Pancakes cu model de fulg de zapada

Se fac la fel ca si pancakes simple, doar ca se pastreaza putin aluat pentru a fi amestecat cu cacao, pentru modelul de fulg de zapada. In ultimii ani am vazut multe prajituri care au pe blat cate un model, mai ales pe rulade. Insa am vazut si acest fel de pancakes, decorate cu modelul de fulg de zapada, foarte potrivite intr-o dimineata de iarna, la micul dejun. Nu suntem noi chiar asa de americanizati, incat sa mancam pancake la micul dejun, insa cateodata mai am pofta si fac aceste clatite americane, in loc de alte prajituri. Modelul se face foarte simplu, insa necesita putina indemanare si rabdare, plus ceva experienta, pentru ca sa iasa bine. Mie mi-a iesit destul de bine dupa vreo 3 incercari. Nu trebuie sa fie perfect - ca doar nu ma duc cu pancakes-urile la expozitie - dar macar sa aduca cat de cat cu un fulg, pentru a ne aduce un zambet pe buze dimineata. Plus ca  are si un gust mai bun cu cacao.

Ingrediente pentru 3-4 pancakes

- aceleasi ingrediente ca la pancakes

In plus

- 1 lingurita de cacao

- cateva picaturi de esenta de rom

-  un pos mic sau o punguta de plastic mai grosuta

Pun toate ingredientele in blender, ca si la pancakes-urile simple.


Le amestec la viteza medie 2 sau 3.

Apoi scot cam 2 linguri de aluat intr-un castronel si le amestec cu o lingurita de cacao, plus un strop de esenta de rom.


Amestec bine cu lingurita.

Apoi torn aluatul cu cacao intr-un pos mic sau intr-o punguta, chiar si intr-un cornet de hartie, ca la decoratiunile din ciocolata.


Pun tigaia pe foc mic, pe ochiul cel mai mare al aragazului. Las sa se incalzeasca timp de 1-2 minute, apoi torn un polonic mic de aluat simplu pe tigaia incinsa, ca si pentru o pancake simpla. 

Il intind usor, cu miscari ciculare, ca la orice pancake.

Apoi tai purin din varful posului in care am pus aluat de cacao, astfel incat sa iasa un fir subtire de aluat, de cam 1-2 mm.

Tin  posul cu o mana, ca sa am mai multa siguranta, iar liniile desenului sa iasa drepte. Il apas cu cealalta mana si desenez cu aluatul de cacao intai linii perpendiculare, ca o cruce.

Trasez apoi diagonale, cat pot de bine, dar e mai greu cu o mana, mai ales ca trebuie sa ma grabesc, sa nu se arda clatita.

 In final fac V-uri in capetele liniilor, astfel obtinand o forma de fulg de zapada. 

E mai bine sa fac treaba asta ajutandu-ma de amandoua mainile, pentru a tine fix posul. Astfel obtin linii drepte si egale. La inceput am facut desenul cu o mana si mi-a cam tremurat, dar in mare a iesit bine. 

Am facut  o clatita cu fulg mai bine desenat, cu amandoua mainile, care a iesit mult mai bine.

Las clatita pana cand incep sa se formeze bule de aer, cam 2 minute si apoi o intorc pe partea cealalta cu o paleta de lemn sau de cauciuc. De obicei, clatita deja incepe sa faca bule pana cand desenez modelul.

O mai las inca 2 minute si o rastorn pe o farfurie.


Eu le mananc, ca de obicei, cu un sirop deasupra sau chiar si simple.


Pofta buna si voua si spor la treaba!

Comentarii

Postări populare