Shaorma


Spre deosebire de hamburgerul de la McDonald's, shaorma mi-a placut de prima oara. Nu am mancat prea des, poate de cateva ori, dar mi s-a parut gustoasa si interesanta, ca sa nu mai spun si satioasa. Intr-adevar, pretul e cam piperat, de aceea prefer sa iau cu aceeasi bani un kilogram de carne din care sa fac eu shaorma. Vazusem ce se pune in interiorul foii de lipie, asa ca mi-am spus ca pot sa fac si eu acasa, fara sa dau atatia bani - intocmai cum am incercat cu atatea alte retete, in special de torturi. Dar, spre deosebire de torturi, pentru care aveam nevoie de reteta, pentru shaorma nu m-am gandit sa caut reteta, ci am facut dupa cum am crezut eu, cu ce aveam si cu ce ne placea noua celor din familie. Ce mare lucru sa pui pe o foaie de clatita cateva bucatele de carne, cativa cartofi prajiti, cu maioneza si ketchup, ceva varza, salata si alte legume?
Primele dati am facut cu foaie de clatita fara ou, facand aluatul de clatite mai grosut, cu putin praf de copt in el. A iesit foarte bine, aproape la fel cu foaia de lipie. Altadata insa am cumparat lipii de la magazin.
Am facut shaorma mereu cu piept de pui, taiat in fasii subtiri, pe care le-am calit in tigaie cu o lingura de ulei si am adaugat - cand am avut - condimente pentru friptura de pui sau chiar Delikat de gaina, ca sa aiba un gust mai bun. Nu m-am gandit sa pun altceva, poate mai multe condimente, pentru ca noua nu ne plac.
Cantitatile sunt "dupa ochi", nu trebuie sa fie chiar la fix.

Ingrediente pentru 4 shaorma

- 1 piept de pui
- 1 lingurita Delikat de gaina
- 2-3 castraveciori acri
- 2-3 cartofi pai prajiti
- 4 linguri de pasta de tomate sau ketchup
- 4 linguri de maioneza (facuta dintr-un ou)
- putina varza cruda tocata sau
- cateva foi de salata verde
- 2 rosii
- o ceapa tocata pestisori
- 4 linguri de tzatziki (sau, iaurt grecesc si 1 castravete pentru a face salata acasa)
- 4 foi de lipie

Dupa cum am spus, shaorma se face foarte usor. E ca si cand ai manca pui cu cartofi si cu maioneza, pe langa o salata. Sigur ca gusturile sunt mai multe in shaorma, lucru pe care eu nu il fac de obicei la o mancare.
Asta o si face foarte satioasa si greu de mancat. Insa eu nu am facut o shaorma atat de plina de legume si cartofi, ci am pus mai multa carne. Cand am facut shaorma vara, am pus si rosii si castraveti, dar iarna e cam greu si nu prea vreau sa iau rosii straine, fara gust. Pe timp de iarna, am facut shaorma cu salata verde si castraveciori murati, pe langa carne si cartofi prajiti.


Am facut intai maioneza si am pus-o la frigider. Mi-a fost pofta si de o salata tzatziki, de care am vazut ca se pune la shaorma, asa ca am facut putina.


Apoi am prajit pieptul de pui taiat fasii subtiri, la foc mediu, intr-o tigaie cu o lingura de ulei. 



Am amestecat din cand in cand, pana cand au inceput sa se rumeneasca. In maxim 10 minute sunt gata.


Am prajit apoi cartofii pai, fie in ulei, fie am facut cartofi prajiti la air-fryer. 


Am spalat 2-3 frunze de salata si gata, totul era gata sa montez shaorma. Acum exista si pungile cu salate, in care frunzele sunt gata spalate si uscate, gata sa fie folosite. Acestea sunt foarte potrivite pentru shaorma.


Luasem lipii de la magazin, asa ca nu am mai pierdut timpul si am montat shaormele. Am incalzit putin lipiile, ca sa se si rumeneasca putin, dar numai cateva secunde pe fiecare parte, la foc mare.
Am pus o foaie de lipie pe farfurie, am uns-o cu o lingura de ketchup facut de mine in casasi una de maioneza. Imi mai place si ketchup-ul dulce cumparat, care e si putin picant. E foarte bun si bulion sau pasta de tomate diluat cu suc de rosii) 

 

Am pus deasupra o frunza de salata, cateva fasii de carne, apoi cativa cartofi.


Deasupra am pus 2 linguri de salata tzatziki.


Si fasii de castraveti acri.

 

Altadata, am pus si salata de varza rosie si doar maioneza si ketchup, fara tzatziki.


Sotul meu nu a vrut cartofi si tzatziki, asa ca i-am pus doar ketchup, salata, maioneza si castraveti acri.

 

Am impaturit lipia.

 

Am pus si un servetel la fund, cum vazusem ca se face la chioscul de shaorma.

 

Totul a fost delicios si foarte satios. 


Umplutura e cam aceeasi, insa difera legumele, in functie de anotimp. 


Iarna, desigur, nu avem rosii, doar ketchup. Dar oricum ar fi, shaorma e la fel de gustoasa si satioasa.


Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare