Inghetata pe bat

 Dintotdeauna mi-am dorit sa mananc inghetata pe bat, asa cum vedeam in filme. Cand eram copil nu aveam de unde gasi asa ceva, insa si inghetatele noastre comuniste erau foarte bune, asa ca nu am simtit prea tare lipsa unei altfel de inghetate. Acum se gasesc inghetate pe bat in toate magazinele, bani sa ai sa le iei. Sunt si foarte bune, dar parca tot mai buna e o inghetata facuta de mine acasa, sa stiu eu ce pun in ea. Acum nu tin neaparat sa fie inghetata pe bat, dar pentru ca am primit niste forme, nu puteam sa nu le folosesc - macar de curioazitate, sa vad cum iese. Nu am incercat decat inghetata simpla, fara ciocolata  deasupra, insa a iesit foarte bine si uite ca chiar iese o inghetata pe bat dintr-o astfel de forma.

Reteta de inghetata poate fi oricare, fie cea clasica, cu crema de vanilie fiarta, fie cea facuta doar din frisca si lapte condensat, varianta moderna de inghetata. Pentru ca mie imi place inghetata cu capsune, pe aceasta o fac cel mai des. Pregatesc inghetata ca in reteta.

Iese mult mai multa inghetata decat intra in formele cu bat, dar eu fac toata cantitatea, pentru ca folosesc exact cate o cutie de smantana lichida pentru frisca de 500 ml si una de lapte condensat de 394 g. Altfel, ar trebui sa pun doar jumatate din fiecare cutie si mi-ar ramane restul pentru alta inghetata - ce rost ar avea? Fac toata cantitatea de inghetata, o pun in ce forme am si o bag la congelator. Neaparat, umplu si formele cu bat. Scot intai "betele" din forma, urmand sa le pun inapoi dupa ce le umplu cu inghetata.

Pun inghetata in fiecare forma cu o lingura.

Imping usor inghetata cu lingura in interior, ca sa nu ramana goluri de aer, iar inghetata sa ajunga pana in varf. Apoi pun batul.

Cand le umplu pe toate, bag formele la congelator pana a doua zi, sa inghete bine.

Cand vreau sa mananc o inghetata pe bat, scot o forma din congelator si o tin putin in palma, cuprinzand forma bine, pentru a o decongela putin la exterior. Astfel, pot sa scot inghetata, care se desprinde usor de peretii formei. Pot si sa o tin cateva secunde in apa calda.

Trag cu grija, apasand totodata latul formei, pentru a o largi putin, ceea ce ajuta ca inghetata sa iasa intreaga.


Cat de frumos arata!


Pot sa manac inghetata sa cum e, dar si mai buna e cu putin sirop de capsuni deasupra. Vars doar un strop peste inghetata si o fac si mai apetisanta.

Acum e si mai gustoasa! Inghetata de capsuni e cremoasa, dulce si foarte fina.



Pofta buna si voua!

Comentarii

Postări populare