Gem de zmeura



A fost pentru prima oara cand am facut gem de zmeura si pot sa spun ca e unul dintre cele mai simple gemuri, dar unul dintre cele mai gustoase! Mai ales ca l-am facut din zmeura culeasa chiar de mine, din zmeurisul meu propriu, din gradina. Micul meu tufis a crescut foarte mult si s-a inmultit, astfel incat, in aceasta vara, am cules mai multa zmeura decat am mancat vreodata!
De cand am vazut ca am  multa zmeura, mi-am propus sa fac macar un borcanel de gem, pentru nepoteii mei, carora le place foarte mult gemul de zmeura, fiind aproape singurul gem pe care il mananca cu placere. Desigur, fiica mea il cumpara de la magazin, de aceea m-am gandit ca ar fi mai bun cel facut in casa.
Am adunat zmeura din cateva zile si am facut exact un borcanel de gem. Nu a fost mai mult de jumatate de kilogram de zmeura, dar a fost indeajuns ca sa ii bucur pe nepotei.

Ingrediente pentru un borcan de 450 g de gem

- 500 g de zmeura
- o cana mare de 250g de zahar
- 1 lingura de zeama de lamaie

 La fel ca si la gemul de caise, am pus fructele in tingire (tigaia de inox), apoi am pus zaharul deasupra.

 

Doar ca zmeura nu are samburi care trebuie scosi si nici nu trebuie foarte mult spalata, ci doar data putin pe sub un jet usor de apa. De aceea, totul a fost simplu : cand am avut cantitatea necesara, am pus fructele cu zaharul si le-am lasat in frigider pana a doua zi.
A doua zi am pus tingirea pe foc mic, pana cand s-a topit zaharul - cam 15 minute, fiind o cantitate mica. Am pus si putina zeama de lamaie, inca de la inceput, pentru ca zmeura sa-si pastreze culoarea si gemul sa iasa frumos colorat.


Apoi am dat focul mai tare si am lasat gemul sa fiarba, pana cand s-a inchegat bine.


Am pus un borcanel de jumatate de kilogram - cam 450 g, de fapt - la sterilizat, in cuptor, ca si la gemul de caise.
Am luat spuma formata deasupra si am pus-o pe o farfurie.

 

Din cand in cand, am incercat sa vad daca s-a inchegat gemul, picurand cate o picatura pe o farfurie, ca si la gemul de caise.  Cand picatura a stat bine, fara sa se scurga, am oprit focul, pentru ca gemul era inchegat.

 

Fiind putin gem, in 10 minute a fost gata. Mi-am dat seama si dupa cum gemul facea "baloane" deasupra si pentru ca nu se mai forma spuma.

 

Am scos borcanelul sterilizat din cuptor si l-am pus pe gratarul de la aragaz.

 

Am pus cu lingura gemul fierbinte in borcan si am pus capacul, pe care l-am strans bine. Am folosit un borcan cu capac de plastic, care nu era chiar perfect etans, pentru ca stiam ca, oricum, gemul nu va sta prea mult acolo!


Bineinteles ca l-am gustat si eu si bineinteles ca mi-a placut! Dar, ca si in cazul capsunilor, si eu si sotul meu preferam sa mancam zmeura cruda. Asa ca borcanelul de gem a plecat intreg la nepoteii nostri!
Pofta buna si voua si spor la treaba!

Comentarii

Postări populare