Snitele de porc gratinate cu parmezan si cascaval la air fryer si cu doua piureuri

 

Nici nu va imaginati cat de bune sunt aceste snitele! Se fac cam la fel ca vinetele cu parmezan si mozarella, adica se pun chiar si rosii din conserva, care le dau un gust nemaipomenit. Reteta originala se face cu pui si se numeste pollo alla parmigiana, adica pui cu parmezan. Altfel, se fac la fel ca orice snitele la air-fryer, atata doar ca se adauga, spre sfarsitul coacerii, rosiile, parmezanul si cascavalul ras. Crusta obtinuta e delicioasa! Eu le-am facut si doua piureuri : unul de cartofi dulci si unul de mazare cu menta, ca sa arata frumos in farfurie, dar si ca sa avem doua garnituri gustoase, pe masura. 

Ingrediente pentru 2 portii

Pentru snitele

- 3 felii de pulpa de porc groase de maxim 1 cm

- 1 ou

- 1 cana de pesmet

- 2 linguri de parmezan ras

- sare, piper

Pentru crusta de graten

- 100 g cascaval sau mozarella

- 50 g parmezan ras

- 3 linguri de rosii pasate din conserva

Pentru piureul de cartofi dulci

- 1 cartof dulce

- 1 bucatica de unt

- 2-3 linguri de lapte

- sare

Pentru piureul de mazare cu menta

- 1 cutie mica de mazare

- 1 lingura de zeama din conserva

- cateva frunze de menta proaspete sau uscate


Pun intai la preincalzit air-fryerul, la 200C, pentru 5 minute.

Pun apoi la fiert cartoful dulce, ca sa aiba timp sa fiarba, pana cand vor fi gata snitelele. Cartoful dulce fierbe mai repede decat cel obisnuit, asa ca in 5 minute e gata.

Pana atunci pregatesc snitelele, aproape la fel ca pe orice snitele : le bat, le sarez si le piperez.


Nu le dau si prin faina, ci doar prin pesmet amestecat cu 2 linguri de parmezan ras. 

Bat oul cu o furculita.


Dau feliile de carne prin ou batut.

Apoi le dau prin pesmet si parmezan. 


Le mai dau inca o data prin ou si iar prin pesmet.

Le pun pe o farfurie pe masura ce sunt gata.

Intre timp, s-a incalzit air-fryerul si scot cosul din aparat. Asez o hartie de copt pe fundul cosului, ca si atunci cand fac snitele obisnuite de porc.

Asez snitelele pe fundul cosului.

Le ung cu ulei, cu ajutorul unei pensule si bag cosul inapoi in aparat. Setez cronometrul la 20 de  minute, la aceeasi temperatura, de 200C. 

Intre timp, s-a fiert cartoful dulce si il fac piure ca in reteta.


Rad cascavalul si parmezanul pe care le voi pune peste snitele, pentru a le gratina.


Pregatesc si rosiile pasate, adica deschid cutia sau borcanul, sa fie la indemana.

Dupa 10 minute, scot cosul si verific daca snitelele s-au rumenit indeajuns si daca mai trebuie, le mai las inca cateva minute. Trebuie sa se vada putin rumen. Eu le-am lasat 15 minute. Am intors snitelele pe partea cealalta dupa 15 minute. Le-am pus deasupra cate o lingura de rosii pasate.

Am presarat o mana de parmezan si una de cascaval si am bagat cosul inapoi, pentru inca 5 minute.

Intre timp am facut si piureul de mazare cu menta, la fel ca la fileul de somon  cu crusta de parmezan, in blender.


Am scos cosul air-fryerului si am vazut ca gratenul de cascaval si parmezan e rumen. Cat de bine arata!

Am scos snitelele gratinate pe o farfurie, cu ajutorul unei furculite. 

Sunt foarte apetisante!


Am pus pe o farfurie cate o lingura plina din fiecare piure. Intai am pus o lingura de piure de mazare cu menta.


Am intins usor piureul,  ca sa fac un decor frumos, asa cum vazusem la marii chefi, la TV. Apoi am pus si o lingura de piure de cartofi dulci.


L-am intins si pe acesta in acelasi mod, dar in partea opusa.

Nu a iesit cum voiam, dar era binisor. Trebuia ca piureul de cartofi dulci sa fie mai moale, ca sa il pot intinde mai usor.

 Am asezat apoi snitelul intre cele doua piureuri. 


Ce bunatate si ce frumos arata!


Cat de bun a fost! Atat de gustos, cu cascavalul topit si cu gustul de rosii si de parmezan, foarte, foarte bun.

Pofta buna si voua si spor la treaba!

Comentarii

Postări populare