Cornulete de post cu rahat


Suntem inca in post si mereu ma intreb si eu ce sa mai fac de mancare, in special ce sa fac "dulce". Cel mai simplu si rapid, cand n-am altceva, e sa fac cornulete de post. Sunt delicioase si merg chiar si simple, daca  n-am ceva cu care sa le umplu.


Ingrediente pentru 2 tavi de cornulete

- 1/2 kg faina alba (2 cani mari)
- 25 g drojdie proaspata
- 150 g ulei (1/2 cana)
- 1 lingurita sare
- 250 ml apa calduta (sau lapte daca nu le faci de post) (1 cana)
- 2 linguri zahar
- esente de rom si vanilie

Pun faina intr-un castron mai mare, fac loc in mijloc si adaug drojdia faramitata cu mana, apa, zaharul, uleiul, esentele, iar sarea o pun mai intr-o parte, ca sa nu se amestece direct cu drojdia si sa nu mai creasca aluatul.  Acopar cu un servet curat, presar putina faina deasupra si las aluatul sa creasca timp de ½ ora.





Apoi il impart in 3 parti egale, pe care le framant in forma de mingiute. Intind fiecare mingiuta in forma unui cerc, cu grosimea de 2-3 mm.




Cu un cutit, impart cercul in 4, apoi fiecare parte in 2. Formez niste triunghiuri. Asez pe baza fiecarui triunghi o ½ lingurita de gem mai gros (marmelada) sau o bucatica rahat, taiat bastonase, ca la cozonac.



Rulez triunghiul spre varf si intorc colturile.




Le asez pe tava si le las 10 minute sa creasca. Imi ies 2 tavi de cornulete.




Intre timp incing cuptorul, la foc mare de 220C. Le dau la cuptor, la foc mare timp de 10 minute. Le scot cand s-au rumenit deasupra. 





Am grija sa nu le las mai mult, pentru ca se ard.  Mie mi-au iesit cam rumene de data asta!


Sunt mai bune pudrate cu zahar.



Sau pot sa fac un sirop fiert, din cantitati egale de apa, zahar si cacao, pe care il torn deasupra, ca si la briose.




Din aluat pot sa fac si blatul pentru pizza, doar ca  nu mai pun zahar.
Pofta buna!

Comentarii

Postări populare