa simpla)
- 1 lingura de margarina din pachet moale (sau 3 linguri de ulei)

Intai dau drumul la cuptor la foc potrivit de 180C, ca sa se incalzeasca in timp ce pregatesc prajitura.
Las felia de margarina sa se inmoaie in castron timp 5 minute si apoi o amestec cu 2 linguri de zahar.

 

Tapetez castronul cu crema de margarina si zahar, ca si la tortul de mere.


Curat marul de coaja si de seminte, apoi il tai in felii subtiri, pe care le asez circular, pe fundul castronului.




Pun merele vreo 5 minute in cuptor, la caramelizat, in timp ce pregatesc aluatul. Pentru ca sunt putine mere si putin blat, nu e nevoie sa las merele prea mult sa se caramelizeze - ca la tortul de mere. Cateodata torn direct aluatul peste fructele crude, pentru ca ele se vor carameliza oricum, dar sunt mai bune si arata mai bine daca le las putin in cuptor inainte de a pune aluatul. Cand le scot din cuptor, presar si putina scortisoara peste ele.


Intre timp, amestec ingredientele pentru aluat in bolul robotului de bucatarie, ca si la prajitura de post cu caise. Pot sa folosesc si un tel ori mixerul simplu, dar prefer asa, ca sa il fac mai repede.


Dau tava la cuptor, la foc potrivit de 180C, pentru o jumatate de ora.
Cand e putin rumenita deasupra, incerc cu o scobitoare si daca iese curata, prajitura e gata. Poate chiar sa creasca prea mult si sa dea putin pe-afara. Bine ca am pus castronul intr-o tava in care am pus hartie de copt! Mi-am inchipuit ca poate sa creasca peste forma si n-am vrut sa spal cuptorul si sa aerisesc toata casa. Bucatica cazuta pe tava a fost delicioasa si mai crocanta decat restul prajiturii.

 

O rastorn pe o farfurie si pot sa o si tai, pentru ca nu am rabdare, mi-e foarte pofta!

 

Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare